S
Rödeby-målet är ett känt mål där en man friades på sådan grund. Med all rätt om du frågar mig. Jag följde det mycket tragiska fallet.

Fast det gällde ju inte ett avtal då. Lagen om psykiskt störning i brottsfallet kan ju vara annorlunda formulerad.

Staffans2000
T Takläggare skrev:
Min har varit öppen men efter jag visade lite byggahus funktioner så börja dom flesta låsa dom, även jag.
Det var intressant. Vilka funktioner? Och varför krävdes det en låsning? Angående din varning. Riktiga karlar, likt jag, har minst tre varningar i bagaget. Så låt inte det hindra dig.

Fega pojkar får inte pussa vackra flickor.

Staffan

S
P pmd skrev:
Det finns väl ingen anledning för Bolin och Binninge presentera dem förrän vid domstolsförhandlingarna?
Om de nu som de säger har dessa dokument som visar att Esbjörn inte är vid sina sinnens fulla bruk, då är det ju bara att presentera dem och så är hela affären över sedan. Så det finns absolut en anledning för dem att presentera dessa avtal. Såvida, som sagt, deras agenda inte är något annat än att vinna tillbaka huset på enklast och snabbast möjliga vis.

Frågan är alltså, vad har de för anledning att undanhålla dokumentationen och tvinga fram en rättsprocess? Det har sagts att det är Ebba som tvingar fram rättsprocessen. Men i själva verket är det Esbjörn som gör det som bryter avtalet utan att kunna presentera ett giltigt skäl. Nu påstår de att det finns ett giltigt skäl som är dokumenterat, men de vägrar presentera dokumenten. Varför?

För övrigt måste de presentera dem INNAN domstolsförhandlingarna. Motparten har rätt att se dokumenten och förbereda sitt case, och det gäller ömsesidigt. Bägge parter skall skicka in vad de vill åberopa i rättegången och respektive motpart har rätt att se vad som skall avhandlas. Annars skulle det bara bli kaos i domstolen varje gång ;)

Återigen är det Esbjörn och hans jurist som agerar omoraliskt. Lägg korten, papperen, på bordet. Är det de säger sant så är hela spektaklet över på en dag.

Det är bara det, att de har inga sådana papper, därom är jag övertygad. Den där Binninge har redan trampat i klaveret flera gånger och slängt ur sig massvis med grodor.

"Ebba har lurat Esbjörn" sa han "Jaha, på vad sätt då" frågade journalisten "Ja, han känner sig lurad."

"Ebba har uppvaktat Esbjörn" sa han "Uppvaktat?" åsså fick han förklara att Esbjörn inte trodde att de hade en relation. Men man anar ju då att det var det han hade förväntat sig och när han bara fick handpenning, ja då blev han besviken och ångrade sig. Inget av detta är något som har någon som helst juridisk verkan. Det är bara smutskastning och ställer Esbjörn i dålig dager. Inget som en advok... f'låt, jurist som företräder en part skall ägna sig åt.

"Ebba får så klart skadestånd" sa han, och medgav alltså att det är Esbjörn som gjort fel, annars behöver man nämligen inte betala skadestånd. ;)

Ja, den där Binninge fick nog Esbjörn billigt. Snålheten bedrar visheten, vhergang, verkar det som ;)

• Gilla
TreeView
  • Laddar…
B byggarätt skrev:
Det säger jag inte men Ebbas roll gör att hon inte kan komma undan med åldringsbrott lika lätt
Mitt första inlägg i denna tråden.
Du säger att Ebba inte kan komma undan med åldringsbrott!!!!

Trots att som jag förstått det så klagar inte Esbjörn på att ett brott har blivit begånget utan på att han har ångrat sig.

Varför tjatar ni hela tiden om brott mot en pensionär som ångrar sig där isåfall brottet är ett brutet avtal???

• Gilla
mikethebik och 7 till
  • Laddar…
Hur gör man när man varit borta från tråden ett par dagar och ligger 150 inlägg efter? Man vill ju inte riskera att upprepa något som redan skrivits, och givet forumets normalt höga kvalitet känns det ju ytterst osannolikt att sakfrågan nu inte drivits mycket längre framåt än senast jag var i fas med tråden.

Synd ändå, det var en kul lek, men nu är jag nog avgiftad och kan gå vidare. Det kanske finns en plats ledig i coronatråden. :thinking:

• Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
S
Ja, då ser vi nu det jag påtalat redan tidigare. Det svenska folket ser vem skurken är i detta och hur fel det är att hänga ut Ebba och svartmåla henne på det riktigt fula vis som Expressen gör.

Ebba vinner sympatier och som en av landets mest betrodda partiledare tar nu också hennes parti ett steg framåt med ökat stöd hos väljarna.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svt-novus-s-vander-nedatgaende-trend

S Snickerick skrev:
Ja, då ser vi nu det jag påtalat redan tidigare. Det svenska folket ser vem skurken är i detta och hur fel det är att hänga ut Ebba och svartmåla henne på det riktigt fula vis som Expressen gör.

Ebba vinner sympatier och som en av landets mest betrodda partiledare tar nu också hennes parti ett steg framåt med ökat stöd hos väljarna.

[länk]
Detta är inte vad jag skulle säga pekar på ökat stöd.
"Även om vi inte kan se några statistiskt säkerställda förändringar sedan förra månader"

Och detta bevisar ändå att "svenska folket ser vem skurken är i detta" ? Ok....

• Gilla
TreeView
  • Laddar…
T Takläggare skrev:
Jag är nog den mest öppna här, somliga vet till och med vem jag är, vad jag har gjort och vart..

Mest öppna??? När man kör med dold profil :thumbdown::thumbdown::thumbdown: snickesnack....

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
S Snickerick skrev:
Om de nu som de säger har dessa dokument som visar att Esbjörn inte är vid sina sinnens fulla bruk, då är det ju bara att presentera dem och så är hela affären över sedan.
Nu påstår de att det finns ett giltigt skäl som är dokumenterat, men de vägrar presentera dokumenten. Varför?
Det finns inga dokument. Det kommer inte gå att skruva fram några heller. Esbjörn är 100% förlorare. Taktiken här att skruva upp stämningen mot Ebba med medias hjälp så det blir helt glädjelöst att ta över Esbjörns ruckel och hon viker ner sig och backar ut rättegången. Tyvärr inte osannolikt.

• Gilla
Snickerick och 1 till
  • Laddar…
SarB
B bakterie skrev:
Jamen utifrån det där är det ju solklart att avtalet är ogiltigt.

Och då syftar jag såklart på avtalet mellan Esbjörn och Matz som upprättades under påverkan av Matz psykiska störning.

Tack alla för en väldigt underhållande tråd, och speciellt tack till @SarB. Jag hoppas du blir långvarig på byggahus.
Pulsen ökade när jag fick notis om att jag blivit taggad i ett inlägg, tog för givet att det var takläggares och byggarätts sista bror plåtslagare som joinat och skulle uttrycka lite "nya fräscha" åsikter här. Detta var trevligare! Tack själv! Så länge trollen finns här finns nog jag även om man smått börjat skämmas över sin medverkan efter att flera gånger lovat sig själv att sluta. Likförbannat scrollar man igenom tråden i smyg och svarar lite snabbt när omgivningen inte ser samtidigt som mam känner sig lite skamsen och smutsig.

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Hur gör man när man varit borta från tråden ett par dagar och ligger 150 inlägg efter? Man vill ju inte riskera att upprepa något som redan skrivits, och givet forumets normalt höga kvalitet känns det ju ytterst osannolikt att sakfrågan nu inte drivits mycket längre framåt än senast jag var i fas med tråden.

Synd ändå, det var en kul lek, men nu är jag nog avgiftad och kan gå vidare. Det kanske finns en plats ledig i coronatråden. :thinking:
Jag tror att det just nu går ut på att enbart upprepa vad man själv och andra redan skrivit. Är inte helt säker, men tror att man på något vis fick in disneyfilmer en stund också. Oklart varför.
Så, coronatråden, där missade man något?

• Gilla
ClasseClas och 3 till
  • Laddar…
T
Tycker det ser ut som det går o bo där, Låt gubben ha kvar huset så länge han lever , det är hans högsta önskan, han har vart där större delen av sitt liv, låt han även få dom sista där.
Det glappande minne Esbjörn har, kan han nog lätt styrka, hans pappa var läkare, lite kunskap brukar slippa igenom generationer.
Esbjörns tid som barn när hans pappa var läkare i Bollnäs

640@60.jpg

R roli skrev:
Mest öppna??? När man kör med dold profil :thumbdown::thumbdown::thumbdown: snickesnack....
Jag upptäckte att det gick att begränsa profiler när jag skulle kolla in "Takläggare", konstig funktion faktiskt... All info går ju ändå att hitta om man söker i forumet...

Jag funderar på att önska funktionen att dölja information från alla som har dolda profiler...

• Gilla
Violina
  • Laddar…
T
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag upptäckte att det gick att begränsa profiler när jag skulle kolla in "Takläggare", konstig funktion faktiskt... All info går ju ändå att hitta om man söker i forumet...

Jag funderar på att önska funktionen att dölja information från alla som har dolda profiler...
Som sagt har man lite bästa svar så har man ändå presterat på Byggahus.se ,bättre det än en profil med bara oreda bakom sig ,nu har jag inte blandat mig in så mycket i att ge råd och tips , dela med mig av den kunskapen . utan helhet använt andra trådar , med tanke på stormen som uppstår bara på ställa sig på gubbens sida är lite konstig, alla dessa hatiska känslor som uppstår, det tidningarna skriver riktas mot mig. tidningarna har mer info än oss, dom har sett alla papper, snackat med bägge parter, deras åsikt är inte bara tagen ur luften.

T Takläggare skrev:
Som sagt har man lite bästa svar så har man ändå presterat på Byggahus.se ,bättre det än en profil med bara oreda bakom sig ,nu har jag inte blandat mig in så mycket i att ge råd och tips , dela med mig av den kunskapen . utan helhet använt andra trådar , med tanke på stormen som uppstår bara på ställa sig på gubbens sida är lite konstig, alla dessa hatiska känslor som uppstår, det tidningarna skriver riktas mot mig. tidningarna har mer info än oss, dom har sett alla papper, snackat med bägge parter, deras åsikt är inte bara tagen ur luften.
Nä, tidningarnas "åsikt" som du kallar det eller vinkling på storyn har enbart med hur väl denna vinkel kan tänkas sälja tidningar (eller generera klick som ger annonsintäkter) och ingenting med vad som är rätt, sant, juridiskt, moraliskt eller vad du nu vill.

• Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.