SarB
T Takläggare skrev:
Ja , förklara var bättre rätt är.

Köpekontraktet är giltigt , handlar inte om det.
Jag har förklarat och förklarar massor i denna tråd. Till dig spelar det dessutom ingen roll hur mycket man förklarar.
Jag vet vad bättre rätt innebär och nöjer mig så.

• Gilla
  • Haha
Dallejr och 5 till
  • Laddar…
T
SarB SarB skrev:
Jag har förklarat och förklarar massor i denna tråd. Till dig spelar det dessutom ingen roll hur mycket man förklarar.
Jag vet vad bättre rätt innebär och nöjer mig så.
Ja ,här ställer man inga frågor varför Ebba hänvisar till god tro.

Alla vet att köpekontraktet är giltigt , inget Ebba behöver bevisa för rätten.

Men här ska ändå Ebba upp i rätten, målet handlar om bättre rätt.

T Takläggare skrev:
Sista mäklaren som värdera huset. skrev även köpekontraktet. var Ebbas vän.

Vad är bättre rätt ?
Mäklarna som värderade hade inget med köpet att göra. Ebbas kompis mäklaren ordnade en korrekt blankett men hade inget med köpet att göra.

SarB
T Takläggare skrev:
Ja ,här ställer man inga frågor varför Ebba hänvisar till god tro.

Alla vet att köpekontraktet är giltigt , inget Ebba behöver bevisa för rätten.

Men här ska ändå Ebba upp i rätten, målet handlar om bättre rätt.
Ja så är det ju, ingen som missat detta. Tack för att du poängterar det uppenbara.

P
B byggarätt skrev:
Att söka kontakt på ett vänligt sätt gick bra för ebba först men när ombudet blev inblandat kom hot otrevligheter varför?
Du måste nog först förklara vad som är otrevligt och vidrigt. Givetvis är det inte trevligt att få ett meddelande om att det finns en risk att man kan bli instämd till tingsrätten, men det är tämligen subjektivt. Mer objektivt sett så hittar du väl inget otrevligt i brevet?

Har du förstått varför Busch bad sin advokat att skicka brevet?

P
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
"Kruper"? Vad kruper?
Ormet. Ormet kruper.

P
B byggarätt skrev:
Linjen är katastrofal folkets dom är värre än köpet
"Folket" i Sverige har alltså inget till övers för lag och rätt?

Byggarätt, bor du i Svärje eller Indien kanske?

P pmd skrev:
"Folket" i Sverige har alltså inget till övers för lag och rätt?
Det handlar om vad folket röstar på och det har inget med lag att göra

P
T Takläggare skrev:
bättre rätt förklarar även varför ingen mäklare vill ta ansvar, köpekontraktet skrevs tunt.
Du har nog missförstått anledningen till att ingen mäklare anlitades för affären.

• Gilla
SarB
  • Laddar…
P pmd skrev:
Ormet. Ormet kruper.

[media]
Jaha svensklärarett

• Haha
Pin
  • Laddar…
SarB
Det är ju generellt svårt att vänligt meddela att man har för avsikt att stämma någon. Det är som när man ska dumpa någon, finns inget bra sätt att säga det på, men det snällaste är att bara vara rak!

Själv lämnade jag senast ett brev
"Eftersom du saknar den prestanda jag med fog haft anledning att tro att du besitter då du själv vitsordat detta och enligt egen utsago är bäst på marknaden avser jag säga upp vår bekantskap med omedelbar verkan.

Med vänlig hälsning"

• Gilla
Nils Terminus
  • Laddar…
P
B byggarätt skrev:
Det handlar om vad folket röstar på och det har inget med lag att göra
Givetvis har det med lag att göra. Om en politiker som håller på lag och rätt "straffas" för det genom minskat röstetal vid nästa val så tyder det ju helt klart på att de som slutade rösta på politikern inte gillar lag och rätt.

• Gilla
Tomtom79
  • Laddar…
P pmd skrev:
Ormet. Ormet kruper.

[media]
Språkpolis

SarB SarB skrev:
Det är ju generellt svårt att vänligt meddela att man har för avsikt att stämma någon. Det är som när man ska dumpa någon, finns inget bra sätt att säga det på, men det snällaste är att bara vara rak!

Själv lämnade jag senast ett brev
"Eftersom du saknar den prestanda jag med fog haft anledning att tro att du besitter då du själv vitsordat detta och enligt egen utsago är bäst på marknaden avser jag säga upp vår bekantskap med omedelbar verkan.

Med vänlig hälsning"
Bättre men fortfarande kan du inte skriva under med Med vänlig hälsning,
Verbet stämma är hotfullt ...så innan man stämmer bör man ha prövat en hel räcka av trevliga mänskliga metoder som juridiken saknar.... vara som folk och säga hej jag behöver din hjälp...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.