Det finns bara två sätt för Esbjörn (el. snarare han släktingar/intressenter) att undgå att försäljningen av fastigheten inte fullföljs:

1. Att kunna visa att Esbjörn p.g.a. bristande förmågor inte hade rättshandlingsförmåga och inte är bunden av avtalet.

2. Att hävda att EB:s offentliga uttalanden om att hon inte ska tvinga honom att sälja mot sin vilja har betydelse som någon form av bindande "löfte" att inte fullfölja affären.

I båda fallen är Esbjörns chanser små (om det nu verkligen inte är så att han inte förstod vad han gjorde).

Det finns ingen möjlighet dock att hävda att Esbjörn blivit "lurad" eller att priset är för lågt osv. Det förefaller mycket troligt att priset hade kunnat bli högre vid en budgivning, men priset som sådant kan inte betraktas som helt felaktigt givet fastighetens och byggnadens skick. För detta hade krävts att priset varit avsevärt lägre.

EB:s juridiska risker förefaller små. I slutändan handlar det om vilka politiska risker hon - och hennes parti - är beredda att ta.

• Gilla
PierrePierre och 2 till
  • Laddar…
J
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Det sista stycket anade jag. Det är helt rätt. Jag "gillar" vädigt sällan hennes inlägg. Inte för att de är dåliga, utan just för att det kan uppfattas som just "fjäskigt". När Coronatråden stängdes fick Malen åtskilliga "gillningar" av Tegnellfanklubbens trogna skara. Helt obegripligt. De som skrev mest ihärdigt, gillade att tråden stängdes. Hur tänkte de då tro? Det var en liten utsvävning om ditt nedesta stycke. Men det översta stycket är skrivet på ett för mig okännt språk.

Staffan
Var tvungen att kolla om jag gillat det men som tur var icke det. Pust!

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
T
S StanleyDewalt skrev:
Jag tror den här länken kan sprida lite ljus över takläggarens osammanhängande tirader:

[länk]

När det ser helt kört ut och du inte har någon fakta eller belägg att ta till som stöder din sak så är sista utvägen alltid det klassiska "Chewbacca Defense"!
Är det bara jag som får svar av dessa troll, mycket få inlägg, varit vilande länge, antingen är det en dubbellett på en redan existerande medlem som behöver dubbla upp för att klara av att framföra sin egen talan. eller är det bara en slump att personen starta upp igen?

T Takläggare skrev:
Är det bara jag som får svar av dessa troll
Känn dig inte ensam, jag får också svar på mina inlägg av troll :thinking:

• Haha
  • Gilla
Violina och 7 till
  • Laddar…
T Takläggare skrev:
Är det bara jag som får svar av dessa troll, mycket få inlägg, varit vilande länge, antingen är det en dubbellett på en redan existerande medlem som behöver dubbla upp för att klara av att framföra sin egen talan. eller är det bara en slump att personen starta upp igen?
Nejdå. Jag har bara ett konto. Har läst hela tråden men skriver dock sällan om jag inte har något vettigt att skriva. Något för fler att tänka på kanske? Hint till dig och "byggarätt", det är inte flest inlägg vinner som gäller...

• Gilla
  • Haha
Violina och 4 till
  • Laddar…
N Nils ST skrev:
Har du inget vettigt att tillföra denna tråd? Snälla gör ett försök i alla fall eller säg samma sak en gång till då förstår vi nog sen, bra idé! Du är fan jobbigare än takläggaren som både är den mest självgoda jag någonsin stött på och dessutom kommer slängandes med massa rättsfall som är irrelevanta och han dessutom tolkar fel. Ändå är det du som är den jobbiga jäveln, de säger inte lite.
Fräscht....

T
P Pin skrev:
Känn dig inte ensam, jag får också svar på mina inlägg av troll :thinking:
:crysmile: men du är ju lyckofe på ge likes ;) plöjer du igenom en tråd regnar det likes från dig. det är en fin gåva.

Denna är ju publicerad i humorhörnan. Kanske en viss bäring på denna tråd..

Man står i träpanelrum med text: "LIFE IS SHORT. MAKE SURE YOU SPEND AS MUCH TIME AS POSSIBLE ON THE INTERNET ARGUING WITH STRANGERS".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
PierrePierre och 7 till
  • Laddar…
S StanleyDewalt skrev:
Nejdå. Jag har bara ett konto. Har läst hela tråden men skriver dock sällan om jag inte har något vettigt att skriva. Något för fler att tänka på kanske? Hint till dig och "byggarätt", det är inte flest inlägg vinner som gäller...
Viner ska det nog vara i Trollens värld ... ebba borde se vad pöbeln skriver...

Staffans2000
B byggarätt skrev:
Viner
"Viner" inlägg. Som när det blåser hårt?

Staffan Pohlman

Appendix Appendix skrev:
[länk]

Här är huset som Ebba betalat 3,9 miljoner för.... (Det står ett antal skrotbilar på tomten med)
Jag undrar vem som lurat vem
Ebba Busch kommer väl från Livets Ord, och då måste man vara lättlurad?

• Gilla
  • Haha
hapazard och 1 till
  • Laddar…
T
S StanleyDewalt skrev:
Men då skulle tråden dö ut, utan bästa är att Marlen stänger tråden, spec nu när vi vet vars förlorarna kommer ifrån , samt varför attityden är så nerstämd dessa.
Inte flest inlägg utan dom som har haft mest bevisning , du ser min live show om minnesförlust upprepar sig , varför ska inte Esbjörn ha en liknande? för ett otränat öga kan det verka som personen är glasklar;)

Sorry Staffan kunde inte låta bli.

• Gilla
byggarätt
  • Laddar…
T Takläggare skrev:
Men då skulle tråden dö ut, utan bästa är att Marlen stänger tråden, spec nu när vi vet vars förlorarna kommer ifrån , samt varför attityden är så nerstämd dessa.
Inte flest inlägg utan dom som har haft mest bevisning , du ser min live show om minnesförlust upprepar sig , varför ska inte Esbjörn ha en liknande? för ett otränat öga kan det verka som personen är glasklar;)

Sorry Staffan kunde inte låta bli.
Ja tråden har sedan länge gått i mål då språkexpertisen dyker upp

• Gilla
Takläggare
  • Laddar…
T Takläggare skrev:
:crysmile: men du är ju lyckofe på ge likes ;) plöjer du igenom en tråd regnar det likes från dig. det är en fin gåva.
Synd du inte har någon sked då, när det regnar likes.

• Haha
Appendix
  • Laddar…
T
P Pin skrev:
Synd du inte har någon sked då, när det regnar likes.
Var tvungen o gilla Marlen sista ord på linjen , visa sig vara en mycket klok person. önska hon kunde göra liknande här :)
Men starta en ny tråd om covid-19 , diskutera munskydd , verkar som ni behöver det.:crysmile:

Nu stänger jag den här tråden eftersom diskussionen ständigt spårar ur.
Det har kommit förslag på att starta nya trådar om covid-19 som är mer specifika

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.