236 435 läst · 3 081 svar
236k läst
3,1k svar
Ebba Busch snart juridisk ägare till omstridda fastigheten
Stakars kvinna i sina bästa år, med tillgångar från riksdagen bör ha råd och vet !TT4F skrev:Håller med att vem som helst kan begår misstag men i vissa lägen (som försäljning av hus) så är det då
Kanske bara gäller "om någon trycker på". Och framförallt ska det gälla om en frånskild ensamstående småbarnsmamma behöver ett hus, då borde ångerveckan för försäljning till dessa ondsinta typer vara flera månader.
Kan denna ge lite information om hur lång den verkliga tiden är vid förenklad delgivning om man inte svarar. sedan om man svarar under dessa 3 kommande veckor, och saken är då ur världen.SarB skrev:
Om juristen behöver mer information, så är jag här för o hjälpa dig förstå .
Förenklad delgivning räknas man som delgiven 2 veckor efter att beslutet skickades. Sedan har man 3 veckor på sig att överklaga. Totalt tar det alltså 5 veckor efter att beslutet skickades tills det vunnit laga kraft.
Och kanske komma ihåg vad hon säger själv!
Och kanske komma ihåg vad hon säger själv!
Jag har inte någonstans talat om hur lång tid det tar. Jag har sagt att man inte behöver skriva under och skicka in delgivningen, vilket också är vad du frågade om. Vad är det du vill få sagt? Eller vill du bara lägga in lite random information vi aldrig talat om och ingen frågat om?T Takläggare skrev:Kan denna ge lite information om hur lång den verkliga tiden är vid förenklad delgivning om man inte svarar. sedan om man svarar under dessa 3 kommande veckor, och saken är då ur världen.
Om juristen behöver mer information, så är jag här för o hjälpa dig förstå .
Förenklad delgivning räknas man som delgiven 2 veckor efter att beslutet skickades. Sedan har man 3 veckor på sig att överklaga. Totalt tar det alltså 5 veckor efter att beslutet skickades tills det vunnit laga kraft.
Ja men exakt, detta gör du sällan i dina påståenden , du klipper lite i texten och förklarar en lite del, väljer att utelämna helheten.SarB skrev:
Vi har diskuterat vad en förenklad delgivning är. Inget har talat om, eller brytt sig om tidsaspekten i det hela. Du frågade om den ska undertecknas och skickas in, jag svarade nej.T Takläggare skrev:
Om du istället undrar hur lång tid allt tar får du ju fråga det. Jag skrev också att du får kolla i delgivningslagen.
Var vill du komma? är din poäng att jag har gett felaktig information på något vis?
Om dom sedan under dom kommande 3 veckorna skickar in att dom behöver mer tid, så kommer den säkert godkännas även om den skickas sista veckan, men vi har inte all information , kanske dom har längre tid på sig.
Men Esbjörn ska kanske fira jul där , o ha lite julefrid , bilderna inifrån huset visar att den är i någorlunda skick , förklarar även varför Ebba med tvång/tjat försöker få den, hon har ändå beskrivit Carl Larsson är känd för sina vackra akvareller och vill säkert uppnå en liknande miljö för sig själv.
Men Esbjörn ska kanske fira jul där , o ha lite julefrid , bilderna inifrån huset visar att den är i någorlunda skick , förklarar även varför Ebba med tvång/tjat försöker få den, hon har ändå beskrivit Carl Larsson är känd för sina vackra akvareller och vill säkert uppnå en liknande miljö för sig själv.
Ger bara tillägg hur det fungerar, även om det står 2 veckor så menas 5 veckor tills den vunnit lagakraft. mer än dubbla tiden. vilket gör att Ebba kommer sitta o sura hela julen , förmodligen dränka sina skam känslor med några glas vin.SarB skrev:Vi har diskuterat vad en förenklad delgivning är. Inget har talat om, eller brytt sig om tidsaspekten i det hela. Du frågade om den ska undertecknas och skickas in, jag svarade nej.
Om du istället undrar hur lång tid allt tar får du ju fråga det. Jag skrev också att du får kolla i delgivningslagen.
Var vill du komma? är din poäng att jag har gett felaktig information på något vis?
Redigerat:
I Marjasins fall kan vi nog utgå från att han var oskyldig. Rätten konstaterade att han inte hade någon skyldighet att redovisa de aktuella kvittona.Staffan2000 skrev:Att bli friad, är inte detsamma som att vara oskyldig. Det kan vara så, men behöver inte vara det. Det enda en friande dom bevisar, är att det inte gick att bevisa att ett brott begåtts. Snattar du godis på konsum utan att bli upptäckt. Är det då inte stöld?
Hur som haver, satt karln och klippte i spriträkningarna för representation som han sände till Örebroarna. Väldigt mycket representation!
https://www.svd.se/anger-ar-inget-for-marjasin
(En ganska intressant artikel i övrigt också).
Det var jag som drog upp jämförelsen med Marjasin, jag ångrar mig nu.P pmd skrev:
Den var orättvis.
Spekulationer och maktberusning ni i ebbas fans måste fatta vad det är som pågår och vem som är drivande i denna affärP pmd skrev:Empatin tycks vara lite snedfördelad här och var.
Vad vet du om vad som är Bolins "värld"? Han bor inte i rucklet utan är inneboende hos en tant i närheten. Han har inte brytt sig om att underhålla varken hus eller tomt på många, många år. Jag tror snarare att hans "värld" består mer av stället han bor på och tanten som han bor hos. Hon verkar vara upprörd över att han har sålt sin fastighet.