236 843 läst · 3 081 svar
237k läst
3,1k svar
Ebba Busch snart juridisk ägare till omstridda fastigheten
Hur kan en människa som du skriva en hederlig faktura om du i stället för att ägna dig åt ditt jobb sitter på ett sådant här forum och kränker människor på andras tid och deras surt intjänade pengar?SarB skrev:
Esbjörn vill inte ha med den typen av ohederlighet att göra men tvingades in i det mönstret av Ebbas agerande
Det vore spännande om Binninge anför avsaknad av kompetens att fatta beslut hos klienten. Att han är velig (klienten, inte ombudet alltså) har vi förstått, men det kommer inte att accepteras av rätten som ett skäl att avtalet inte är giltigt.B byggarätt skrev:Nu sitter du på kundtid och då förändras din ton...
Juridiken har bara förutsättningar att fungera inom ramarna... det är därför det blir så besvärligt när man blandar civilrättsliga saker som detta med brottmål som är påväg att uppstå när juristerna inte säger åt sina klienter att följa lagen...
Man får inte göra affärer i Sverige och hänvisa till kontrakt med ej beslutskompetenta människor
Hur många bullfikor man än kan visa man varit på
Att Esbjörns jurist säger åt sin klient att följa lagen är en bra start.
Men det är ju inte bekräftat att att han inte är beslutskompetent så innan du kastar ur sig sådana påstående så får du väl vänta och se vad domstolen säger. Ska man häva köpet bara för att den ena parten hävdar att han inte är beslutskompetent? Låter orimligt innan man har något som styrker detta.B byggarätt skrev:Nu sitter du på kundtid och då förändras din ton...
Juridiken har bara förutsättningar att fungera inom ramarna... det är därför det blir så besvärligt när man blandar civilrättsliga saker som detta med brottmål som är påväg att uppstå när juristerna inte säger åt sina klienter att följa lagen...
Man får inte göra affärer i Sverige och hänvisa till kontrakt med ej beslutskompetenta människor
Hur många bullfikor man än kan visa man varit på
Du verkar veta mycket om vad Esbjörn vill. Är det någon annan form av ohederlighet han vill ha med att göra med alltså?B byggarätt skrev:Hur kan en människa som du skriva en hederlig faktura om du i stället för att ägna dig åt ditt jobb sitter på ett sådant här forum och kränker människor på andras tid och deras surt intjänade pengar?
Esbjörn vill inte ha med den typen av ohederlighet att göra men tvingades in i det mönstret av Ebbas agerande
Det är fördjävligt att lura av en gammal man både fastighet och köpeskilling med juristerP Pin skrev:Det vore spännande om Binninge anför avsaknad av kompetens att fatta beslut hos klienten. Att han är velig (klienten, inte ombudet alltså) har vi förstått, men det kommer inte att accepteras av rätten som ett skäl att avtalet inte är giltigt.
Att Esbjörns jurist säger åt sin klient att följa lagen är en bra start.
Du tycker inte att så som detta ärende tar vägen att det pekar på att något är rejält på tok?N Nils ST skrev:
Ja det säger du varje gång jag eller någon annan skriver något du inte kan svara på. Vi har alla förstått att du tycker det. Du får tycka så, bra att du tagit ställning. Det har dock inget med sakfrågan att göra.B byggarätt skrev:
har Ebba nu blåst honom på både fastigheten och köpeskillingen? Just nu sitter Esbjörn både på handpenningen och vägrar lämna ifrån sig huset.
Nej, jag tycker det är en vanlig tvist där säljaren helt enkelt ångrat sig. Även om jag hade sett det hade jag ju givetvis väntat in domen som då styrker detta innan jag kommer med sådana anklagelser. Utan att driva ärendet får ju Ebba aldrig veta om hon gjort rätt eller fel.B byggarätt skrev:
En fundering. Om domstolen kommer fram till att Esbjörn inte blivit pressat av Ebba att sälja och inte heller visar det minsta tecken på demens eller något annat som gjort att han inte var kapabel att teckna ett avtal, hade du då fortfarande tyckt att Ebba gjort fel? Både rättslig och moraliskt?
Bortse då från ev. politiska konsekvenser för henne då.
Det var en bättre approach till ärendet...N Nils ST skrev:Nej, jag tycker det är en vanlig tvist där säljaren helt enkelt ångrat sig. Även om jag hade sett det hade jag ju givetvis väntat in domen som då styrker detta innan jag kommer med sådana anklagelser. Utan att driva ärendet får ju Ebba aldrig veta om hon gjort rätt eller fel.
En fundering. Om domstolen kommer fram till att Esbjörn inte blivit pressat av Ebba att sälja och inte heller visar det minsta tecken på demens eller något annat som gjort att han inte var kapabel att teckna ett avtal, hade du då fortfarande tyckt att Ebba gjort fel? Både rättslig och moraliskt?
Bortse då från ev. politiska konsekvenser för henne då.
ja hon har utnyttjat en annan människa som hon inte hjälpte till en ömsidig affär när det kunde gått bra...
Sedan när det skar sig så har Ebba missat parallellen till sin mormor och hemtjänsten och satt igång tröskverket
Detta lämnar inga levande människor kvar
Detta skulle aldrig nått domstol
Om domstolen kommer fram till att det gått rätt till finns det väl inget att ifrågasätta gällande om hon utnyttjat han eller inte. Förutsättningen här var ju just så.B byggarätt skrev:Det var en bättre approach till ärendet...
ja hon har utnyttjat en annan människa som hon inte hjälpte till en ömsidig affär när det kunde gått bra...
Sedan när det skar sig så har Ebba missat parallellen till sin mormor och hemtjänsten och satt igång tröskverket
Detta lämnar inga levande människor kvar
Detta skulle aldrig nått domstol
Jag håller verkligen inte med dej i något du säger men det trodde jag inte jag skulle göra heller.
Du har inte berättat vad du jobbar med?SarB skrev:
Folk vet att jag driver tvister själv, några kan bli upprörda varför jag väljer rätten och inte alltid förhandlar, men oftast väljs rätten där motparten är jurist , då av tidigare erfarenhet , där juristen sitter med advokat, jag för min egna talan.
Det har jag svarat på längre upp i trådenT Takläggare skrev:
Så du arbetar med att "driva tvister själv"? Är det lukrativt?
Är det framförallt tvister i köp av fastigheter du är ombud i? Är detta vad du arbetar med i ditt företag?T Takläggare skrev:
Jag studerade som sagt juridik, jobbade sedan på inskrivningen i några år men arbetar nu med fastighetsbildning. Nej, vi jobbar inte efter färdiga mallar som du hävdat, ja, vi behöver vara insatta i lagstiftningen.
Redigerat:
Administrator
· Skåne
· 7 901 inlägg
Sluta tramsa. Håll er till ämnet och driv diskussionen framåt.