T
P Pin skrev:
På tråden, som fram till nu hetat linjen. Rekommenderar heta linjen istället för intellektuellt utbyte på denna nivå.
Tror Pin är ännu kvar på "Heta linjen" den förklaras som Pin uttrycker det.:crysmile:

Heta linjen var ett socialt medium som först uppstod spontant under 1982 då kunskapen spreds bland ungdomar att flera personer som ringde till samma vakanta telefonnummer kunde ha gruppsamtal.

Pin ring du heta linjen istället så du kan dela med av ditt intellektuella utbyte:rofl:

Redigerat:
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
F
P Pin skrev:
Akta dig så du inte får en dräpa om IQ av @byggarätt ;)
Det skulle väl med fördel kunna vara en ”intern debatt”?

• Gilla
Pin
  • Laddar…
B byggarätt skrev:
Som sagt så kommer detta inlägg arkiveras under IQ och språkpolis.... Lästräning ... Trådslut
Oss vilka är det du känner tillhör din gemenskap?
Bäste/bästa medmänniska,

du har skrivit många inlägg här och det är ofta svårt att förstå både vad du svarar på och vad du menar. Vi andra i tråden vet inte hur du tänker utan kan bara läsa texten du skrivit. Ibland går det bra att tyda texten om än med lite ansträngning. Ibland är det fullkomligt obegripligt hur jag än försöker. Mer än en gång har du svarat fel person (mig) på någonting någon annan har skrivit. Ibland tror jag du tagit något någon skrivit i andra trådar och tar upp det här. Vill du slippa personangrepp så föregå själv med gott exempel. Ta inte åt dig av generella påståenden som inte är direkt riktade mot dig själv. Håll dig till sakfrågan och upprepa inte samma sak om och om igen.

Jag förstår att du inte gillar Ebbas agerande. Inget konstigt med det. Det jag inte blir klok på är om du är nöjd med att ”hon skämmer ut sig själv och kd” eftersom du inte gillar Ebba, eller politiker i allmänhet. Eller om du gillar Ebba, kd och politiker och det är därför du blir upprörd över vad du tycker är moraliskt fel.

Arkivera detta under lämplig rubrik.

Med vänlig hälsning,
Pin

• Gilla
SarB och 1 till
  • Laddar…
F
T Takläggare skrev:
Tror in har missuppfattat , lägg ut IQ skalan på ett bord.

Till vänster - 20 = Gravt utvecklingsstörd
Åt höger + 130 = Mycket begåvad

Varningar förklarar hur många gånger ni har ramlat ner under skalan/bordskanten åt vänster,.
Ramlat ner under skalan/bordskanten åt vänster..... Jag kan med säkerhet nämna två st här (eventuellt en) som med största sannolikhet blev olyckligt tappad(e) i golvet som liten. Mycket tyder på att det var lite för högt och något för hårt underlag.

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
T Takläggare skrev:
Tror in har missuppfattat , lägg ut IQ skalan på ett bord.

Till vänster - 20 = Gravt utvecklingsstörd
Åt höger + 130 = Mycket begåvad

Varningar förklarar hur många gånger ni har ramlat ner under skalan/bordskanten åt vänster,.
Snitt på IQ är 100, -20 är 80 i IQ, då är du mindre begåvad men absolut inte gravt utvecklingsstörd. +130 blir 230 i IQ. IQ 230 har möjligen en person i världshistorien haft. Einstein hade 160. Du säger att du är välutbildad men påläst är du inte.

• Gilla
  • Älska
Tomtom79 och 3 till
  • Laddar…
F
D Dr Jumping Jack skrev:
Snitt på IQ är 100, -20 är 80 i IQ, då är du mindre begåvad men absolut inte gravt utvecklingsstörd. +130 blir 230 i IQ. IQ 230 har möjligen en person i världshistorien haft. Einstein hade 160. Du säger att du är välutbildad men påläst är du inte.
välutbildad på att lägga takpapp kanske men lite hastig på google kanke?

• Gilla
Violina
  • Laddar…
B byggarätt skrev:
Totalt fixa juristdebatörer hittar försvar för åldringsbrott fastighetsköp med tvång och målar upp Esbjörns släkt som maffia och tycker att Ebba ska ”fika” till sig fastigheter...
Snackar IQ och troll samt byter från värsta tråden i historien nej KD bör sluta supporta Ebba om hon inte löser tvister och håller sitt ord
Du har ju ändå tre punkter. Om du sprider ut dem och försöker skapa meningar så är det ett första steg mot en läsbar text.

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
D Dr Jumping Jack skrev:
Jag tolkade det som att -20 var just 20 under noll och inte 100 - 20. Jag orkade inte besvara att det inte finns negativa värden på skalan.

T
D Dr Jumping Jack skrev:
Har vi diskuterat massan på bordet?
Då måste vi använda E=mc2 , där vi kan utgå att personerna bara satt och hängde över sin dator , varningen kom med ljusets hastighet , kortfattat dom böjdes in och under skalan .

Redigerat:
P Pin skrev:
Jag tolkade det som att -20 var just 20 under noll och inte 100 - 20. Jag orkade inte besvara att det inte finns negativa värden på skalan.
Ok, svårt att begripa vad ”takläggare” skriver. Du har nog rätt. Han hittar på en egen IQskala som börjar på 0 och sen är man gravt utvecklingsstörd om man har -20. Tror jag aldrig använts tidigare. Lär nog bli svårt att få acceptans för.

• Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
F
T Takläggare skrev:
Har vi diskuterat höjden på bordet?
Då måste vi använda E=mc2 , där vi kan utgå att personerna bara satt och hängde över sin dator , varningen kom med ljusets hastighet , kortfattat dom böjdes in och under skalan .
Har du fått klarhet hur högt det var när din mamma tappade dig i golvet? Relativitetsteorin behövs inte där.

• Gilla
  • Haha
Snickerick och 1 till
  • Laddar…
T
F fsn skrev:
Har du fått klarhet hur högt det var när din mamma tappade dig i golvet? Relativitetsteorin behövs inte där.
Men den förklarar hur personerna hamna där , visst är dom ett lysande exempel på Relativitetsteorin verkligen fungerar.

S
  • Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
F
T Takläggare skrev:
Men den förklarar hur personerna hamna där , visst är dom ett lysande exempel på Relativitetsteorin verkligen fungerar.
Nej, inte alls faktiskt. Håll dig till att rulla ut takpapp. Förhoppningsvis är det nåt du kan och är bra på, var stolt över det istället för att svamla om sånt du inte begriper.

Staffans2000
T Takläggare skrev:
Har inte jag plockat ner dig hyffsat många gånger så du förstår skillnaden , gjort narr av dig på tråden två gånger, hur många gånger kan man gå på samma sak utan att det ska uppfattas som minnesförlust ?
Förstår du är besviken efter corona linjen , men Marlen gjorde det rätta , varav stängde ner. hon fick även alla likes .

Här har jag använt dig som ett levande live exempel , på hur en minnesförlust kan uppstå:dizzy: men som du själv ser och upplever kommer du inte ihåg vad som hände, lite lik Esbjörn?
Kan du specifisera dig lite. "Plockat ner", "gjort narr av", bland annat? När, var och hur? Att jag inte minns vartenda ett av mina väl genomtänkta och kunskapsbringande inlägg, för att inte tala om alla de andra:D. Är det ett tecken på demens?

Skall du slå dig för bröstet på min bekostnad, får du lägga ner lite mera energi.

Ztaffan

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.