T Takläggare skrev:
Var tvungen o gilla Marlen sista ord på linjen , visa sig vara en mycket klok person. önska hon kunde göra liknande här :)
Men starta en ny tråd om covid-19 , diskutera munskydd , verkar som ni behöver det.:crysmile:

Nu stänger jag den här tråden eftersom diskussionen ständigt spårar ur.
Det har kommit förslag på att starta nya trådar om covid-19 som är mer specifika
Ta nu inte Marlen som gisslan i dina utsvävningar från ämnet. Covid trådens öde får du skylla någon annan för. Jag lämnade den i ett tidigt skede, utan drama.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
"Viner" inlägg. Som när det blåser hårt?

Staffan Pohlman
6734 inlägg. dax för time out?

• Gilla
  • Haha
Takläggare och 1 till
  • Laddar…
Redaktionen Redaktionen skrev:
Partiledare Ebba Busch har ansökt om lagfart för fastigheten som det just nu råder en konflikt kring.

Du kan läsa artikeln här: Ebba Busch snart juridisk ägare till omstridda fastigheten
Har hon inget köpebrev och därigenom betalt hela köpeskillingen blir hon inte ägare och erhåller lagfart denna gång heller.

• Gilla
byggarätt och 1 till
  • Laddar…
N
H Helge Eriksson skrev:
Har hon inget köpebrev och därigenom betalt hela köpeskillingen blir hon inte ägare och erhåller lagfart denna gång heller.
Förstår helt och hållet att det är jobbigt att gå igenom 1637 inlägg i denna tråd men det du skriver om är redan avhandlat några gånger.

• Gilla
  • Haha
Violina och 5 till
  • Laddar…
S
H Helge Eriksson skrev:
Jösses, börja du att läsa från inlägg 1, så får du se hur fel du har, ägare är hon redan.

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Men är inte ägare till en fastighet förrän man har köpt och betalt . Verkar vara många som skriver utan att veta hur fastighetsaffär går till. Därav har ebba ej erhållit lagfart på fastigheten tur och var ännu. Ett kontrakt är inget köp. Det är en överenskommen affärsuppgörelse, men inte en fullbordat affär.

• Haha
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 4 till
  • Laddar…
T
N Nils ST skrev:
Förstår helt och hållet att det är jobbigt att gå igenom 1637 inlägg i denna tråd men det du skriver om är redan avhandlat några gånger.
När Nils börja skriva trodde han på källan, men undertiden han försvara äganderätten kom domen T2126-19 , då ändra hans källa dess innehåll , då efter domen jag tagit upp, :surprised: och jag hade rätt.
H Helge Eriksson skrev:
Men är inte ägare till en fastighet förrän man har köpt och betalt . Verkar vara många som skriver utan att veta hur fastighetsaffär går till. Därav har ebba ej erhållit lagfart på fastigheten tur och var ännu. Ett kontrakt är inget köp. Det är en överenskommen affärsuppgörelse, men inte en fullbordat affär.
Du har helt rätt, äntligen en som förstår, be Nils ST plocka fram något som stödjer det han säger eller försöker framhäva, även hans källor har ändras. efter T2126-19

H Helge Eriksson skrev:
Hur vet du vad många skriver när du inte verkar ha läst tråden?

Är du från samma by i Norrland som takläggarn? Ni har samma språk.

• Haha
  • Gilla
Staffans2000 och 2 till
  • Laddar…
Haha, ny medlem som gör sitt första inlägg som Takläggaren inte är misstänksam mot!? Utan t.o.m lägger en like på! Varför ingen misstänksamhet nu?

• Gilla
  • Haha
hapazard och 4 till
  • Laddar…
J Jörgen Ö skrev:
Haha, ny medlem som gör sitt första inlägg som Takläggaren inte är misstänksam mot!? Utan t.o.m lägger en like på! Varför ingen misstänksamhet nu?
För att det kanske är samma "författare".....:thinking:

• Gilla
  • Haha
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
P Pin skrev:

Vet inte var han är från . Men tydligen är han klokare än vissa på den här tråden, annars är jag boende i Västerhaninge, Riga och Tallinn oftast om det nu skulle vara intressant för dig.

• Älska
Takläggare
  • Laddar…
N
P Pin skrev:

Har man inte några anhängare får man skapa några....

• Haha
  • Gilla
calibramicke och 2 till
  • Laddar…
T
H Helge Eriksson skrev:
Nu har du ju fel i detta, men om du orkar så kan du ju ta fram lagrum som visar att du har rätt. Finns ju ganska mycket tidigare i denna tråd som beskriver det om du behöver någonstans att starta ifrån, och då menar jag inte vissa referenser till Sjölagen och annat obskyrt.

• Gilla
  • Haha
hapazard och 1 till
  • Laddar…
H Helge Eriksson skrev:
Nu kommer Ebbas favoriter rassla med språk hur deras högsta guru Mårten Schultz givetvis tycker att en såld äten korv med mos inte går att lämna tebaks utan skadestånd och kemtvätt...

Helge Ebba har gett ett löfte att lämna tillbaka huset om Esbjörn inte vill sälja och nu tror hon hon kan ändra sig...Esbjörn har gått åt andra hållet och vill inte fullfölja köpet och sitt löfte att sälja

Hela tråden har gått i stå kring juristgänget som tycker affären är klar och andra som tycker Ebba ska sluta tvinga på Esbjörn en lösning han inte vill ha

Helt klart är ebba har inget köpebrev och ingen lagfart och Esbjörn vill slippa...

Nu kommer språkexpertisen...

• Gilla
Takläggare
  • Laddar…
H Helge Eriksson skrev:
Vet inte var han är från . Men tydligen är han klokare än vissa på den här tråden, annars är jag boende i Västerhaninge, Riga och Tallinn oftast om det nu skulle vara intressant för dig.
Jag tycker det är intressant! Jag har under en tid funderat över hans språk, om det kanske är dialekt eller en svag brytning, och även ordval. Och då du kom in och skrev på liknande sätt, med ett lite annorlunda ordval på ett ställe så blev jag nyfiken.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.