Nissens
lilytwig lilytwig skrev:
Man får väl anta att Tuv rett ut de tekniska detaljerna så att domstolen fått något de kan förstå
Nja, Tuv testar bara och skriver rapporter på det.
Domstolen skall som jag förstått det endast ta ställning till försäljningsförbudet. Åtgärdsprogrammet har inte med den att göra.
 
lilytwig lilytwig skrev:
De har begärt kompletterande dokumentation och nu har de fått den.
Har de? Närdå? Det var väl frågan om inhibition som var där. Den är väl avgjord?

Var har du fått informationen ifrån?
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Det är trist att vi som har en easee utan JFB och avsäkrad högre än 16A nu måste säkra ned den och sätta en JFB / PSA om den ska uppfylla reglerna.

Jag kan tänka mig att acceptera att gå ned till 16A, men inte att både bekosta JFB, kapsling, elektriker och dessutom få en långsammare laddhastighet. Framförallt om man inte ens vet om installationen blir godkänd om man gör så.
 
Sannolikt är det inte så. Vad jag förstår det så sänker de max strömmen för att kunna ta mer betalt för den som klarar högre ström. Inte för att den vanliga inte tål strömmen. Om då är fallet behöver du inte säkra ner.
 
  • Gilla
blackarrow
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Det är trist att vi som har en easee utan JFB och avsäkrad högre än 16A nu måste säkra ned den och sätta en JFB / PSA om den ska uppfylla reglerna.

Jag kan tänka mig att acceptera att gå ned till 16A, men inte att både bekosta JFB, kapsling, elektriker och dessutom få en långsammare laddhastighet. Framförallt om man inte ens vet om installationen blir godkänd om man gör så.
Var kommer den infon ifrån?
 
Du svarade aldrig på var du fått informationen om att förvaltningsrätten fått ytterligare information. Vilket ärende ligger där?
 
D Daniel 109 skrev:
Du svarade aldrig på var du fått informationen om att förvaltningsrätten fått ytterligare information. Vilket ärende ligger där?
Det står tidigare i tråden. Ett reportage I Vi Bilägare.
 
lilytwig lilytwig skrev:
Var kommer den infon ifrån?
Nja, den som de fått godkänd är ju vad jag förstår exakt (?) samma som de sålde tidigare fast man tillåter bara 16A samt kräver en JFB A innan.

Sen verkar de ju jobba på en "proffsversion" som ska klara 22kWh. Kanske tänker de att de som "klagar" kan få byta sin chargeberry till en sådan "ny" likvärdig?

Jag avvaktar lite iallafall.
 
Den på 22kW har vad jag förstår samma kraftkomponenter.
 
  • Gilla
blackarrow
  • Laddar…
lilytwig lilytwig skrev:
Det står tidigare i tråden. Ett reportage I Vi Bilägare.
Jag hittar det varken i tråden eller hos vi bilägare. Var har du hittat det?
 
D Daniel 109 skrev:
Jag hittar det varken i tråden eller hos vi bilägare. Var har du hittat det?
Du måste vara premiumkund. Men jag klippte en del av texten, du får kolla tidigare i tråden.
 
D Daniel 109 skrev:
Sannolikt är det inte så. Vad jag förstår det så sänker de max strömmen för att kunna ta mer betalt för den som klarar högre ström. Inte för att den vanliga inte tål strömmen. Om då är fallet behöver du inte säkra ner.
Genom att göra en tydlig ändring (11kW) så blir det också tydligt att det är en annan produkt. Utöver så har de också infört BT vilket innebär att EMC störningarna i samband med installation inte uppstår.
(Med BT kan du också klara dig utan molnet). Kan tänkas att det sitter andra reläer i jfb- kretsen. Silikonslang på pilotpinnarna kanske. Och att dokumentationen nu pekar på rätt spec.
 
lilytwig lilytwig skrev:
Du måste vara premiumkund. Men jag klippte en del av texten, du får kolla tidigare i tråden.
Syftar du på ditt inklipp i 982 så säger det inte det du påstår.

Av någon konstig anledning menar de fortfarande att försäljningsförbud inte var rimligt. Det är det om de inte har korrekt dokumentation.
 
Nissens
lilytwig lilytwig skrev:
Genom att göra en tydlig ändring (11kW) så blir det också tydligt att det är en annan produkt. Utöver så har de också infört BT vilket innebär att EMC störningarna i samband med installation inte uppstår.
(Med BT kan du också klara dig utan molnet). Kan tänkas att det sitter andra reläer i jfb- kretsen. Silikonslang på pilotpinnarna kanske. Och att dokumentationen nu pekar på rätt spec.
Nej, att sänka effekten är endast en specändring eftersom produkten har brister. Dessutom har de infört krav på extern Jordfelsbrytare eftersom den interna JFB:n är bristfällig. Utöver det har de satt på en klisterlapp.

De har sminkat grisen helt enkelt.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
lilytwig lilytwig skrev:
Nej det vet jag inte, men Easee känner sig tydligen konfidenta med att ta dem till förvaltningsrätten. Det är de som nu ska avgöra.
Problemet med Easee är ju att de aldrig gjort något fel (enligt de själva...), aldrig saknat någon dokumentation (utom den som inte fanns...), och sedan har de hävdat att de klarat alla tester (utom de som de inte klarade). Så trovärdigheten är ungefär på samma nivå som en viss fd president som aldrig förlorade presidentvalet i ett stort land i väst.
 
  • Gilla
  • Haha
MultiMan och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.