235 451 läst · 3 081 svar
235k läst
3,1k svar
Ebba Busch snart juridisk ägare till omstridda fastigheten
Nej det kan jag inte lista ut, jag har läst det flera gånger. Förklara för mig. Kan inte vara svårt för dig. Det är ju väldigt tydligt för dig. Hur Esbjörn ser på det går ju inte att veta. Men du vet ju hur du ser på det. Förklara?B byggarätt skrev:
Att söka kontakt på ett vänligt sätt gick bra för ebba först men när ombudet blev inblandat kom hot otrevligheter varför?P pmd skrev:OK, du tycker alltså att inte bara hälsningen i slutet av brevet är ett hot, utan att hela brevet är vidrigt.
Skulle du kunna formulera om budskapet i brevet så att det inte längre är vidrigt?
(Ett svar som går ut på att brevet aldrig skulle ha skickats är inte godtagbart. Det vore fel av Busch och hennes advokat att inte tala om för Bolin att han kan komma att bli instämd till tingsrätten, och att inte gå till tingsrätten vore alldeles uppåt väggarna fel av Busch när nu Bolin gjorde sig oanträffbar för Buschs försök att reda ut saken utan domstol).
Sista mäklaren som värdera huset. skrev även köpekontraktet. var Ebbas vän.D Dr Jumping Jack skrev:
Vad är bättre rätt ?
Redigerat:
Linjen är katastrofal folkets dom är värre än köpetP pmd skrev:Om du syftar på intervjun där Busch talade om att hon inte kommer "att fullfölja detta" så finns den i inlägg #2235. Läs det jag har citerat, men titta framförallt på videon vid de två tidpunkter som citaten kommer från.
Buschs agerande i det här ärendet (att gå till domstol) är helt i linje med vad hon sa i intervjun.
Det finns även ett rättshavningsprogram på 12 punkter.Staffan2000 skrev: