N Nils ST skrev:
Hade vart bra om dom passa på att uppdatera lagen gällande bla. sjölagen, tillträdesdagens och köpebrevets funktion, äganderätten till bostadsrätter och varför inte passa på att ta de där med lagfartsammamträde också! Man måste pröva samtliga paragrafer i ordning!
Varför i ordning?
Slumpmässig ej deterministisk följd av uppdatering av SFS och övrigt

N Nils ST skrev:
en en dispachör måste väl vara jurist och dom kan man inte lita på de har jag hört i denna tråd....
”Lawyers of the sea” kan man alltid lita på!

SarB SarB skrev:
Men om köpet är felaktigt för att han är sjuk måste man väl först konstatera att han är sjuk? Eller ska man hoppa över det bara för att det är krångligt?
Köpet är ogiltigt då köpehandlingarna inte uppfyller formkraven så Ingen behöver tvångsförmynda Esbjörn... Ebba klantade sig när de skrev köpet

SarB
B byggarätt skrev:
Köpet är ogiltigt då köpehandlingarna inte uppfyller formkraven så Ingen behöver tvångsförmynda Esbjörn... Ebba klantade sig när de skrev köpet
Du vet ju inte vad ett formkrav är.. är du och Takläggare bröder?

• Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
N
B byggarätt skrev:
Varför i ordning?
Slumpmässig ej deterministisk följd av uppdatering av SFS och övrigt
En enkel teckning av en figur med texten "JOKE" och pil mot "YOU" som indikerar ett skämt som går över huvudet.

Jag har stor respekt för @harry73 och han har sagt att vi inte ska mata vahettere, men snälla? Bara lite?

• Gilla
SarB och 1 till
  • Laddar…
S
N Nils ST skrev:
As just de @Snickerick Vad säger du nu då!?Köpehandlingen är ju inte giltigt hon måste ju göra en ny å de vill ju inte Esbjörn! :crysmile::rofl:
har vi inte gått igenom detta tidigare? :thinking:
Haha, jag konstaterar mest bara att mitt svar till @Nötegårdsgubben om vissas syn på saken bekräftades direkt

• Haha
Nils Terminus
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
@SarB Jag undrar ju verkligen vem du är då 99% av alla dina inlägg är i denna tråd och du varit medlem i bara 3,5 vecka.

Är du en av esbjörns släktingar? :)
Nä det är pseudonym för Ebba. Det är mer eller mindre samma bokstäver, och stavning och språk är ändå inget intellektuellt så vi kan säga att de är samma person.

• Haha
SarB
  • Laddar…
N
H Huruvida skrev:
Länsstyrelsens i vilket län?
Jag är också nyfiken! Och vad sa länsstyrelsen egentligen?

S
Rent krasst så kan man väl konstatera att varken Esbjörn själv eller hans ombud gjort gällande att Esbjörn inte skulle vara så tillräknelig att avtalet därför är ogiltigt. Skulle en dom där de vinner på den grunden vinna laga kraft kan det tänkas få en hel del följdkonsekvenser för Esbjörn. De har vräkt ur sig både det ena och det andra i media, men än så längre ingenting som ser ut som ett seriöst juridiskt försvar för Esbjörns avtalsbrott. Det återstår att se om detta landar i domstol, och vad deras försvar då blir. Vi kan därtill konstatera att ingen här har ens kommit i närheten av att hitta en väg framåt med en framgångsrik försvarsstrategi, trots idoga försök.

Esbjörns advokat har en hård nöt att knäcka. Ska bli spännande att se vad han hittar på.

• Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
S
Lite intressant också det här med polisanmälan. Det förefaller vara så nära en falsk angivelse man kan komma. Eller tror ni Esbjörn tänker hävda att han hade glömt den överenskommelsen också?

Vore intressant om Ebba gjorde en motanmälan för det. Dock tror jag inte hon gör det. Det räcker för henne att den anmälan läggs ner då det visar sig att Esbjörn överenskommit med Ebba om detta.
En desperat åtgärd från Esbjörn som ännu en gång visar vem den omoraliska är i detta.

S Snickerick skrev:
Lite intressant också det här med polisanmälan. Det förefaller vara så nära en falsk angivelse man kan komma. Eller tror ni Esbjörn tänker hävda att han hade glömt den överenskommelsen också?

Vore intressant om Ebba gjorde en motanmälan för det. Dock tror jag inte hon gör det. Det räcker för henne att den anmälan läggs ner då det visar sig att Esbjörn överenskommit med Ebba om detta.
En desperat åtgärd från Esbjörn som ännu en gång visar vem den omoraliska är i detta.
Struntprat och onödigt om inte ebba anser sig som lurad av Esbjörn .
Det räcker att Ebba släpper affären
Det finns komplicerande faktorer med att vara känd

S Snickerick skrev:
Rent krasst så kan man väl konstatera att varken Esbjörn själv eller hans ombud gjort gällande att Esbjörn inte skulle vara så tillräknelig att avtalet därför är ogiltigt. Skulle en dom där de vinner på den grunden vinna laga kraft kan det tänkas få en hel del följdkonsekvenser för Esbjörn. De har vräkt ur sig både det ena och det andra i media, men än så längre ingenting som ser ut som ett seriöst juridiskt försvar för Esbjörns avtalsbrott. Det återstår att se om detta landar i domstol, och vad deras försvar då blir. Vi kan därtill konstatera att ingen här har ens kommit i närheten av att hitta en väg framåt med en framgångsrik försvarsstrategi, trots idoga försök.

Esbjörns advokat har en hård nöt att knäcka. Ska bli spännande att se vad han hittar på.
Typiskt mobbare att sida upp sig med den de ser som vinnare
Esbjörn har inget att vinna i detta om han inte är dåre nog att tro han kan få skadestånd

S
@byggarätt så du har i alla fall insett att Ebba är den som har rätt rent juridiskt.

Att du anser att kända personer inte skall ha rätt till samma rättsskipning som övriga, ja, det får stå för dig. Den svenska avundsjukan är väl vad just det brukar kallas...

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
S Snickerick skrev:
@byggarätt så du har i alla fall insett att Ebba är den som har rätt rent juridiskt.

Att du anser att kända personer inte skall ha rätt till samma rättsskipning som övriga, ja, det får stå för dig. Den svenska avundsjukan är väl vad just det brukar kallas...
Jösses nu kom vi på var er sko klämmer Ebba har sin sida av saken och hon ska ha samma rättvisa som andra som knackar på hos förvirrade sluga gubbar och som alla andra
Om hon tror att det går att köpa hus i domstol med otillräckliga köpehandlingar så är hon inte lämplig som politiker
Hon bör släppa detta medans det går och ägna sig åt något objekt som är ok

• Gilla
Takläggare
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.