B byggarätt skrev:
Omoraliska oetiska hånande vart kommer ni med sådant?
Kraschade affärer och lidande
Jag tror du överskattar den här trådens påverkan på sakernas utgång.

• Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 2 till
  • Laddar…
T Takläggare skrev:
Ja Staffan, eller Ztaffan, Travolta, Don osv... som du brukar signera ditt namn på alla inlägg så är du det perfekta exemplaret på en gammal mans sviktande minne , tänk om Esbjörn signera alla sidor på köpekontrakt som du gör, då kan man ställa sig frågan, hade Esbjörn ens behövt bevisa något i rätten. eller hade det vart uppenbart?
Esbjörn har signerat alla sidor i köpekontraktet

• Gilla
Violina
  • Laddar…
SarB SarB skrev:
Du menar alltså att Ebbas juridiska ombud är ett kriminellt psykfall?
Vad har hon ägnat sig åt som är kriminellt?
Det är ju ironiskt att du häver ur dig det efter vad som presenterats tidigare om ett annat ombud här..
Använt hot och maktspråk för att försöka pressa Esbjörn
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag tror du överskattar den här trådens påverkan på sakernas utgång.
Bokstavligt kan man inte tro på något...

B byggarätt skrev:
Tyvärr är dessa Ebba fans Federley liknande besserwusserers...
Ursäkta att jag justerar din svenska. Men vad är ”Federleyliknande besserwissers”?

• Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
B byggarätt skrev:
Där håller jag med dig.

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
F
B byggarätt skrev:
Ett tag var de underhållande men sedan började de spekulera i hot och hån och trollande då förlorade de helt och började med sina manier...
Man kan verkligen undra varför Ebba håller på med detta i strid med sitt ord och sin ställning?
Det går illa för politiker som inte förstår att låta bli sjuka kriminella psykfall se bara på Federley sådant måste hanteras av psykvård o polis
Nu fick du in nån ”Federley” vem/vad är det och vad har detta med Esbjörn, Ebba, Matz eller den debatterade fastigheten att göra?

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
S
Jag förstår verkligen inte varför ni i tråden som ändå förefaller normalt funtade envisas med att svara på fullständigt meningslösa inlägg från vissa långt ifrån normalt funtade individer.

Det är helt tydligt att folk i tråden inte har en aning om vad vare sig den Allmänna eller den Speciella Relativitetsteorin egentligen är och innebär, ni visste säkert inte ens att de var två. Med allra största sannolikhet har ni inte ens någon aning om vad i teorin det är som är relativt. Men några kommer säkert att googla det, så i alla fall något vunnet då ;)

• Gilla
Violina
  • Laddar…
S
D Dr Jumping Jack skrev:
Esbjörn har signerat alla sidor i köpekontraktet
Självklart har han gjort det. Han är en klarsynt herre och väl införstådd med varför det är lika viktigt som självklart att man gör så. Men uppenbarligen finns vissa i tråden som inte har förstått det ;)

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
SarB
B byggarätt skrev:
Använt hot och maktspråk för att försöka pressa Esbjörn

Hon har informerat honom om att det kommer bli en rättslig process? Att hon skrev "med vänlig hälsning" verkar vara det värsta för dig. Det är inte att hota någon, det begriper ju tom du.

S Snickerick skrev:
Jag förstår verkligen inte varför ni i tråden som ändå förefaller normalt funtade envisas med att svara på fullständigt meningslösa inlägg från vissa långt ifrån normalt funtade individer.

Det är helt tydligt att folk i tråden inte har en aning om vad vare sig den Allmänna eller den Speciella Relativitetsteorin egentligen är och innebär, ni visste säkert inte ens att de var två. Med allra största sannolikhet har ni inte ens någon aning om vad i teorin det är som är relativt. Men några kommer säkert att googla det, så i alla fall något vunnet då ;)
Jag är relativt säker på att det är en allmänt spridd uppfattning att inte någon relativitetsteori är speciellt viktig här.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
S
SarB SarB skrev:
det begriper ju tom du.
Tillåt mig tvivla ... ;)

• Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
SarB SarB skrev:
Hon har informerat honom om att det kommer bli en rättslig process? Att hon skrev "med vänlig hälsning" verkar vara det värsta för dig. Det är inte att hota någon, det begriper ju tom du.
Men undertecknat hot med vänlig hälsning är creepy? :thinking:

T
B byggarätt skrev:
Ett tag var de underhållande men sedan började de spekulera i hot och hån och trollande då förlorade de helt och började med sina manier...
Man kan verkligen undra varför Ebba håller på med detta i strid med sitt ord och sin ställning?
Det går illa för politiker som inte förstår att låta bli sjuka kriminella psykfall se bara på Federley sådant måste hanteras av psykvård o polis
Tror mer du ska se så här på saken, även Staffan beskriver det ,att den uttrycker sin ålder och sina åtkomliga minnen från förr, där han även signerar själv Korrekturläsaren.

Språkets expert Ylva Byrman uttrycket den egocentriska språkutvecklingskurvan. Hon satte fingret på det att språkpoliser alltid svarar att språket var bäst när man själv var ung, när man själv var som bäst. Sedan börjar förfallet. Det är samma fenomen som när äldre klagar på ungdomars intressen, kläder och musik – det var bättre förr. När Bengt Ohlsson i en krönika i Dagens Nyheter bekänner sig till språkpolisernas skara berör han det faktum att det antagligen bara handlar om ”en längtan efter att saker ska vara som de alltid har varit”.

Men dom tycker att språket i medierna förändras för snabbt.

– Medierna ska inte vara ett avantgarde när det gäller att anamma förändringar. De ska inte vara de första som börjar använda återtåg som att man gjorde en ny framstöt, eller kylslagen som att det betyder kall. De ska vara de sista, tycker jag. Det är bra om kylslagen betyder samma sak över åtminstone några generationer,

B byggarätt skrev:
Med vänlig hälsning, juristen med skadeståndsanspråk
Juristen är inte ett ”kriminellt psykfall” för att hen (hon?) klargör för Esbjörn 1. Om han inte genomför affären frivilligt så blir det rättsfall. 2. Om det blir rättsfall så får han betala alla kostnader. Det är inget hot det är bara en varning, Mycket vänligt av Ebba. Hon skriver dessutom ett brev där hon inbjuder till ett möte med avsikt att lösa låsningen. Esbjörn vägrar och har sannolikt urusel juridisk rådgivning.

• Gilla
Violina och 2 till
  • Laddar…
N
F fsn skrev:
Nu fick du in nån ”Federley” vem/vad är det och vad har detta med Esbjörn, Ebba, Matz eller den debatterade fastigheten att göra?
Han måste mena att alla, enligt han ”Ebba fans”, har en relation med en dömd pedofil. Konstig sak att säga men jag inte tolka det på något annat sätt. Men jag tror fortfarande inte han är på riktigt. Han driver bara med oss.

• Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.