D
Maskintok skrev:
Ja fast ska hon verkligen inte få mer för att ha lånat ut 300.000 kr någonting till Esbjörn isåfall?
600.000 kr tycker jag blir lite lite..
med tanke på skadestånd, böter, ombud, alla extra utgifter utöver..
ränta på lånet.. :thinking:

Nä gubbjäveln bör betala ca 2.1 miljoner utöver handpenning.. Då kanske det går att diskutera.. Men vore det inte bara lättare att sälja kåken någon gång...
För det får han väl ändå göra för att betala för sig i slutet:crysmile:
Haha, du är värre än de gängkriminella, bra ränta.. idag lever vi ju med minusränta..

• Gilla
Rasputitsa
  • Laddar…
A
D djac skrev:
Haha, du är värre än de gängkriminella, bra ränta.. idag lever vi ju men minusränta..
Det är för att det kostar att ha pengar på banken.. ;) därför vill bankerna låna ut.
Men detta är ingen bank utan Ebba fucking Busch.. :rofl:.

Ja möjligt att jag är värre än dem, men å andra sidan så hade jag aldrig hållit på med ett sådant där ombud...
Och inte hade jag varit snäll emot Esbjörn heller...

D
Maskintok skrev:
Det är för att det kostar att ha pengar på banken.. ;) därför vill bankerna låna ut.
Men detta är ingen bank utan Ebba fucking Busch.. :rofl:.

Ja möjligt att jag är värre än dem, men å andra sidan så hade jag aldrig hållit på med ett sådant där ombud...
Och inte hade jag varit snäll emot Esbjörn heller...
Skämt åsido, ta pengarna och tagga ner, lägg in de i ett nytt hus och fokusera lite på det, jobbet och familjen.

A
D djac skrev:
Skämt åsido, ta pengarna och tagga ner, lägg in de i ett nytt hus och fokusera lite på det, jobbet och familjen.
Det är inte lätt att finna fastigheter i det området som är aktuellt.. därav denna affär från början.. För att ha nära till barnens far mm..
Då är vi även där igen..

krävs ju mer pengar för att börja om med hela cirkusen:thinking:

du har rätt,. vi säger 4.5 miljoner utöver handpenningen.. Då är det nog färdigt inom kort.. tror du att Esbjörn skickar en check? :crysmile::crysmile:

D
Maskintok skrev:
Det är inte lätt att finna fastigheter i det området som är aktuellt.. därav denna affär från början.. För att ha nära till barnens far mm..
Då är vi även där igen..

krävs ju mer pengar för att börja om med hela cirkusen:thinking:

du har rätt,. vi säger 4.5 miljoner utöver handpenningen.. Då är det nog färdigt inom kort.. tror du att Esbjörn skickar en check? :crysmile::crysmile:
Risken är att hon stirrar upp sig ännu mer och plötsligt åker hon in, hon dras ju faktiskt med en villkorlig dom.

• Gilla
Rasputitsa
  • Laddar…
A
D djac skrev:
Risken är att hon stirrar upp sig ännu mer och plötsligt åker hon in, hon dras ju faktiskt med en villkorlig dom.
som var på hur länge?
Den handlar dessutom inte om detta..
Så i fall hon nu inte ger sig på Binninge igen så är det ingenting som ger henne problem.

Lite synd att du inte ser likheten med vad Esbjörn har hållit på med hela tiden... höjt priset och krävt mer och mer...

Maskintok skrev:
Nja ska man vara sådan så får nog vänstern ställa sig vid skampålen först.. Och bekänna sina skulder... Som M. A borde göra nu då isåfall..

Ebba tjänar och har inte tjänat något på att backa för dessa typer..
tvärtom så tar hon striden när den kommer och det gör denne herre nervös.. hade det varit en Sosse så hade vi alla fått betala detta på skattsedeln..

glöm inte att det är vänster media som styr innehållet i det du ser och läser... Inte högern. de vill hellre att du är medveten och vaken
vänstern vill att du sover.. lättare att lura dig då..
Äh snacka inte om vänstern, nu pratar vi Busch. Jag gillar inte KD eller deras värderingar, men Ebba verkar inte göra det heller. Klart resten av partiledningen är orolig. Skenheligt yttre. Får ju fadäsen kring rakapparatbatterier att blekna rätt väsentligt.

• Gilla
Rasputitsa
  • Laddar…
A
elpaco elpaco skrev:
Äh snacka inte om vänstern, nu pratar vi Busch. Jag gillar inte KD eller deras värderingar, men Ebba verkar inte göra det heller. Klart resten av partiledningen är orolig. Skenheligt yttre. Får ju fadäsen kring rakapparatbatterier att blekna rätt väsentligt.
Då får du utveckla dig betydligt mer..

P
Maskintok skrev:
Du bonnier är sossar.
Vem har tutat i dig den konstiga idén?
liberalerna är mer sosse än fristående och åt höger.. detta visade sig tydligt för ca 7 år sedan... Så jo.. jag är allvarlig med det jag skrev.
Lite mer politisk idéhistoria om liberalism behövs nog här. Liberal betyder inte folkpartist.

Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
Rasputitsa och 1 till
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:
bjuder man in Greta och så vidare så är man rakt ner i träsket.. väldigt enkelt.
Greta Thunberg är ung, oerfaren och har en del att lära, men hon säger en mycket bra sak: lyssna på vetenskapen. Det borde politiker i allmänhet ta till sig och MP-politiker i synnerhet.

• Gilla
  • Älska
TobbeP och 2 till
  • Laddar…
A
P pmd skrev:
Vem har tutat i dig den konstiga idén?

Lite med politisk idéhistoria om liberalism behövs nog här. Liberal betyder inte folkpartist.
Nä det gör det inte.
Men de som nu ska ha den synen att vara mer fri från staten ska inte sätta sig i samma båt som skapat systemet för att övervaka medborgarna.. Och tvinga dem till höga skatteinbetalningar...

A
P pmd skrev:
Greta Thunberg är ung, oerfaren och har en del att lära, men hon säger en mycket bra sak: lyssna på vetenskapen. Det borde politiker i allmänhet ta till sig och MP-politiker i synnerhet.
Kan jag hålla med dig om..
Men inte i vad Greta säger...

P
D djac skrev:
Asså, ingen aning, känner ingen av de men inte dumt att få mycket pengar för att inte köpa ett hus, tips emottages!

Ta pengarna och spring, det kommer dröja innan nån annan husägare är villig att ge dig den summan för att du inte ska köpa deras hus!
Jag skulle inte ta emot en sån muta. Min rätt är inte till salu, och jag hoppas att Ebba Buschs inte är det heller.

• Gilla
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
P
D djac skrev:
Nä kanske inte, men bra pengar! Jag tycker hon för längesedan har passerat bra-gränsen, som sagt tidigare, så vad spelar det för roll. Jag tror att de som gillar henner gör det oavsett, det är ju ganska unikt med en partiledare som i nutid är dömd för grov brottslighet, det i sig är rätt talande för gruppen.
Dömd är nog fel term. Hon har accepterat ett strafföreläggande. Ingen domstol var inblandad.
Men det är en annat ämne. Kan vi återgå till fastighetsaffären nu?

Jag gillar Buschs känsla för rättvisa. Om jag gillar hennes person vet jag inte. Jag har aldrig träffat henne. Jag gillar inte hennes parti.

P
Maskintok skrev:
Men vore det inte bara lättare att sälja kåken någon gång...
Pensionatstanten har nog siktat på att sälja huset för mycket mer pengar än vad Bolin och Busch kom överens om.

• Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.