236 963 läst · 3 081 svar
237k läst
3,1k svar
Ebba Busch snart juridisk ägare till omstridda fastigheten
Hahaha löjligt du har inte visat att du besitter tillräcklig kunskap i fallet i trådenSarB skrev:Som tur är har vi ju lagar som skydd för att utnyttja människor på det viset. Bara att du inte riktigt känner till dem.
Jag säger som sagt inte att det inte är synd om Esbjörn. Eller att jag inte tyckte synd om mannen jag hade på telefonen. Men det är ju vad jag försöker komma fram till, är man i underläge ansvarar man själv efter att ta till hjälp. Ebba kan ju inte tvinga Esbjörn att ta hjälp. Ska vi alla bara undvika att ingå avtal med de som inte har kunskap?
I vår diskussion här tex, är du i kraftigt underläge eftersom jag har betydande större kunskap än du har. Det är då DITT ansvar att ta hjälp. Hade du anställt ett ombud att agera tangentbordskrigare hade jag ju eventuellt kunnat bli piskad, men nu blir jag ju inte det. Ofta är det också precis som i denna situation att personen i fråga inte vet vad den inte kan och därför inte förstår att den kan behöva hjälp av kunnig. Men då är det tydligen mitt ansvar.
Köpet är inte genomfört och skall Hävas...
Det skulle förvåna mig om ebba släpper mopsar som sin advokat lösa mot Esbjörn!
Det kommer inte att sluta lyckligt
Säger mannen som tydligen själv har kunskap men ändå ännu inte lyckats hänvisa till något lagrum.B byggarätt skrev:
Oj vilken soppa som Ebba har dragit igång...T Takläggare skrev:
Affären har ju enbart uppkommit med ebbas dörrknackning.... kan det finnas ”suspekta ” orsaker till att Esbjörn agerar så förvirrat så måste Ebba dra sig ur enligt sitt löfte
Ja vad fasen, åt helvete med juridiken! Vi skiter i lagar rent generellt bara så att @byggarätt blir nöjd. Det kändes ju som en mycket mysigare stämning förr i tiden när vi inte hade riktiga lagar att förhålla oss till trots allt, och bråkiga fruntimmer som jag kunde man bara bränna på bål så var det problemet ur världen.B byggarätt skrev:
Men självklart ska Ebba dra sig ur, som sagt en komplicerad tvist, där man ännu kan styrka saker, gubbe är inte död.B byggarätt skrev:
Ja för i tiden hade inte kvinnor rösträtt heller , det fanns inga tonåringar , alla klädde sig liknande kläder, lyssna på liknande musik, få kvinnor var utbildade . nu som då försöker vi hjälpa många kvinnor att förstå bättre, allt för att mannen eftersträvar jämställdhet i samhället , på den gamla tiden hade vi bara andra metoder att gallra/utrota dåliga gener ,för att sedan skapa bättre förutsättningar för en god gen som på längre sikt ska jämställas med mannens. nu har vi släpp denna tanke för många år sedan för att tillförlita oss på att forskningen ska lösa problemet. man kan säga att vi är i en mellan period just nu, men ser hopp om detta i snar framtid.SarB skrev:Ja vad fasen, åt helvete med juridiken! Vi skiter i lagar rent generellt bara så att @byggarätt blir nöjd. Det kändes ju som en mycket mysigare stämning förr i tiden när vi inte hade riktiga lagar att förhålla oss till trots allt, och bråkiga fruntimmer som jag kunde man bara bränna på bål så var det problemet ur världen.
Problemet är att Matz då måste dela pengarna med sina syskon, kusiner m.fl. och dessutom kanske Esbjörn, hemska tanke, sätter sprätt på dem, eller än värre testamenterar dem till någon annan.P Pin skrev:
Matz är ju trots allt den enda som bryr sig om gården, enligt hans egen utsago i media. Det är för övrigt för att han bryr sig så om gården, som den är i ett sådant väl bevarat och gott skick...
Är det någon som frågat om Esbjörn inte har pengar redan? han kan ha gott om pengar. han har fått arv.S Snickerick skrev:Problemet är att Matz då måste dela pengarna med sina syskon, kusiner m.fl. och dessutom kanske Esbjörn, hemska tanke, sätter sprätt på dem, eller än värre testamenterar dem till någon annan.
Matz är ju trots allt den enda som bryr sig om gården, enligt hans egen utsago i media. Det är för övrigt för att han bryr sig så om gården, som den är i ett sådant väl bevarat och gott skick...
Du har tappat allt förnuft... skinnar virriga äldre på fastigheterSarB skrev:Ja vad fasen, åt helvete med juridiken! Vi skiter i lagar rent generellt bara så att @byggarätt blir nöjd. Det kändes ju som en mycket mysigare stämning förr i tiden när vi inte hade riktiga lagar att förhålla oss till trots allt, och bråkiga fruntimmer som jag kunde man bara bränna på bål så var det problemet ur världen.