Appendix Appendix skrev:
[länk]

Här är huset som Ebba betalat 3,9 miljoner för.... (Det står ett antal skrotbilar på tomten med)
Jag undrar vem som lurat vem
Säger väll inget om värdet

S
P Petri66 skrev:
Säger väll inget om värdet
@Appendix säger heller ingenting om värdet, utan låter var och en själv avgöra. Exemplariskt.

Dock vet vi att det är Esbjörn som lurats. Han lurade Ebba att ingå ett avtal om köp av fastighet och påbörja upprustning av densamma med hans goda minne, trots att han aldrig hade för avsikt att sälja fastigheten.

Redigerat:
S Snickerick skrev:
trots att han aldrig hade för avsikt att sälja fastigheten.
Fast han har ju sålt den. :thinking:

Kan han göra det ogjort menar du? ;):geek:

• Haha
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
S Snickerick skrev:
@Appendix säger heller ingenting om värdet, utan låter var och en själv avgöra. Exemplariskt.

Dock vet vi att det är Esbjörn som lurats. Han lurade Ebba att ingå ett avtal om köp av fastighet och påbörja upprustning av densamma med hans goda minne, trots att han aldrig hade för avsikt att sälja fastigheten.
Hur vet du detta?
Ville han röja tomten med att lura ebba?
Nej vi vet inte mer än vad som har hänt öppet och det är läget att ebba försöker få lagfart men att köpehandlingen inte räcker för detta utan hon måste göra om köpet med Esbjörn och han vill inte utan vill häva

• Haha
SarB
  • Laddar…
S
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Fast han har ju sålt den. :thinking:

Kan han göra det ogjort menar du? ;):geek:
Förvisso, men han glömde ju bort att han gjorde det, å då borde det om jag förstår honom rätt, inte räknas.

Å i ögonen på de som mitt inlägg vänder sig till, så har han ju inte sålt fastigheten, ännu, må så vara att du och jag vet bättre ;)

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
N
B byggarätt skrev:
Hur vet du detta?
Ville han röja tomten med att lura ebba?
Nej vi vet inte mer än vad som har hänt öppet och det är läget att ebba försöker få lagfart men att köpehandlingen inte räcker för detta utan hon måste göra om köpet med Esbjörn och han vill inte utan vill häva
As just de @Snickerick Vad säger du nu då!?Köpehandlingen är ju inte giltigt hon måste ju göra en ny å de vill ju inte Esbjörn! :crysmile::rofl:
har vi inte gått igenom detta tidigare? :thinking:

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
SarB
N Nils ST skrev:
As just de @Snickerick Vad säger du nu då!?Köpehandlingen är ju inte giltigt hon måste ju göra en ny å de vill ju inte Esbjörn! :crysmile::rofl:
Har det framkommit tidigare att Länsstyrelsen sagt till Ebba att göra om och göra rätt dock? För mig var det helt ny information och man bråkar ju inte med lst!

• Gilla
Manfreds och 2 till
  • Laddar…
S Snickerick skrev:
Förvisso, men han glömde ju bort att han gjorde det, å då borde det om jag förstår honom rätt, inte räknas.

Å i ögonen på de som mitt inlägg vänder sig till, så har han ju inte sålt fastigheten, ännu, må så vara att du och jag vet bättre ;)
Ja ni vet bättre att en som glömt att han sålt en fastighet och nu när han ska lämna ifrån sig lagfarten inte vill att en sådan person ska räknas som tillräknelig för sådana som er att godkänna en affär med stöd i otillräckligt bevittnade köpebrev ...
Jo ni vet bättre inte riktigt så....

N Nils ST skrev:
Jo men mobbarna tar om om om igen

SarB
B byggarätt skrev:
Jo men mobbarna tar om om om igen
Har du ens läst vad som sagts här? Du missade helt att flera konstaterat att köpet är ogiltigt om det faktiskt är så att Esbjörn lider av demens eller liknande?

• Gilla
SonnyListon och 2 till
  • Laddar…
SarB SarB skrev:
Har det framkommit tidigare att Länsstyrelsen sagt till Ebba att göra om och göra rätt dock? För mig var det helt ny information och man bråkar ju inte med lst!
Ja du har inte läst tråden...
Nu fick du något som borde få dig att tänka om avseende ebbas käcka dörrknackning ... köpehandlingar utan tillräcklig form för lagfart...
Hmmm

SarB SarB skrev:
Har du ens läst vad som sagts här? Du missade helt att flera konstaterat att köpet är ogiltigt om det faktiskt är så att Esbjörn lider av demens eller liknande?
Visst men det saknar betydelse då köpehandlingarna måste göras om ändå eftersom de inte uppfyller formkraven

SarB
B byggarätt skrev:
Ja du har inte läst tråden...
Nu fick du något som borde få dig att tänka om avseende ebbas käcka dörrknackning ... köpehandlingar utan tillräcklig form för lagfart...
Hmmm
Vad menar du ens nu? Jag frågade om du missat att flera konstaterat att köpet är ogiltigt om Esbjörn visar sig vara dement? Det är en enkel ja eller nej fråga..

• Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
N
B byggarätt skrev:
Ja ni vet bättre att en som glömt att han sålt en fastighet och nu när han ska lämna ifrån sig lagfarten inte vill att en sådan person ska räknas som tillräknelig för sådana som er att godkänna en affär med stöd i otillräckligt bevittnade köpebrev ...
Jo ni vet bättre inte riktigt så....
Nä, man vill ju inte lämna ifrån sig lagfarten hur som helst.

• Gilla
  • Haha
Snickerick och 2 till
  • Laddar…
N
SarB SarB skrev:
Nä när lst blir inblandade i sånt här då vet man att det är på allvar. Tur att det kom nån som kunde upplysa oss om detta! Berätta gärna mer..

• Gilla
SarB
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.