236 901 läst · 3 081 svar
237k läst
3,1k svar
Ebba Busch snart juridisk ägare till omstridda fastigheten
Ersättning för framtida rättegångskostnader!
Stupid önskan. För inte är väl detta ännu ett Svenskt sätt att skydda brottslingar?
Den stackars karln, gräver sin egen grav. På tal om stackars karl. Vad har Byggdjuret tagit vägen?
Staffan
Stupid önskan. För inte är väl detta ännu ett Svenskt sätt att skydda brottslingar?
Den stackars karln, gräver sin egen grav. På tal om stackars karl. Vad har Byggdjuret tagit vägen?
Staffan
"Esbjörn Bolin – som befinner sig fastighetstvist med KD-ledaren Ebba Busch – vill ha hjälp med att sköta sin privatekonomi. En god man kan bli utsedd för att ta hand om den 81-årige mannens ekonomi.
Esbjörn Bolin säger till Expressen att han hoppas att den gode mannen tar hand om hans ekonomi på ett vettigt sätt.
– Jag är för frikostig med pengarna. De bara rinner i väg, säger han."
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/esbjorn-vadjar-om-anstand-i-processen-mot-ebba-busch/
Esbjörn Bolin säger till Expressen att han hoppas att den gode mannen tar hand om hans ekonomi på ett vettigt sätt.
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/esbjorn-vadjar-om-anstand-i-processen-mot-ebba-busch/
Så Matz och ombudet har lyckats övertyga Esbjörn om att omyndighetsförklara sig själv. Stackars Esbjörnsysmali skrev:"Esbjörn Bolin – som befinner sig fastighetstvist med KD-ledaren Ebba Busch – vill ha hjälp med att sköta sin privatekonomi. En god man kan bli utsedd för att ta hand om den 81-årige mannens ekonomi.
[länk]
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 719 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 719 inlägg
Nej, det ändrar inget i sak. Men tanken är väl att försöka bluffa sig till att Esbjörn är senil och inte skulle ha ingått några avtal öht de senaste åren.SarB skrev:
Hade detta varit en amerikansk tv-serie så skulle det ha blivit en twist under rättegången och Matz och Esbjörns juridiska ombud hade blivit anhållna på plats.
Dessutom stod det i artikeln (man kan förstås inte tro på allt man läser) "Enligt svaromålet till tingsrätten pågår det just nu ett ärende om att utse en god man till Esbjörn."Staffan2000 skrev:
God man är väl mer en person som hjälper till med ekonomin rent praktiskt och som kan fungera som rådgivare? En person som har en god man har väl vad jag förstår fortfarande rätt att ingå avtal så även om Esbjörn haft en god man så hade det väl inte haft någon direkt betydelse? Som jag tolkar det hade Esbjörn rätt att ingå avtal och det fanns inte heller några förbehåll som gjorde att han inte fick sälja fastigheten och det finns inte heller någon "ångervecka". Yrkar man på ersätting för rättegångskostaderna innan rättegången ens startat så känns det ju som om man är rätt säker på att man kommer att förlora.
Ok, tack för tydliggörandet! Jag trodde att det fanns regler för vem som betalar rättegångskostnaderna men då har jag lärt mig något nyttSarB skrev:
Det är nog mer för att man skall få sympatier för Esbjörn. Jag tycker synd om honom (förstår att det kan vara hemskt om han verkligen ångrat sig) men det som är viktigt är ju inte vad jag eller någon annan här tycker utan vad rätten kommer fram till (förutsatt att det inte leder till en förlikning för då är det ju det som gäller).P Pin skrev:
Alla omständigheter som varit av betydelse finns ju med i rättsfallen.T Takläggare skrev:
Vi har redan avhandlas skv, återigen så behöver du ha i åtanke i vilket syfte de presenterar informationen.
Flera myndigheten hanterar ofta en och samma fråga väldigt olika beroende på vad de har för syfte och uppdrag. Skv är inte en källa för ägandet av fastigheter.
Skatteverket tar sina egna beslut , blir man inte nöjd så måste man överklaga. ibland hela vägen via rätten. förlorar man betalar man rättegångskostnader, så ska skv jämställas med övriga?SarB skrev:Alla omständigheter som varit av betydelse finns ju med i rättsfallen.
Vi har redan avhandlas skv, återigen så behöver du ha i åtanke i vilket syfte de presenterar informationen.
Flera myndigheten hanterar ofta en och samma fråga väldigt olika beroende på vad de har för syfte och uppdrag. Skv är inte en källa för ägandet av fastigheter.
Redigerat: