Maskintok skrev:
Det tar jag inte här.
Läs på alternativa medier så får du en annan bild.. Eller så kollar du upp Karln..
Vad är "alternativa" medier?

• Gilla
l3ff3 och 1 till
  • Laddar…
Detta är ju komplett rävsax för Busch ... Ta pengarna så är hon en girig jävel som försökt lura gubben. Ta inte pengarna så är hon en girig jävel som försökt lura gubben (Och tar en rättskonflikt med sig in i valåret)

• Gilla
TreeView och 1 till
  • Laddar…
A
Schwen92 Schwen92 skrev:
Vad är "alternativa" medier?
Ja det mesta..
Du kan ju alltid googla lite.. Och kanske titta på alternativ eller Flashback..
Sedan finns det mer.. Men de räcker...
De andra finner du där..

• Gilla
Nidhogg och 1 till
  • Laddar…
Niklasloow Niklasloow skrev:
Detta är ju komplett rävsax för Busch ... Ta pengarna så är hon en girig jävel som försökt lura gubben. Ta inte pengarna så är hon en girig jävel som försökt lura gubben (Och tar en rättskonflikt med sig in i valåret)

Ja ett hemskt läge för Busch.
Men om säljaren erbjudit henne så mycket pengar så tyder väl på att det inte är hennes fel att affären gick helt fel. Det bästa för henne, och partiet , vore nog att avstå från affären. Utan att få några pengar. Trots att jag anser att hon ska ha samma rätt som alla andra husköpare. Tror inte alls att hon försökt lura gubben. Varför skulle hon göra det?

• Gilla
1
  • Laddar…
A
D Daggan Maggan skrev:
Men om säljaren erbjudit henne så mycket pengar så tyder väl på att det inte är hennes fel att affären gick helt fel. Det bästa för henne, och partiet , vore nog att avstå från affären. Utan att få några pengar. Trots att jag anser att hon ska ha samma rätt som alla andra husköpare. Tror inte alls att hon försökt lura gubben. Varför skulle hon göra det?
frågan jag vill ställa är..
Är det 1 miljon plus redan betalade pengar eller 1 miljon inkl?..
För då är det ju 600.000 någonting... :thinking:

• Gilla
Plutus
  • Laddar…
D Daggan Maggan skrev:
Kan inte annat än hålla med, men tror hon skulle gjort det för länge sedan, nu har skeppet lite redan lämnat hamnen och KD har lidit den skada det kommer lida.

Sedan skulle hon nog köpt huset via ett ombud från början. Är man så publik som hon är så är nog bästa att göra saker via ombud så man förblir okänd tills allt är löst.

Maskintok skrev:
frågan jag vill ställa är..
Är det 1 miljon plus redan betalade pengar eller 1 miljon inkl?..
För då är det ju 600.000 någonting... :thinking:
Bra fråga ... Säkerligen det som ger henne minst pengar men ändå ser bra ut i pressen. Känns som detta varit en konstant svartmålnings-kampanj. Förstår inte herr Esbjörn behov av att vädra ut allt han gör i media.

• Gilla
vcx och 2 till
  • Laddar…
Nu tror jag iofs inte att försök till förlikning är ett erkännande av skuld, utan handlar mer om vem det är som har mest att förlora om motparten vinner målet. Men det är högt nog för att hon inte längre ska kunna snyfta om att hon lidit av det här i media, eller begära ännu högre ersättning utan att uppfattas som girig, så vette fanken vad hon har för alternativ.

P
Maskintok skrev:
Det ska enligt andra finnas en kvinna som är inskriven i testamentet... Och denna skall vara välkänd för sin verksamhet... emot äldre gubbar...
Varifrån kommer de uppgifterna? Finns det ens ett testamente och har något sett det som kan berätta om det?

P
Niklasloow Niklasloow skrev:
Jag tror att det kan finnas en hel del KD-väljare som tycker att lag och rätt ska upprätthållas, så vi kanske inte kan hoppas på för mycket.

A
P pmd skrev:
Varifrån kommer de uppgifterna? Finns det ens ett testamente och har något sett det som kan berätta om det?
Jag vet inte.. låg tydligen bild på Flashback.. Men jag kunde inte se den.

• Gilla
pmd
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Jag vet inte.. låg tydligen bild på Flashback.. Men jag kunde inte se den.
De har skrivit över 46000 inlägg där om den här affären, lycka till att hitta något i den tråden. :D

• Haha
TreeView och 1 till
  • Laddar…
A
Jetkokos Jetkokos skrev:
De har skrivit över 46000 inlägg där om den här affären, lycka till att hitta något i den tråden. :D
Ja men det är ju iallafall inte mitt fel :crysmile::crysmile:

• Haha
Jetkokos
  • Laddar…
mnils skrev:
En mille är väl mindre än vad värdet på fastigheten gått upp sedan tvisten startade...
Skulle vilja påstå att huset är värt ungefär 0 kronor i dagsläget. Det kan ju inte, efter denna segdragna kvällstidningsklickmagnet, finnas en enda människa som törs ta risken att försöka köpa huset om Ebba backar nu.

Unikt namn
Sjukt tråkigt detta. Ska det aldrig hamna i rätten och få ett avslut?

Jetkokos Jetkokos skrev:
De har skrivit över 46000 inlägg där om den här affären
Är vi långt efter med vårt tiotal trådar här? :geek::thinking:

• Haha
  • Gilla
Bror9 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.