236 787 läst · 3 081 svar
237k läst
3,1k svar
Ebba Busch snart juridisk ägare till omstridda fastigheten
Fast att det kontrakt som ingåtts genom de argument som jag framfört skulle bli ogiltigt innebär ju inte att man inte kan sälja det alls sedan. En förutsättning för att "göra om" är ju att det första inte är giltigt.B byggarätt skrev:
Ebba bör avstå köpet och process då detta kommer sluta illa... det kunde varit idyll om kompetenta mänskliga människor löst problemen runt Esbjörn och fastigheten förstSarB skrev:
Nu vet som sagt ingen om han är dement ännu och om han är det så är det ju inte troligt att Ebba hade kännedom om det, eller hur?B byggarätt skrev:
Det rimligaste är väl som saker får redas ut ordentligt.
Absolut men min erfarenhet är dålig när det gäller processer där dementa kommer i händerna på jurister...SarB skrev:
Det finns för få Yngve Gustavsson och inga unga med tillräcklig empatisk intelligens
Yngve Gustavsson är geriatriker nu pensionerad och behövs i detta ärendet osäker dock om jurister förstår så ickelinjära saker som minnesfunktion då det inte finns ens elementär matematik statistik eller vetenskaplig metodik logik i er utbildning rättare uttryckt inbillning...SarB skrev:
Suck. Jag som första gången upplevde att vi faktiskt kunde ha en sånär respektfull och givande dialog, så ska du uttrycka dig negativt och nedvärderande. Du har talat illa om andra i tråden som gör så, men det är fritt fram för dig?B byggarätt skrev:
Det börjar bli sent nu och jag ska upp tidigt, har en hel dag på jobbet där jag ska sitta och inbilla mig saker serru. Har jag tur kanske jag kan salta fakturorna till någon dement gamling också, de märker det så sällan.
Mvh
För att hjälpa juristerna (och lekmännen) i tingsrätten att förstå kopplar man därför in läkare.B byggarätt skrev:
Det finns mer än juridisk stelbenthet... lekmannainflytandet och bristande möjligheter för fackkunskaper att tränga ut juridik som är föråldradP pmd skrev:
Lekmännens viktiga insatser hånas öppet av jurister