236 787 läst · 3 081 svar
237k läst
3,1k svar
Ebba Busch snart juridisk ägare till omstridda fastigheten
Salta på du... bara dementa som betalarSarB skrev:Suck. Jag som första gången upplevde att vi faktiskt kunde ha en sånär respektfull och givande dialog, så ska du uttrycka dig negativt och nedvärderande. Du har talat illa om andra i tråden som gör så, men det är fritt fram för dig?
Det börjar bli sent nu och jag ska upp tidigt, har en hel dag på jobbet där jag ska sitta och inbilla mig saker serru. Har jag tur kanske jag kan salta fakturorna till någon dement gamling också, de märker det så sällan.
Mvh
T Takläggare skrev:
Lustigt, om du inte har problem med minnet, att du svarar på mitt inlägg två gånger?T Takläggare skrev:
"även SarB hänvisa till jag kan inte sluta läsa," -vad menar du med detta?
Sen vad betyg, Staffan och corona-tråden har att göra med det (av mina) inlägg du svarar på här, det har jag verkligen inte en aning om..
Jag kanske har fel, men jag har alltid trott att juristerna tar in annan kompetens där detta behövs. Inte att de är sakkunniga i alla tänkbara områden. Elementär matematik läser vi alla i den obligatoriska grundskolan. För statistik och vetenskaplig metodik finns det expertis i tråden. Kanske även medicin och minnesfunktion. Vad är det du vill ha svar på?B byggarätt skrev:
Hur det går till om och när medicinska skäl att avtalet inte är giltigt har vi varit igenom förra veckan. Det blev flera vändor, där jag fick förklara att det är läkare (sakkunnig) som tar fram ett utlåtande. Därefter bedömer rätten relevansen av detta i det specifika fallet. Det är alltså inte läkaren som bestämmer om avtalet blir ogiltigt, eller omvänt jurister som gör diagnosen.
Går du tillbaka när SarB börja skriva här, så berättar hon det själv.Violina skrev:
Staffan är en beskrivning på personligheter som finns på forum, även efter 31 tusen inlägg blir dom besviken när tråden stoppas.
Du fråga om jag var dement själv. då med tanke på mitt skrivsätt du har frågat 2 ggr
Hoppas det gav svar på din fråga.
Var är handpenningen? Är den orörd på Esbjörns konto, eller har han använt den för att betala Binninge eller kanske har han shoppat för pengarna? Att backa ut ur affären blir ju jobbigt om pengarna som ska betalas tillbaka inte finns kvar.
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 693 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 693 inlägg
Det är ett bekymmer och verkligen beklämmande, att han får så svag juridisk rådgivning att resultatet av det är att han får slanta upp en halv miljon för bägge parters jurister/pedofiler.P Pin skrev:
Ja begränsad, som att ex tyda rättsfall, som ex NJA1995 och T2126-19 finns en anledning varför dessa bedöms olika. ex med äganderättens övergång.SarB skrev:
Förklarar varför en advokat har ytterligare tre års praktisk kvalificerad juridisk verksamhet bakom sig.
Redigerat:
Hur var det med de vetenskapliga metoderna? Detta orsakssamband är verkligen inte förklarat.T Takläggare skrev:
Sedan får du fundera på om det är praktiken kan vara både ytlig och kvalificerad på en och samma gång.
Det är gulligt hur du fortsätter försöka få mig att framstå som okunnig för att jag inte är advokat men undviker att svara på vad du själv trots att det är typ sjätte gången jag frågar nu. Har du ett arbete öht?T Takläggare skrev:
Nu sitter du på kundtid och då förändras din ton...SarB skrev:
Juridiken har bara förutsättningar att fungera inom ramarna... det är därför det blir så besvärligt när man blandar civilrättsliga saker som detta med brottmål som är påväg att uppstå när juristerna inte säger åt sina klienter att följa lagen...
Man får inte göra affärer i Sverige och hänvisa till kontrakt med ej beslutskompetenta människor
Hur många bullfikor man än kan visa man varit på
Många har vetskapen att jag är företagare. samt varför o vad jag skriver på olika juridiska trådar.SarB skrev: