35 274 läst · 290 svar
35k läst
290 svar
Ebba Busch erbjuds pengar för att riva huskontraktet
bjuder man in Greta och så vidare så är man rakt ner i träsket.. väldigt enkelt.harry73 skrev:
Är nog bra om du inte läser mer, för klarar du inte av detta lilla då är det ingen idé att fortsätta läsa..
Det är väl inget problem att man tycker olika, jag har varit ganska öppen med var jag står, du med, och det ska väl inte spela någon roll. Känner mig oerhört trygg i mina uppfattningat så att någon har sina egna är ju helt ok, sen kanske jag inte håller med och i ditt fall verkar det bygga lite väl mycket på konspirationer, ganska osannolika sådana dessutom.Maskintok skrev:
Som en sidonot kan jag bara beklaga att det görs vänster/höger-frågor av sånt som inte behöver bli det, tex miljö som ju borde vara politiskt neutralt.
Kan aldrig ske när ett enfrågeparti har det som sin enda uppgift att förstöra alla andras inkomster för att de ska få sin vilja fram..D djac skrev:Det är väl inget problem att man tycker olika, jag har varit ganska öppen med var jag står, du med, och det ska väl inte spela någon roll. Känner mig oerhört trygg i mina uppfattningat så att någon har sina egna är ju helt ok, sen kanske jag inte håller med och i ditt fall verkar det bygga lite väl mycket på konspirationer, ganska osannolika sådana dessutom.
Som en sidonot kan jag bara beklaga att det görs vänster/höger-frågor av sånt som inte behöver bli det, tex miljö som ju borde vara politiskt neutralt.
har inget med teorier att göra, tvärtom.
Ja men så kommer det nog bli, med eller utan miljöparti, det mesta kommer att behöva ändras och under en period kommer det nog bli mycket förändringar, du behöver nog dock inte vara orolig att det är ett 4%-parti som vänder upp och ner på världen, det kommer vara de stora, oberoende av färg.Maskintok skrev:
Du, ta och kolla en gång till vad detta lilla parti redan ställt till med.. läst cementa utredningen och trådarna här? det finns mer vet duD djac skrev:
Nu har ni helt kommit bort från ämnet och dessutom diskuterar ni politik. Två regelbrott på en gång.
jahopp och vad skulle nu ha hänt enligt er?
Skulle gubben verkligen ha betalat? eller är det som jag anser, att pengarna redan är väck..
att backa från en affär med en summa av ca 600.000 kr extra plus min handpenning tillbaka och måste börja om hela skiten med att finna ny bostad.. nä då skulle jag hellre fortsätta och driva frågan till och i rätten.
Skulle gubben verkligen ha betalat? eller är det som jag anser, att pengarna redan är väck..
att backa från en affär med en summa av ca 600.000 kr extra plus min handpenning tillbaka och måste börja om hela skiten med att finna ny bostad.. nä då skulle jag hellre fortsätta och driva frågan till och i rätten.
Asså, ingen aning, känner ingen av de men inte dumt att få mycket pengar för att inte köpa ett hus, tips emottages!Maskintok skrev:jahopp och vad skulle nu ha hänt enligt er?
Ta pengarna och spring, det kommer dröja innan nån annan husägare är villig att ge dig den summan för att du inte ska köpa deras hus!
Då är vi där igen..D djac skrev:
Då kommer hennes kritiker att anse henne som girig och använda detta emot henne och speciellt att hon skulle ha försökt lura av en gammal gubbe hans fastighet.. Men ändå lyckats lura av honom 600.000 kr... nä inget bra alternativ när. man är partiledare..
å andra sidan så skulle det även ge henne stöd för att hon blivit utsatt av ett fd ombuds dumheter för något denne inte vill stå för..
Men ändå ha gjort... (offentlig handling..)
sanningen får inte vara sanning i ett lättkränkt land..
Och säkert ge välja stöd även av den anledningen men sannolikt så är det första mer troligt...
Nä kanske inte, men bra pengar! Jag tycker hon för längesedan har passerat bra-gränsen, som sagt tidigare, så vad spelar det för roll. Jag tror att de som gillar henner gör det oavsett, det är ju ganska unikt med en partiledare som i nutid är dömd för grov brottslighet, det i sig är rätt talande för gruppen.Maskintok skrev:
Ja fast ska hon verkligen inte få mer för att ha lånat ut 300.000 kr någonting till Esbjörn isåfall?D djac skrev:Nä kanske inte, men bra pengar! Jag tycker hon för längesedan har passerat bra-gränsen, som sagt tidigare, så vad spelar det för roll. Jag tror att de som gillar henner gör det oavsett, det är ju ganska unikt med en partiledare som i nutid är dömd för grov brottslighet, det i sig är rätt talande för gruppen.
600.000 kr tycker jag blir lite lite..
med tanke på skadestånd, böter, ombud, alla extra utgifter utöver..
ränta på lånet..
Nä gubbjäveln bör betala ca 2.1 miljoner utöver handpenning.. Då kanske det går att diskutera.. Men vore det inte bara lättare att sälja kåken någon gång...
För det får han väl ändå göra för att betala för sig i slutet