N
B byggarätt skrev:
Visst men det saknar betydelse då köpehandlingarna måste göras om ändå eftersom de inte uppfyller formkraven
Just de @SarB formkravet är ju inte uppfyllda! Läs JB 4:1 så ser du tydligt att det står bevittning med där! :crysmile:

• Gilla
byggarätt
  • Laddar…
SarB SarB skrev:
Vad menar du ens nu? Jag frågade om du missat att flera konstaterat att köpet är ogiltigt om Esbjörn visar sig vara dement? Det är en enkel ja eller nej fråga..
Nej jag vet att misstanken finns men att ingen test gjorts eller att Esbjörn har någon förmyndare
Kanske Ebba behöver förmyndare?

• Haha
Kromo
  • Laddar…
SarB
N Nils ST skrev:
Just de @SarB formkravet är ju inte uppfyllda! Läs JB 4:1 så ser du tydligt att det står bevittning med där! :crysmile:
Ah fasen! Det är nog detdär med att läsa mellan raderna vi missat kanske? Men nu när byggarätt och takläggaren har uppmärksammat detta kommer regeringen säkert uppdatera den i slutet av veckan eller så. Alla nöjda och glada!

• Gilla
Nils Terminus
  • Laddar…
Kanske finns några här i tråden som skulle ha viss nytta av en förmyndare. Begränsa skärmtiden kanske?

• Gilla
  • Älska
calibramicke och 4 till
  • Laddar…
SarB
B byggarätt skrev:
Nej jag vet att misstanken finns men att ingen test gjorts eller att Esbjörn har någon förmyndare
Kanske Ebba behöver förmyndare?
Du tycker inte att det är rimligt att en läkare får uttala sig om ifall han kanske är förvirrad pga av ålder eller så då?

N
SarB SarB skrev:
Ah fasen! Det är nog detdär med att läsa mellan raderna vi missat kanske? Men nu när byggarätt och takläggaren har uppmärksammat detta kommer regeringen säkert uppdatera den i slutet av veckan eller så. Alla nöjda och glada!
Hade vart bra om dom passa på att uppdatera lagen gällande bla. sjölagen, tillträdesdagens och köpebrevets funktion, äganderätten till bostadsrätter och varför inte passa på att ta de där med lagfartsammamträde också! Man måste pröva samtliga paragrafer i ordning!

• Haha
SarB
  • Laddar…
S Skandiamannen skrev:
Kanske finns några här i tråden som skulle ha viss nytta av en förmyndare. Begränsa skärmtiden kanske?
Covid 19 the great reset av Klaus Schwab...Davos ekonomforum Gretas största fan kommer sätta in en global förmyndare till sådana som tycker fritt på forum om fastighetsjuridik
Han avser att expropriera all egendom som fastigheter så fastighetsköp kommer inte behövas ...

@SarB Jag undrar ju verkligen vem du är då 99% av alla dina inlägg är i denna tråd och du varit medlem i bara 3,5 vecka.

Är du en av esbjörns släktingar? :)

• Wow
  • Haha
Snickerick och 1 till
  • Laddar…
N Nils ST skrev:
Kul att du fått ett eget litet crew isåfall @Takläggare ni kanske kan starta en byrå tillsammans....
Är det bara jag som får Arrested Development-vibbar av det här ...

Tycker att man borde ta in en dispachör för att få klarhet kring köpet.

SarB SarB skrev:
Du tycker inte att det är rimligt att en läkare får uttala sig om ifall han kanske är förvirrad pga av ålder eller så då?
Jo men reglerna för om någon döms till förmyndare är ett knepigare fall juridiskt än detta felaktiga köp

H Huruvida skrev:

Det räcker med länsstyrelsens krav på nya köpehandlingar och där är ebbas affär slut om hon står vid sitt ord och lämnar Esbjörn ifred

• Haha
SarB
  • Laddar…
SarB
Appendix Appendix skrev:
@SarB Jag undrar ju verkligen vem du är då 99% av alla dina inlägg är i denna tråd och du varit medlem i bara 3,5 vecka.

Är du en av esbjörns släktingar? :)
Om jag var en av Esbjörns släktingar vet jag inte om jag hade konstaterat så hårt att Ebba har rätten på sin sida?

Men nej, att jag verkar stå för 99% av inläggen är för att jag som du säger blev medlem nyligen och många av de som varit med i tråden från början tappat lite energi av förståelig anledning. Det plus att jag inte har så mycket till liv, något måste man ägna sig åt? ;)

• Gilla
E-L J och 2 till
  • Laddar…
Länsstyrelsens i vilket län?

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
N
H Huruvida skrev:

Men en dispachör måste väl vara jurist och dom kan man inte lita på de har jag hört i denna tråd....

SarB
B byggarätt skrev:
Jo men reglerna för om någon döms till förmyndare är ett knepigare fall juridiskt än detta felaktiga köp
Men om köpet är felaktigt för att han är sjuk måste man väl först konstatera att han är sjuk? Eller ska man hoppa över det bara för att det är krångligt?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.