T Takläggare skrev:
Du begränsas även i bedömningen av omständigheter. ett vanligt beteende runt Växjö , körde runt där för 2 år sedan, flesta skyltar hänvisa vägen ut ur stan.
Ja tokiga annorlunda system avfärdas av boklärda med kapitelindelad cortex
 
SarB
B byggarätt skrev:
Det har och gör med hur korttidsminnet fungerar i förhållande till det episodiska minnet
Takläggaren har nämnt detta men mycket kryptiskt
Då går det att nå ett repeterbart beslut och med känslomässigt bra resultat
Fast att det kontrakt som ingåtts genom de argument som jag framfört skulle bli ogiltigt innebär ju inte att man inte kan sälja det alls sedan. En förutsättning för att "göra om" är ju att det första inte är giltigt.
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
SarB SarB skrev:
Men om han faktiskt är dement, hur avgör du om försäljning bör ske eller inte? Vi får ju då utgå ifrån att han inte riktigt är i skick att fatta det beslutet själv?
Ebba bör avstå köpet och process då detta kommer sluta illa... det kunde varit idyll om kompetenta mänskliga människor löst problemen runt Esbjörn och fastigheten först
 
SarB SarB skrev:
Fast att det kontrakt som ingåtts genom de argument som jag framfört skulle bli ogiltigt innebär ju inte att man inte kan sälja det alls sedan. En förutsättning för att "göra om" är ju att det första inte är giltigt.
Ja därför bör Ebba göra som jag säger
 
SarB
B byggarätt skrev:
Ebba bör avstå köpet och process då detta kommer sluta illa... det kunde varit idyll om kompetenta mänskliga människor löst problemen runt Esbjörn och fastigheten först
Nu vet som sagt ingen om han är dement ännu och om han är det så är det ju inte troligt att Ebba hade kännedom om det, eller hur?
Det rimligaste är väl som saker får redas ut ordentligt.
 
SarB
T Takläggare skrev:
Du begränsas även i bedömningen av omständigheter. ett vanligt beteende runt Växjö , körde runt där för 2 år sedan, flesta skyltar hänvisa vägen ut ur stan.
Hoppas att du hittade ut ordentligt då.
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
SarB SarB skrev:
Nu vet som sagt ingen om han är dement ännu och om han är det så är det ju inte troligt att Ebba hade kännedom om det, eller hur?
Det rimligaste är väl som saker får redas ut ordentligt.
Absolut men min erfarenhet är dålig när det gäller processer där dementa kommer i händerna på jurister...
Det finns för få Yngve Gustavsson och inga unga med tillräcklig empatisk intelligens
 
SarB
B byggarätt skrev:
Absolut men min erfarenhet är dålig när det gäller processer där dementa kommer i händerna på jurister...
Det finns för få Yngve Gustavsson och inga unga med tillräcklig empatisk intelligens
Därav att läkare kopplas in i de fallen?
 
SarB SarB skrev:
Därav att läkare kopplas in i de fallen?
Yngve Gustavsson är geriatriker nu pensionerad och behövs i detta ärendet osäker dock om jurister förstår så ickelinjära saker som minnesfunktion då det inte finns ens elementär matematik statistik eller vetenskaplig metodik logik i er utbildning rättare uttryckt inbillning...
 
SarB SarB skrev:
Därav att läkare kopplas in i de fallen?
I ditt fall tror jag du skulle tolkat kompetent läkare tillräckligt bra för att komma till slutsatsen att Ebba bör avstå affär
 
SarB
B byggarätt skrev:
I ditt fall tror jag du skulle tolkat kompetent läkare tillräckligt bra för att komma till slutsatsen att Ebba bör avstå affär
Suck. Jag som första gången upplevde att vi faktiskt kunde ha en sånär respektfull och givande dialog, så ska du uttrycka dig negativt och nedvärderande. Du har talat illa om andra i tråden som gör så, men det är fritt fram för dig?
Det börjar bli sent nu och jag ska upp tidigt, har en hel dag på jobbet där jag ska sitta och inbilla mig saker serru. Har jag tur kanske jag kan salta fakturorna till någon dement gamling också, de märker det så sällan.

Mvh
 
  • Haha
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
P
B byggarätt skrev:
Du har fel jag syftade inte på juridiken utan ramen som i sin tur syftade på juridiken... som sagt du begriper inte heller saker utanför ramen
Är det ramen som begränsar? I så fall är ramen begränsande. Annars får du nog lov att förklara lite mer.
 
P
B byggarätt skrev:
Ebba bör avstå köpet och process då detta kommer sluta illa... det kunde varit idyll om kompetenta mänskliga människor löst problemen runt Esbjörn och fastigheten först
Hur skulle det ha gått till utan Esbjörns medverkan?
 
P
B byggarätt skrev:
Yngve Gustavsson är geriatriker nu pensionerad och behövs i detta ärendet osäker dock om jurister förstår så ickelinjära saker som minnesfunktion då det inte finns ens elementär matematik statistik eller vetenskaplig metodik logik i er utbildning rättare uttryckt inbillning...
För att hjälpa juristerna (och lekmännen) i tingsrätten att förstå kopplar man därför in läkare.
 
P pmd skrev:
Är det ramen som begränsar? I så fall är ramen begränsande. Annars får du nog lov att förklara lite mer.
Det finns mer än juridisk stelbenthet... lekmannainflytandet och bristande möjligheter för fackkunskaper att tränga ut juridik som är föråldrad
Lekmännens viktiga insatser hånas öppet av jurister
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.