P pmd skrev:
Empatin tycks vara lite snedfördelad här och var.

Vad vet du om vad som är Bolins "värld"? Han bor inte i rucklet utan är inneboende hos en tant i närheten. Han har inte brytt sig om att underhålla varken hus eller tomt på många, många år. Jag tror snarare att hans "värld" består mer av stället han bor på och tanten som han bor hos. Hon verkar vara upprörd över att han har sålt sin fastighet.
”Rucklet ” har stil och charm,även veteranbilar kan vara roliga,varför vill ni skriva scenario för hans sista tid? Han har rätt till att sova vart han vill.Var och en kan begå misstag,speciellt om ngn trycker på! Därför brukar man säga, bäst att sova på saken !! Över natten! Håller tummarna för Esbjörn!!!

jade_wys38 jade_wys38 skrev:
Var och en kan begå misstag,speciellt om ngn trycker på!
Är det inte därför Esbjörn ångrar affären?

harry73
Därför brukar man säga, bäst att sova på saken !! Över natten!
Kan du förklara för mig hur lång hela processen tog och hur många nätter Esbjörn kunde sova på saken? eller menar du att man bara kan sova på saken på riktigt efter man har skrivit avtalet? Det skulle ju innebära att man får en dag (eller natt) ångerfrist.
Borde det gälla alla avtal? eller bara fastighetsöverlåtelser?
Eller borde det kanske bara gälla för Esbjörn?

• Gilla
  • Haha
Violina och 4 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Kan du förklara för mig hur lång hela processen tog och hur många nätter Esbjörn kunde sova på saken? eller menar du att man bara kan sova på saken på riktigt efter man har skrivit avtalet? Det skulle ju innebära att man får en dag (eller natt) ångerfrist.
Eller bara när köparen är en person med mycket att förlora och som man fritt kan smutskasta i media? Gärna då också en framgångsrik kvinna så vi arga vita män kan få chansen att kasta skit på en tjej ostört!

• Gilla
  • Haha
calibramicke och 8 till
  • Laddar…
P
T Takläggare skrev:
Esbjörn hade redan hävt innan, så han behövde inte dyka upp. utan här skulle Ebba accepterat att gubben inte vil sälja.
"Ångra sig" och "häva" är inte synonymer.

• Gilla
Nils Terminus och 3 till
  • Laddar…
”Rucklet ” har stil och charm,även veteranbilar kan vara roliga,varför vill ni skriva scenario för hans sista tid? Han har rätt till att sova vart han vill.Var och en kan begå misstag,speciellt om ngn trycker på! Därför brukar man säga, bäst att sova på saken !! Över natten! Håller tummarna för Esbjörn!!!
Håller med att vem som helst kan begår misstag men i vissa lägen (som försäljning av hus) så är det då
harry73 harry73 skrev:
Kanske bara gäller "om någon trycker på". Och framförallt ska det gälla om en frånskild ensamstående småbarnsmamma behöver ett hus, då borde ångerveckan för försäljning till dessa ondsinta typer vara flera månader.

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
T
P pmd skrev:
"Ångra sig" och "häva" är inte synonymer.
Fast ni har sett vad IM har fått , så kan ni undra varför? om inte detta spelat någon roll varför har den tagits upp?
Då av Ebba .

T Takläggare skrev:
Fast ni har sett vad IM har fått , så kan ni undra varför? om inte detta spelat någon roll varför har den tagits upp?
Då av Ebba själv.
Har IM fått något om ånger eller hävning, vilket är det du svarar på nu?

Vad är "detta" och "den" i din fråga?

• Gilla
Dr Jumping Jack och 1 till
  • Laddar…
P
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Då har vi fått ett ansikte på den skygge demonjuristen.
Notera att Sigvard Marjasin blev helt friad från alla anklagelser i rätten. Hans rykte är lite onödigt skamfilat, tycker jag.

Staffans2000
P Pin skrev:

Det vet han inte ens själv!

Staffan

• Gilla
Pin
  • Laddar…
T
P Pin skrev:

Ja denna får du fundera ut själv, jag vet inte om dessa uppgifter får publiceras , jag fann dom på nätet, verkar vara riktiga handlingar , hur dom kommit ut vet inte jag?

P
T Takläggare skrev:
Tror jag sa så här, vad händer om dom inte svarar i tid på själva stämnings ansökan?
Då blir det tredskodom och Busch vinner på walkover.

• Gilla
Violina och 2 till
  • Laddar…
T Takläggare skrev:
Ja denna får du fundera ut själv, jag vet inte om dessa uppgifter får publiceras , jag fann dom på nätet, verkar vara riktiga handlingar , hur dom kommit ut vet inte jag?
Du skriver ännu en gång så otydligt att jag inte vet vad du tycker jag ska fundera ut.

Hur handlingarna kom ut vet jag redan.

T
P pmd skrev:
Då blir det tredskodom och Busch vinner på walkover.
Svaret på den frågan får vi snart , vi har olika uppfattningar om den frågan, inte lönt o förklara.

Staffans2000
P pmd skrev:
Notera att Sigvard Marjasin blev helt friad från alla anklagelser i rätten. Hans rykte är lite onödigt skamfilat, tycker jag.
Att bli friad, är inte detsamma som att vara oskyldig. Det kan vara så, men behöver inte vara det. Det enda en friande dom bevisar, är att det inte gick att bevisa att ett brott begåtts. Snattar du godis på konsum utan att bli upptäckt. Är det då inte stöld?
Hur som haver, satt karln och klippte i spriträkningarna för representation som han sände till Örebroarna. Väldigt mycket representation!

Staffan

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.