SarB SarB skrev:
Que?
Vad talar du om nu ens? Har vi släppt förenklad delgivning om talar om något annat så är det väl på sin plats att nämna det.
Nu pratar @Takläggare om Lantmäteriet Fastighetsinskrivning (inskrivningsmyndigheten, IM) när delgivningsspåret kallnade.

"Underrätta snarast" är redan utfört sedan länge.

Texten blir helt obegriplig när citat blandas med eget tyckande. Det är klipp och klistra och google hela tiden. Marjasin 2.0.
 
  • Gilla
  • Haha
cpalm och 3 till
  • Laddar…
T Takläggare skrev:
Tror jag sa så här, vad händer om dom inte svarar i tid på själva stämnings ansökan? sedan kan man ställa sig frågan vad händer om den inkommer lite senare. bara berättar att allt är inte som det ser ut, eller fungerar som alla tror.

Vad ni nu tror är att fallet är löst , Esbjörn har inte svarat?
Vi får snart svaret på varför.
För att han har ångrat sig, och det inte finns utrymme för det.
 
Nu måste det väl snart vara färdigspekularat, kan vi inte bara invänta resultatet nu :)
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
T
SarB SarB skrev:
Som sagt. Talar du om förenklad delgivning nu eller inte? Det räcker med ett ja eller nej som svar.
Vad kommer hända när han inte skickar in ett svar i tid? Ja även vid förenklad delgivning .

Har Ebba då direkt vinit målet?
 
K Kurtivan skrev:
Nu måste det väl snart vara färdigspekularat, kan vi inte bara invänta resultatet nu :)
Vi har inte ifrågasatt hela svenska rättssystemet än, så lugna dig lite...
 
  • Gilla
SarB
  • Laddar…
Staffans2000
P Pin skrev:
Marjasin 2.0.
Då har vi fått ett ansikte på den skygge demonjuristen.

Äldre man i avslappnad klädsel sitter i en soffa och blickar mot kameran.
 
  • Haha
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Då har vi fått ett ansikte på den skygge demonjuristen.

[bild]
Stämmer rätt bra med min inre bild.
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
T Takläggare skrev:
Vad kommer hända när han inte skickar in ett svar i tid? Ja även vid förenklad delgivning .

Har Ebba då direkt vinit målet?
Vad tycker du själv?
 
  • Gilla
SarB
  • Laddar…
SarB
T Takläggare skrev:
Vad kommer hända när han inte skickar in ett svar i tid? Ja även vid förenklad delgivning .

Har Ebba då direkt vinit målet?
Det är imponerande hur oklar du är. Men absolut, han ska säkert svara till inskrivningen eller något. Skicka ett svar till domstolen blir säkert också suveränt, eventuellt med ett avslut som innehåller "med vänliga hälsningar".
 
  • Haha
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
T
SarB SarB skrev:
Det är imponerande hur oklar du är. Men absolut, han ska säkert svara till inskrivningen eller något. Skicka ett svar till domstolen blir säkert också suveränt, eventuellt med ett avslut som innehåller "med vänliga hälsningar".
Men tack detsamma .

Jag bryr mig inte om om det står mvh/ Esbjörn som avslut på brevet . jag följer bara vad som händer i tvisten, sedan som sagt , vem som vinner avgörs av rätten.
 
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
harry73
T Takläggare skrev:
jag följer bara vad som händer i tvisten, sedan som sagt , vem som vinner avgörs av rätten.
Det var en tvärvändning :rofl:

Jag tror att det är så nära ett erkännande vi kommer
 
  • Gilla
  • Haha
fsn och 5 till
  • Laddar…
T
harry73 harry73 skrev:
Det var en tvärvändning :rofl:

Jag tror att det är så nära ett erkännande vi kommer
Vad tror du detta betyder. som sagt, nej jag har inte vänt, jag tror på Esbjörn.
 
Redigerat:
J Jocke Best skrev:
Visst är det surt att det du tror du ska ärva flyger sin kos?
I vilken värld? Ha,ha!:crysmile:
 
Staffans2000
jade_wys38 jade_wys38 skrev:
I vilken värld? Ha,ha!:crysmile:
?
 
J
jade_wys38 jade_wys38 skrev:
I vilken värld? Ha,ha!:crysmile:
I din. Det var väl synd att han skrev på bara du vände ryggen till. Kanske skulle tagit nycklarna till permobilen?
 
  • Gilla
  • Haha
Jonatan79 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.