T
H Helge Eriksson skrev:
Men är inte ägare till en fastighet förrän man har köpt och betalt . Verkar vara många som skriver utan att veta hur fastighetsaffär går till. Därav har ebba ej erhållit lagfart på fastigheten tur och var ännu. Ett kontrakt är inget köp. Det är en överenskommen affärsuppgörelse, men inte en fullbordat affär.
Skrollar du upp lite efter tråden 2 dagar så kommer du se hur en minnesförlust kan se ut, det finns två exempel på detta där jag använt en o samma kaxiga Ebba fanatiker , utförde testet live här på tråden med han, där han själv hänvisar till just minnesförlust , denna minnesförlust uppkom även upp idag, men han möte övermäktigt motstånd.

Men jag förklara bara Esbjörns minnesförlust på ett sätt som dom flesta kan förstå, nu är mannen ändå 21 år yngre än Esbjörn , så då kan du förstå hur denna man kommer vara om 21 år. dom liknar varann, Staffan o Esbjörn , varav jag använde han som exempel, utåt sett ses han som klar, men en undersökning visa att så är inte fallet , kan inte bli tydligare..

• Gilla
byggarätt
  • Laddar…
S
H Helge Eriksson skrev:
Men är inte ägare till en fastighet förrän man har köpt och betalt . Verkar vara många som skriver utan att veta hur fastighetsaffär går till. Därav har ebba ej erhållit lagfart på fastigheten tur och var ännu. Ett kontrakt är inget köp. Det är en överenskommen affärsuppgörelse, men inte en fullbordat affär.
Ja för du vet verkligen precis hur en fastighetssaffär går till :rolleyes: och att du läst tråden och vet vad vi skrivit är ju alldeles uppenbart :seenoevil::rofl::crysmile:

T TreeView skrev:
Nu har du ju fel i detta, men om du orkar så kan du ju ta fram lagrum som visar att du har rätt. Finns ju ganska mycket tidigare i denna tråd som beskriver det om du behöver någonstans att starta ifrån, och då menar jag inte vissa referenser till Sjölagen och annat obskyrt.
På vilket sätt har jag fel ?

• Gilla
byggarätt och 1 till
  • Laddar…
N
H Helge Eriksson skrev:
Börja med att läsa tråden så borde du förstå. Om du inte är lika faktaresistent som takläggaren för då är det kört.

• Gilla
TreeView och 1 till
  • Laddar…
S
H Helge Eriksson skrev:
Alla

• Gilla
TreeView
  • Laddar…
Fakta alltid intressant, skall ta mig tid att läsa på mer under veckoslutet på detta ämne,

• Gilla
Nils Terminus och 2 till
  • Laddar…
T
Låt Helge skriva, snacka om att hans inkorg sprängdes på 1 minut .

• Haha
Helge Eriksson
  • Laddar…
T Takläggare skrev:
Skrollar du upp lite efter tråden 2 dagar så kommer du se hur en minnesförlust kan se ut, det finns två exempel på detta där jag använt en o samma kaxiga Ebba fanatiker , utförde testet live här på tråden med han, där han själv hänvisar till just minnesförlust , denna minnesförlust uppkom även upp idag, men han möte övermäktigt motstånd.

Men jag förklara bara Esbjörns minnesförlust på ett sätt som dom flesta kan förstå, nu är mannen ändå 21 år yngre än Esbjörn , så då kan du förstå hur denna man kommer vara om 21 år. dom liknar varann, Staffan o Esbjörn , varav jag använde han som exempel, utåt sett ses han som klar, men en undersökning visa att så är inte fallet , kan inte bli tydligare..
Ja dessa typer jurister vet bäst när de kommer ihåg och har svårt att skilja på juridik process och hur det brukar gå till i verkligheten
Går då direkt till angrepp på språk argumentens formulering och person
IQ och minnesfunktion är populära teman

Sedan börjas det med forumtaktik anmäla blockera ropa på moderator som i sämsta fall raderar trollens motståndare i bästa fallet stänger tråden när argumenten tjatats om 15 ggr med samma språkexpertisen kvar

• Gilla
Takläggare och 1 till
  • Laddar…
T Takläggare skrev:
Om detta är sprängning, hur lite kommenterar folk isåfall. Knappt 15 till 20 kommentarer, behövs mer kraft än så för att man skall imponeras.

• Gilla
Pin och 2 till
  • Laddar…
T Takläggare skrev:
Ja Helge det är bra om du kompletterar tråden för den behöver breddas med idéer hur Ebba och Esbjörn ska slippa tråkigheter som ingen av dom behöver

• Gilla
Takläggare och 1 till
  • Laddar…
T
H Helge Eriksson skrev:
Om du vänder på det, varför skulle du ha rätt? Bara för att man påstår något som du gjort initialt så blir det ju inte rätt, eller hur.

Men jag respekterar att du tror att det är på detta vis, därför ber jag dig att ta fram ett underlag som visar att det är korrekt. Så kan vi utifrån det fortsätta diskussionen, blir så lätt bara tennis med åsikter fram och tillbaka utan förankring i fakta.

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Du skrev att jag har fel då bör du ju ha en åsikt på vilket sätt jag brister i detta. Kommer naturligtvis att se fram mot visdom i fallet. Alltid kan man lära sig något.(y)

• Gilla
byggarätt
  • Laddar…
T
B byggarätt skrev:
Ja dessa typer jurister vet bäst när de kommer ihåg och har svårt att skilja på juridik process och hur det brukar gå till i verkligheten
Går då direkt till angrepp på språk argumentens formulering och person
IQ och minnesfunktion är populära teman

Sedan börjas det med forumtaktik anmäla blockera ropa på moderator som i sämsta fall raderar trollens motståndare i bästa fallet stänger tråden när argumenten tjatats om 15 ggr med samma språkexpertisen kvar
Ja snacka om IS krigare, denna Ebba motståndsrörelsen , :surprised:

Men helt rätt jurister kan inte hela biten, utan som jag tidigare sagt , dom kan följa en mall , men förstå en HD dom kan dom inte.

• Haha
  • Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
T TreeView skrev:
Om du vänder på det, varför skulle du ha rätt? Bara för att man påstår något som du gjort initialt så blir det ju inte rätt, eller hur.

Men jag respekterar att du tror att det är på detta vis, därför ber jag dig att ta fram ett underlag som visar att det är korrekt. Så kan vi utifrån det fortsätta diskussionen, blir så lätt bara tennis med åsikter fram och tillbaka utan förankring i fakta.
Utöver språkexpertisen har vi länkexpertisen....
För att parodiera Hasse o Tage
Länk.... du ska inte komma o snacka om länk Rosettastenen det var en länk det...
Ähh ta o drick kaffe med bulle i stället det gjorde Ebba och se hur det gick... inte blev det bra inte

• Gilla
Takläggare och 1 till
  • Laddar…
T TreeView skrev:

I stället för floskler som fakta och underlag som visar saker så slå upp argumentationsanalys och logik...
Sedan kommer du efter ett långt antal år fram till svaret 42
Därefter kommer du på att i den här tråden finns det en sund allmänmänsklig lösning
Låt äldre fastighetsägare vara ifred utan att försöka tvinga av dom sina hus

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.