235 450 läst · 3 081 svar
235k läst
3,1k svar
Ebba Busch snart juridisk ägare till omstridda fastigheten
Ja ,här ställer man inga frågor varför Ebba hänvisar till god tro.SarB skrev:
Alla vet att köpekontraktet är giltigt , inget Ebba behöver bevisa för rätten.
Men här ska ändå Ebba upp i rätten, målet handlar om bättre rätt.
Ja så är det ju, ingen som missat detta. Tack för att du poängterar det uppenbara.T Takläggare skrev:
Du måste nog först förklara vad som är otrevligt och vidrigt. Givetvis är det inte trevligt att få ett meddelande om att det finns en risk att man kan bli instämd till tingsrätten, men det är tämligen subjektivt. Mer objektivt sett så hittar du väl inget otrevligt i brevet?B byggarätt skrev:
Har du förstått varför Busch bad sin advokat att skicka brevet?
Det är ju generellt svårt att vänligt meddela att man har för avsikt att stämma någon. Det är som när man ska dumpa någon, finns inget bra sätt att säga det på, men det snällaste är att bara vara rak!
Själv lämnade jag senast ett brev
"Eftersom du saknar den prestanda jag med fog haft anledning att tro att du besitter då du själv vitsordat detta och enligt egen utsago är bäst på marknaden avser jag säga upp vår bekantskap med omedelbar verkan.
Med vänlig hälsning"
"Eftersom du saknar den prestanda jag med fog haft anledning att tro att du besitter då du själv vitsordat detta och enligt egen utsago är bäst på marknaden avser jag säga upp vår bekantskap med omedelbar verkan.
Med vänlig hälsning"
Givetvis har det med lag att göra. Om en politiker som håller på lag och rätt "straffas" för det genom minskat röstetal vid nästa val så tyder det ju helt klart på att de som slutade rösta på politikern inte gillar lag och rätt.B byggarätt skrev:
Bättre men fortfarande kan du inte skriva under med Med vänlig hälsning,SarB skrev:Det är ju generellt svårt att vänligt meddela att man har för avsikt att stämma någon. Det är som när man ska dumpa någon, finns inget bra sätt att säga det på, men det snällaste är att bara vara rak!
Med vänlig hälsning"
Verbet stämma är hotfullt ...så innan man stämmer bör man ha prövat en hel räcka av trevliga mänskliga metoder som juridiken saknar.... vara som folk och säga hej jag behöver din hjälp...