237 036 läst · 3 081 svar
237k läst
3,1k svar
Ebba Busch snart juridisk ägare till omstridda fastigheten
Så kan man ju resonera, men normalt så brukar man ju ha något mer att komma med än bara en åsikt när man kliver in i en befintlig diskussion, ja om man vill att andra tar en på allvar.H Helge Eriksson skrev:
Så därför förstår du säkert varför jag avslutar detta och börjar lägga min tid på något viktigare, som att se om gräset kanske behöver klippas.
Du har alltså inga belägg som helst för ditt eget påstående, du uttalar dig om vad folk skrivit i tråden samtidigt som du berfolk om information de redan framfört, och ändå förstår du inte att du avslöjade dig själv i samma ögonblick som du började skriva i denna tråden.H Helge Eriksson skrev:
Oj vilket otrevligt sätt urtids gnagaren uppvisar , men förlorare brukar uttrycka sig på detta sätt, ser vi bland fotbolls huliganer , där slås allt sönder o samman om dom förlorar .S Snickerick skrev:
Du kan inte heller bevisa när äganderätten övergår? plocka fram den o skrik mindre.
Jag har plockat fram när den går över.
Har inte jag plockat ner dig hyffsat många gånger så du förstår skillnaden , gjort narr av dig på tråden två gånger, hur många gånger kan man gå på samma sak utan att det ska uppfattas som minnesförlust ?Staffan2000 skrev:
Förstår du är besviken efter corona linjen , men Marlen gjorde det rätta , varav stängde ner. hon fick även alla likes .
Här har jag använt dig som ett levande live exempel , på hur en minnesförlust kan uppstå men som du själv ser och upplever kommer du inte ihåg vad som hände, lite lik Esbjörn?
Nu tror jag du tappat greppet helt. Jag frågade vem Helge är. Inget annat. Du kunde som vanligt inte svara, utan kontrade med ännu mer rappakalja.T Takläggare skrev:Har inte jag plockat ner dig hyffsat många gånger så du förstår skillnaden , gjort narr av dig på tråden två gånger, hur många gånger kan man gå på samma sak utan att det ska uppfattas som minnesförlust ?
Förstår du är besviken efter corona linjen , men Marlen gjorde det rätta , varav stängde ner. hon fick även alla likes .
Här har jag använt dig som ett levande live exempel , på hur en minnesförlust kan uppstå men som du själv ser och upplever kommer du inte ihåg vad som hände, lite lik Esbjörn?
Säg mig. Är du egentligen "Liteochvarje"?
Staffan
Ser ut som du svarade åt byggarätt , försöker med något som är rappakalja ,har du inte bättre för dig? eller kan du inget mer? jaga personer på nätet, är det detta du vill åstadkomma nu när du är nybliven pensionär?Staffan2000 skrev:
T Takläggare skrev:
Trampade tydligen på en öm tå. Välkommen tillbaka i din nya skepnad Liteochvarje.
Staffan
Ingen ny skepnad , en person som angriper en på nätet har problem, då egna problem, varför inte tillföra något istället, som en dom eller lagar, men nej, person angrep är bättre när man inte klara av en sådan uppgift .Staffan2000 skrev:
Ebba har en köpehandling. Köpebrevet är bara ett kvitto på att fastigheten är betald som krävs för att Ebba skall få lagfart. Eftersom Esbjörn inte kom till mötet där köpebrevet skulle undertecknas och på så sett vägrade ta emot köpeskillingen så kan inte Ebba få ut lagfarten. Om detta kommer till domstol så kommer Esbjörn fällas och tvingas genomföra affären.H Helge Eriksson skrev:
Han tvingas inte till någonting, utöver att ersätta ebba för hennes merkostnader som uppkommit p.g.a ej genomfört affär enligt kontrakt. Detta om ebba har genomfört kontraktsuppförandet på lagenligt riktigt sätt.
Undrar om det står i forumreglerna att måste kommatera med mellanslag före och efter kommat? Jag , bara , undrar.
Apropå ingenting, för det passar väl bra i den här tråden, jag kommer ihåg "Liteavvarje", "jojo123", "rävlyan", "sjöbuse" och kanske någon annan skepnad som blev bannlyst vartefter för som jag minns innovativ kommatering?
Apropå ingenting, för det passar väl bra i den här tråden, jag kommer ihåg "Liteavvarje", "jojo123", "rävlyan", "sjöbuse" och kanske någon annan skepnad som blev bannlyst vartefter för som jag minns innovativ kommatering?
Då tar vi det en gång till:H Helge Eriksson skrev:
Som säljare har man inte samma möjlighet att häva försäljningen av bostaden.
Köparen kan begära ”fullgörelse” och då har du som säljare ingen rätt att ångra dig.
Du måste då genomföra affären enligt avtalet oavsett du vill eller inte.
Vägrar du så kommer du att bli utkastad av kronofogden och polisen till slut.
Kronofogden kan inte kasta ut någon, utan saken måste först utredas, i detta fall domstol. så nu tar dom första steget, till rätten, där alla bevis och händelseförlopp ska utredas.under tiden kan Esbjörn sova gott i sitt hus.D Dr Jumping Jack skrev:Då tar vi det en gång till:
Som säljare har man inte samma möjlighet att häva försäljningen av bostaden.
Köparen kan begära ”fullgörelse” och då har du som säljare ingen rätt att ångra dig.
Du måste då genomföra affären enligt avtalet oavsett du vill eller inte.
Vägrar du så kommer du att bli utkastad av kronofogden och polisen till slut.