D
Maskintok skrev:
Kan väl inte jämföra skatteintäkternas användning emot att ta emot stöd från staten
till de som egentligen ska granska dess aktiviteter..
Med det resonemanget är alla köpta, alla är beroende av samhället i någon mån och skulle därför sakna rätt att granska eller uttrycka sig. Skulle du ha exempel på redaktioner som granskat makthavare, av någon färg under någon regim, och därför blivit av med presstödet hade du kanske varit något på spåren, nu blir det bara konspirationsteorier.

• Gilla
Rasputitsa och 3 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Ebba har brutit mot en mängd förhållningssätt som alla kända personer beaktar,
Ebba har erkänt ett brott, men i övrigt vad är för mängder av förhållningssätt hon brutit mot? Exakt vilka förhållningssätt är det alla kända personer beaktar förutom Ebba.

• Gilla
1
  • Laddar…
D
D Dr Jumping Jack skrev:
Ebba har erkänt ett brott, men i övrigt vad är för mängder av förhållningssätt hon brutit mot? Exakt vilka förhållningssätt är det alla kända personer beaktar förutom Ebba.
Ge sig in i affärer utan att skydda sig med ombud, se trubbel på horisonten men istället för att väja styra rakt mot det, när det börjar bli rörigt själv använda både press och sociala medier för att publikt föra sin talan osv. Detta är såklart inga lagar och man får göra precis som men vill men det är hygienfaktor som de flesta publika personer har anammat för att de inte vill bli så pass exponerade som hon nu har blivit.

Hennes val såklart men att bli förvånad när man sen blir omskriven ska man inte bli.

• Gilla
Rasputitsa och 1 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Hennes val såklart men att bli förvånad när man sen blir omskriven ska man inte bli.
Omskriven är naturligtvis rimligt att man blir som offentlig person, men att bli utmålad som skurk för att man hävdar sin rätt och att ingångna avtal skall hållas är knappast rimligt. Mest anmärkningsvärt är ändå det drev hon utsätts för från vissa ledarsidor - samma ledarsidor som i nästa andetag bölar ikapp över det "kvinnohat" andra kvinnliga politiker utsätts för.

Dubbla måttstockar galore :rolleyes:

• Gilla
mikethebik och 7 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Ge sig in i affärer utan att skydda sig med ombud, se trubbel på horisonten men istället för att väja styra rakt mot det, när det börjar bli rörigt själv använda både press och sociala medier för att publikt föra sin talan osv. Detta är såklart inga lagar och man får göra precis som men vill men det är hygienfaktor som de flesta publika personer har anammat för att de inte vill bli så pass exponerade som hon nu har blivit.

Jag protesterar inte mot att Ebba varit osmidig i detta fall jag undrar vilka ”alla kända personer beaktar” är. Tycker snarare att det är standard att kända personer saknar förhållningssätt. Får jag påminna dig om Göran Lambertz, mycket erfaren jurist och ämbetsman. Dessutom var han 2001–2009 justitiekansler och 2009–2017 justitieråd i Högsta domstolen. Han om någon hade väl förutsättningar till att förhålla sig till offentligheten. Hur tycker du det gick?

• Gilla
Bror9 och 1 till
  • Laddar…
D
krillek krillek skrev:
Omskriven är naturligtvis rimligt att man blir som offentlig person, men att bli utmålad som skurk för att man hävdar sin rätt och att ingångna avtal skall hållas är knappast rimligt. Mest anmärkningsvärt är ändå det drev hon utsätts för från vissa ledarsidor - samma ledarsidor som i nästa andetag bölar ikapp över det "kvinnohat" andra kvinnliga politiker utsätts för.

Dubbla måttstockar galore :rolleyes:
Så kan det såklart vara, jag tror många offentliga personer känner att de och deras ärenden inte alltid framställts på det sätt som de önskar, det har drabbat många och kommer nog fortsätta vara en av riskerna för kända personer.

D
D Dr Jumping Jack skrev:
Jag protesterar inte mot att Ebba varit osmidig i detta fall jag undrar vilka ”alla kända personer beaktar” är. Tycker snarare att det är standard att kända personer saknar förhållningssätt. Får jag påminna dig om Göran Lambertz, mycket erfaren jurist och ämbetsman. Dessutom var han 2001–2009 justitiekansler och 2009–2017 justitieråd i Högsta domstolen. Han om någon hade väl förutsättningar till att förhålla sig till offentligheten. Hur tycker du det gick?
Haha, jo det finns en del som gått vilse men de allra flesta håller sig ganska långt från den sortens ljus, de flesta lyckas också ganska bra, sen finns det såklart undantag som bekräftar regeln.

Jag tycker osmidig var ett bra valt ord BTW.

• Gilla
Rasputitsa
  • Laddar…
A
hade detta varit en sosse så hade vi fått betala på skattsedeln för dennes hus eller lägenhet..
Finns flertalet fall där politiker har fifflat med bostäder och bostadstillägg..
Vad jag vet så har Ebba haft ombud sedan en viss herre med sitt ombud börjat att försöka utöva utpressning och fulspel i media..

att först försöka svartmåla Ebba i media för att sedan hoppa av som ombud och då få sig ett förtalsmål för att ytterligare sätta käppar i hjulen för Ebba är inte bara fegt det är även uträknat... Och har bara spelat Esbjörn i händerna..
Sedan kommer man med mer krav.. Och inte i det dolda nej nej helt offentligt så utövar man någon form av utpressning emot Ebba i media om skadeståndsbelopp..
och att man hotar gå vidare om inte hon minsann betalar...

känner vi igen detta?
Ja då så fungerar och agerar oseriösa människor som skor sig på andra..

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
A
D djac skrev:
Jo tjena, precis som alla människor i Sverige går bort eftersom de valt att ta emot skolgång, sjukvård osv., vad jag vet är presstöd, precis som bostadsbidrag, inte villkorat mot innehållet.
Halmgubbe! Något lite bättre argument borde du kunna komma på...

• Gilla
1
  • Laddar…
D
mnils skrev:
Halmgubbe! Något lite bättre argument borde du kunna komma på...
Haha, det är ju så fånigt påstående att det inte riktigt går att bemöta, så fantasifullt och kolorerat!

D
Maskintok skrev:
hade detta varit en sosse så hade vi fått betala på skattsedeln för dennes hus eller lägenhet..
Finns flertalet fall där politiker har fifflat med bostäder och bostadstillägg..
Vad jag vet så har Ebba haft ombud sedan en viss herre med sitt ombud börjat att försöka utöva utpressning och fulspel i media..

att först försöka svartmåla Ebba i media för att sedan hoppa av som ombud och då få sig ett förtalsmål för att ytterligare sätta käppar i hjulen för Ebba är inte bara fegt det är även uträknat... Och har bara spelat Esbjörn i händerna..
Sedan kommer man med mer krav.. Och inte i det dolda nej nej helt offentligt så utövar man någon form av utpressning emot Ebba i media om skadeståndsbelopp..
och att man hotar gå vidare om inte hon minsann betalar...

känner vi igen detta?
Ja då så fungerar och agerar oseriösa människor som skor sig på andra..
Du menar att du inte kan vare sig minnas eller googla fram sossar som fått negativa skriverier?

• Gilla
Rasputitsa
  • Laddar…
A
D djac skrev:
Haha, jo det finns en del som gått vilse men de allra flesta håller sig ganska långt från den sortens ljus, de flesta lyckas också ganska bra, sen finns det såklart undantag som bekräftar regeln.

Jag tycker osmidig var ett bra valt ord BTW.
Och hur mycket sker i det dolda när inte journalister aktivt granskar eller till och med staten själv granskar politikerna?
Toblerone..
bostadsaffärer..
Om skapelse av natur avsatt skogsmark till produktiv skogsmark... ca 400 ha..
mm..
Skulle nog fundera mer på detta än en privat affärsuppgörelse...

• Gilla
Bror9
  • Laddar…
A
D djac skrev:
Du menar att du inte kan vare sig minnas eller googla fram sossar som fått negativa skriverier?
Du menar att du inte vill, orkar, kan göra samma sak?

D
Maskintok skrev:
Du menar att du inte vill, orkar, kan göra samma sak?
Jo men jag vet att det har skrivits om politiker, kändisar, artister, ja i stort sett alla färger och former av människor men du uttrycker det som att dessa skriverier skulle vara det slutgiltiga beviset på vänstermedias dominans och jakt på högerpolitiker, det är såklart fel.

• Gilla
Rasputitsa och 1 till
  • Laddar…
D
Maskintok skrev:
Och hur mycket sker i det dolda när inte journalister aktivt granskar eller till och med staten själv granskar politikerna?
Toblerone..
bostadsaffärer..
Om skapelse av natur avsatt skogsmark till produktiv skogsmark... ca 400 ha..
mm..
Skulle nog fundera mer på detta än en privat affärsuppgörelse...
Ja men det håller jag med om, journalisternas granskningar är inte heltäckande men de är ändå väldigt viktiga. Du verkar sugen, borde kanske själv kavla upp ärmarna och grotta ner dig i något du brinner för?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.