236 526 läst · 3 081 svar
237k läst
3,1k svar
Ebba Busch snart juridisk ägare till omstridda fastigheten
Ja, det finns mycket med detta "objekt" som inte är ok, den saker är säker. I grund och botten är väl det enda som är ok i detta, just Ebbas agerande från början till slut. Och det är ju där skon klämmer på flera av "er" avundsjuka missunsamma jantelagsextremister. Det har ju varit uppenbart rätt länge. Du bekräftar ju bara allt detta ännu mer nu.B byggarätt skrev:Jösses nu kom vi på var er sko klämmer Ebba har sin sida av saken och hon ska ha samma rättvisa som andra som knackar på hos förvirrade sluga gubbar och som alla andra
Om hon tror att det går att köpa hus i domstol med otillräckliga köpehandlingar så är hon inte lämplig som politiker
Hon bör släppa detta medans det går och ägna sig åt något objekt som är ok
Hahaha jantelagsextremist det dummaste jag hört i denna tråden... ebba har inte gjort något rätt i denna affär och hon är ansvarig för alltS Snickerick skrev:Ja, det finns mycket med detta "objekt" som inte är ok, den saker är säker. I grund och botten är väl det enda som är ok i detta, just Ebbas agerande från början till slut. Och det är ju där skon klämmer på flera av "er" avundsjuka missunsamma jantelagsextremister. Det har ju varit uppenbart rätt länge. Du bekräftar ju bara allt detta ännu mer nu.
Hon har gjort mig och många andra besvikna på hennes sätt att inte dra sig ur affären att försöka köpa med domstol med felaktiga köpehandlingar är inte ok för politiker i hennes nivå
Jurister
Oäkta jurister avslöjas när de börjar prata rättvisa det är därför jurister fnyser åt moral o etikfrågor
Tydligt i denna tråden är hur byggares etik o moral krockar totalt med juridiken
Att försöka köpa ett hus på detta sätt är smutsigt
Jurister brukar gilla när de vinner sin parts mål och sedan hatar de när motparten vinner de är extremt ointresserade av rättvisaT Takläggare skrev:
Oäkta jurister avslöjas när de börjar prata rättvisa det är därför jurister fnyser åt moral o etikfrågor
Tydligt i denna tråden är hur byggares etik o moral krockar totalt med juridiken
Finns en anledning hon inte jobbar som advokat , man kan inte hålla på blanda ihop förfoganderätt o diverse ord som en advokat . utan hon sitter på en inskrivningsmyndighet , tittar på papper folk skickar in, se om dom ser rätt ut via en mall.B byggarätt skrev:Jurister
Jurister brukar gilla när de vinner sin parts mål och sedan hatar de när motparten vinner de är extremt ointresserade av rättvisa
Ni hade inte kommit så långt på tråden sen jag tog en paus , verkar vara kvar där jag lämna er , men klart finns inte den juridiska andan så kommer man inte längre , när jag framförde lite grann så börja alla sura här, sluta upp med att alla satt på läktare , jag blockerar, jag med, ändå söker ni upp mig ,som Nils .S Snickerick skrev:Ja, det finns mycket med detta "objekt" som inte är ok, den saker är säker. I grund och botten är väl det enda som är ok i detta, just Ebbas agerande från början till slut. Och det är ju där skon klämmer på flera av "er" avundsjuka missunsamma jantelagsextremister. Det har ju varit uppenbart rätt länge. Du bekräftar ju bara allt detta ännu mer nu.
Kanske tristessen bolla samma ord hela tiden , jag kanske ska plocka fram den om arvsrätten som inte blev godkänd på IM men som visa dolt ägarskap i rätten, det kan vara en viktig del här, minns inte vilket år den var, gillar inte äldre domar är 2007. får jag tid så söker jag upp den.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 935 inlägg
Här börja man få brist på ord , då börja fantasin o flöda , kanske du äntligen vågar plocka upp en dom och visa dina juridiska kunskaper? än så länge lyser dom med sin frånvaro.S Snickerick skrev:@Appendix säger heller ingenting om värdet, utan låter var och en själv avgöra. Exemplariskt.
Dock vet vi att det är Esbjörn som lurats. Han lurade Ebba att ingå ett avtal om köp av fastighet och påbörja upprustning av densamma med hans goda minne, trots att han aldrig hade för avsikt att sälja fastigheten.
Det är ingen som kommer ens i närheten av din låga nivå, och det där var det fulaste hitintills. Riktigt fult!T Takläggare skrev:
Men det är så du fungerar, vi har förstått det, när du inte kan hävda dig sakligt, då blir det 100% personangrepp. Inlägg som inte syftar till något annat än att angripa en person, dess yrke och arbetsuppgifter. I detta fallet dessutom en person som inte var vare sig närvarande eller delaktig i den pågående diskussionen. Som sagt, riktigt fult!