236 577 läst · 3 081 svar
237k läst
3,1k svar
Ebba Busch snart juridisk ägare till omstridda fastigheten
@Appendix säger heller ingenting om värdet, utan låter var och en själv avgöra. Exemplariskt.P Petri66 skrev:
Dock vet vi att det är Esbjörn som lurats. Han lurade Ebba att ingå ett avtal om köp av fastighet och påbörja upprustning av densamma med hans goda minne, trots att han aldrig hade för avsikt att sälja fastigheten.
Redigerat:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 946 inlägg
Hur vet du detta?S Snickerick skrev:@Appendix säger heller ingenting om värdet, utan låter var och en själv avgöra. Exemplariskt.
Dock vet vi att det är Esbjörn som lurats. Han lurade Ebba att ingå ett avtal om köp av fastighet och påbörja upprustning av densamma med hans goda minne, trots att han aldrig hade för avsikt att sälja fastigheten.
Ville han röja tomten med att lura ebba?
Nej vi vet inte mer än vad som har hänt öppet och det är läget att ebba försöker få lagfart men att köpehandlingen inte räcker för detta utan hon måste göra om köpet med Esbjörn och han vill inte utan vill häva
Förvisso, men han glömde ju bort att han gjorde det, å då borde det om jag förstår honom rätt, inte räknas.Nötegårdsgubben skrev:
Å i ögonen på de som mitt inlägg vänder sig till, så har han ju inte sålt fastigheten, ännu, må så vara att du och jag vet bättre
As just de @Snickerick Vad säger du nu då!?Köpehandlingen är ju inte giltigt hon måste ju göra en ny å de vill ju inte Esbjörn!B byggarätt skrev:
har vi inte gått igenom detta tidigare?
Har det framkommit tidigare att Länsstyrelsen sagt till Ebba att göra om och göra rätt dock? För mig var det helt ny information och man bråkar ju inte med lst!N Nils ST skrev:
Ja ni vet bättre att en som glömt att han sålt en fastighet och nu när han ska lämna ifrån sig lagfarten inte vill att en sådan person ska räknas som tillräknelig för sådana som er att godkänna en affär med stöd i otillräckligt bevittnade köpebrev ...S Snickerick skrev:
Jo ni vet bättre inte riktigt så....
Ja du har inte läst tråden...SarB skrev:
Nu fick du något som borde få dig att tänka om avseende ebbas käcka dörrknackning ... köpehandlingar utan tillräcklig form för lagfart...
Hmmm
Vad menar du ens nu? Jag frågade om du missat att flera konstaterat att köpet är ogiltigt om Esbjörn visar sig vara dement? Det är en enkel ja eller nej fråga..B byggarätt skrev:
Nä, man vill ju inte lämna ifrån sig lagfarten hur som helst.B byggarätt skrev:
Nä när lst blir inblandade i sånt här då vet man att det är på allvar. Tur att det kom nån som kunde upplysa oss om detta! Berätta gärna mer..SarB skrev: