236 502 läst · 3 081 svar
237k läst
3,1k svar
Ebba Busch snart juridisk ägare till omstridda fastigheten
Enligt Helge kan Ebba få ersättning för sina omkostnader om Esbjörn drar sig ur, så det är bara att ta in trädfällare och skicka notan till Esbjörn efteråt om han backar i aff. Eller stämmer inte det?T Takläggare skrev:
Varför läser du inte inläggen innan du svarar? Det är exakt det jag skriver. Först domstol sen utkastad.T Takläggare skrev:
Köpebrev är bevis på att avtalet är slutet, där köpeskillingen bekräftar att köpekontraktet är uppfyllt .D Dr Jumping Jack skrev:
Utan kvitto på att man betalt, så kan man inte bara ta huset , äganderätten tillkommer när pengarna är bekräftade på konto hos säljaren .
Så just nu har inte detta skett, så då är Esbjörn ännu ägare till huset.
Det hade varit nog att säga till Ebba. Att ljuga i en polisanmälan försätter inte Esbjörn i någon god dager. Om han ljuger i polisanmälan så ljuger han väl om resten också. Ingen bra start inför domstolsförhandlingen.T Takläggare skrev:
Nu förstår du varför Esbjörn polisanmälde , han kräver ingen ersättning för det som tidigare skett , men han anmälde så hon inte kan fortsätta kapa ner träd. då blir hon ersättningsskyldig , om Esbjörn vinner.D Dr Jumping Jack skrev:
Dags för en pulshöjare igen @SarB Passar på att tacka för väldigt bra genomgång av hur juridiken fungerar i fastighetsaffärer. Vi sålde en fastighet efter min mor som gick bort i början av året och jag hade väl en viss föreställning hur detaljerna fungerade. Nu har jag lärt mig bättre. Perfekt.SarB skrev:Pulsen ökade när jag fick notis om att jag blivit taggad i ett inlägg, tog för givet att det var takläggares och byggarätts sista bror plåtslagare som joinat och skulle uttrycka lite "nya fräscha" åsikter här. Detta var trevligare! Tack själv! Så länge trollen finns här finns nog jag även om man smått börjat skämmas över sin medverkan efter att flera gånger lovat sig själv att sluta. Likförbannat scrollar man igenom tråden i smyg och svarar lite snabbt när omgivningen inte ser samtidigt som mam känner sig lite skamsen och smutsig.
Jag tror att det just nu går ut på att enbart upprepa vad man själv och andra redan skrivit. Är inte helt säker, men tror att man på något vis fick in disneyfilmer en stund också. Oklart varför.
Så, coronatråden, där missade man något?
Bara gratulera till en god försäljning , vi är många som sålt, jag har hävt en gång ett köp, behövdes inte ens gå till tingsrätt, utan klausuler gjorde att jag kunde häva, huset hade fått en vattenskada mellan köpekontrakt och tillträde. handpenning återbetalades till mig, jag köpte ett annat hus.ClasseClas skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 925 inlägg
Tack det värmer! Nu kan jag skippa konditionsträningen idag också!ClasseClas skrev:
Många förstår inte varför man som säljare o köpare träffas på mäklarkontor eller banken på tillträdesdagen , till tillträdesdagen har man gjort färdigt med banken att man ska flytta över pengar till säljaren, denna beställning måste göras dagar innan själva tillträdesdagen, så pengarna är klara att överföras , gör man inte detta så kan inte banken bara skicka över 5-6 milj kr utan måste behandla ärendet först .
Var av pengarna fört över så skrivs köpebrev, säljaren kan se att pengarna förts över.
Innan detta skett så är man inte ägare, vilket domar jag lagt fram bevisat.
Var av pengarna fört över så skrivs köpebrev, säljaren kan se att pengarna förts över.
Innan detta skett så är man inte ägare, vilket domar jag lagt fram bevisat.
Det är bra du anslutit dig till tråden och välkommen till byggahus.se , här behövs nya ideer och friskt tänkande, samt en som förstår att man blir inte ägare innan att man betalt och fullfullt ett köpekontrakt .H Helge Eriksson skrev:
Avgörandet om Bolin var tillräckligt sinnesförvirrad för att inte veta vad han gjorde när han skrev på köpekontraktet är inte en läkares. En läkare kan ge ett medicinskt utlåtande, men det är domstolen som avgör om det innebär att köpekontraktet är ogiltigt.S Snickerick skrev:
Så om Bolin vill hävda att han var sinnesförvirrad så måste nog saken gå till domstol, är jag rädd.