Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Men vad har det med hennes husaffär att göra?

Staffan
Om du missat det så har Ebba tagit alla initiativ till denna husaffär och lovat kliva av om Esbjörn inte vill

P Pin skrev:
Sugardejting där förövaren blir offret. Jag lider med dig, jag vet också hur det känns att utsättas för detta. Om och om igen...:p
Vad du pratar om har inte förekommit i Ebbas fall troligen men det hela bör återgå och Esbjörn lämnas ifred

B byggarätt skrev:
Att grooma en äldre man och tvinga honom sälja sin fastighet är åldringsbrott oavsett om du använt domstol eller ”bullfika”

Ge dig, inte ens Esbjörn tycker ju att detta är ett åldringsbrott.
Det blir inte det hur många gånger du än skriver det!!!
Vem som har rätt eller fel i detta kommer att avhandlas i domstol.
Sist jag kollade så är man oskyldig till dom har fallit!!!
Att då gå ut hela tiden med sådana ord om en offentlig person är inte ok från min sida, men vad vet jag, jag är bara en arg snickare.

• Gilla
Pin och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
B byggarätt skrev:
Om du missat det så har Ebba tagit alla initiativ till denna husaffär och lovat kliva av om Esbjörn inte vill
Snabb Googling:
Grooming är en brottslig handling. Det handlar om kontakt med barn i sexuellt syfte, där brottet kan beskrivas som förberedelse till sexuella övergrepp mot barn.

Är Esbjörn ett barn? Jag trodde han var en äldre herre!

Staffan

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
B byggarätt skrev:
Vad du pratar om har inte förekommit i Ebbas fall troligen men det hela bör återgå och Esbjörn lämnas ifred
vi skulle även kunna lämna Ebba ifred. Då är vi överens om att det inte var så (y)

Snabb Googling:
Grooming är en brottslig handling. Det handlar om kontakt med barn i sexuellt syfte, där brottet kan beskrivas som förberedelse till sexuella övergrepp mot barn.

Staffan
Det hans ombud Binndefeldt eller vad han heter som ska åberopa att han, inte han själv utan Esbjörn dårå, har regredierat. Alltså oförmögen att ingå avtal då ej myndig.

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Snabb Googling:

Staffan
Grooming kommer från engelska och betyder att förbereda någon för något ursprungligen hästar

P Pin skrev:
vi skulle även kunna lämna Ebba ifred. Då är vi överens om att det inte var så (y)
Ebba är offentlig person så nix hon ska sköta sin roll

A Argastesnickaren skrev:
Ge dig, inte ens Esbjörn tycker ju att detta är ett åldringsbrott.
Det blir inte det hur många gånger du än skriver det!!!
Vem som har rätt eller fel i detta kommer att avhandlas i domstol.
Sist jag kollade så är man oskyldig till dom har fallit!!!
Att då gå ut hela tiden med sådana ord om en offentlig person är inte ok från min sida, men vad vet jag, jag är bara en arg snickare.
Precis...
Tyck det du vill så håller du dig till ditt jag hör vad du säger och offentliga personer som inte står för sitt ord är skitstövlar

Staffans2000
B byggarätt skrev:
Grooming kommer från engelska och betyder att förbereda någon för något ursprungligen hästar
Det var tusan. Rykta hästar! Så om Ebba "ryktade" gubben lite med komplimanger och leenden, är väl inte så konstigt. det skulle även jag gjort om det hjälpt. Normal affärsstrategi, med andra ord.

Staffan

• Gilla
Jonatan79 och 1 till
  • Laddar…
S
P Pin skrev:
Sugardejting där förövaren blir offret. Jag lider med dig, jag vet också hur det känns att utsättas för detta. Om och om igen...:p
Ja, det är ju inte så lite pinsamt för Esbjörn när han så uppenbart avslöjar vad han egentligen hade förväntat sig i utbyte mot huset. Han kunde inte ens hålla sig borta från Ebba när de var där för att röja sly. Å sen när han inte fick som han ville kastar han henne till vargarna och försöker framställa sig själv som ett offer. Man får vara riktigt jäkla naiv för att gå på det.

• Gilla
  • Haha
vcx och 6 till
  • Laddar…
Det mesta som anförs i tråden är sådant som ryktas.

• Gilla
  • Haha
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
B byggarätt skrev:
Precis...
Tyck det du vill så håller du dig till ditt jag hör vad du säger och offentliga personer som inte står för sitt ord är skitstövlar
".. som inte står för sitt ord tycker jag är.." heter det

• Gilla
  • Haha
Nils Terminus och 1 till
  • Laddar…
Det var tusan. Rykta hästar! Så om Ebba "ryktade" gubben lite med komplimanger och leenden, är väl inte så konstigt. det skulle även jag gjort om det hjälpt. Normal affärsstrategi, med andra ord.

Staffan
Ja det hela luktar stall så Ebba borde lämna det hela

P Pin skrev:
".. som inte står för sitt ord tycker jag är.." heter det
Tack för din myckna lingvinistik...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.