25 227 läst · 166 svar
25k läst
166 svar
E-lås med allt i låskistan
Renoverare
· Stockholm
· 18 490 inlägg
Nu är vi off topic dock. Denna tråd handlar om integrerade lösningar
Renoverare
· Stockholm
· 18 490 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 490 inlägg
Jag önskar mig också ett sådant. Men du frågade vilka som köper ett doorman. Jag säger "alla" som har barn som går hem själva från skolan.AndersMalmgren skrev:
Om en mikrovågsugn eller smartphone var asful och skulle folk köpa dem ändå. För de är så otroligt praktiska. Sen att man kan sälja kassa produkter bara på design är ju den andra extremen...
Men jag håller med, hur kan det INTE finnas en snygg, integrerad låskista? Marknaden för den måste finnas.
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 909 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 909 inlägg
Jag klarade fint att hantera en nyckel redan från ung ålder och de generna har jag lyckats föra vidare åtminstone till mitt äldsta barn som är den enda gammal nog att gå hem från skolan själv.
Jag köper dock att det är smidigare med ett digitalt lås, annars hade jag inte med stor entusiasm klickat mig in i den här tråden och hoppades bli positivt överraskad över en produkt jag hade missat fanns.
Jag köper dock att det är smidigare med ett digitalt lås, annars hade jag inte med stor entusiasm klickat mig in i den här tråden och hoppades bli positivt överraskad över en produkt jag hade missat fanns.
Var faktiskt min gamla morsa som fick en nyckel att komma på avvägar. Var också alltid problem när svärföräldrarna skulle hälsa på, skulle de få en egen nyckel eller gömma en när de kommer. Allt som allt nu förefaller det lika fjärran att gå tillbaka till nyckel som att börja betala med kontanter igen...JanneJanne123 skrev:Jag klarade fint att hantera en nyckel redan från ung ålder och de generna har jag lyckats föra vidare åtminstone till mitt äldsta barn som är den enda gammal nog att gå hem från skolan själv.
Håller med om det, jag har dessa lås.pacman42 skrev:
En annan fördel är integrationen i "smarta-hem", det fungerar med de flesta system.
Och så finns det Danalocks egna app, som man kan tilldela släkt och vänner som inte behöver ha tillgång till annat än låset.
Går även att komplettera med en kodpanel på utsidan om man vill det.
Dessutom diskret, syns inte från utsidan, och du behåller vredfunktionen på insidan.
Inte helt integrerat dock, men jag tycker inte att det är ett problem.
Ett tips bara om man kan "tänka lite utanför låsskistan" 😊
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
vad är det där för lås?Hannuse skrev:Håller med om det, jag har dessa lås.
En annan fördel är integrationen i "smarta-hem", det fungerar med de flesta system.
Och så finns det Danalocks egna app, som man kan tilldela släkt och vänner som inte behöver ha tillgång till annat än låset.
Går även att komplettera med en kodpanel på utsidan om man vill det.
Dessutom diskret, syns inte från utsidan, och du behåller vredfunktionen på insidan.
Inte helt integrerat dock, men jag tycker inte att det är ett problem.
Ett tips bara om man kan "tänka lite utanför låsskistan" 😊
[bild]
Danalock knappsats i inlägget du citerade, den sätter du vart du vill utomhus. Den hör ihop med låsmotorn i detta inlägg: https://www.byggahus.se/forum/threads/e-las-med-allt-i-laskistan.440863/post-5357620
Ja, precis, det där är den kodpanel som kan kan komplettera med om man vill.J JohanLun skrev:
Och den pratar blåtand med låset, så det är bara att skruva upp den.
Då kan man tilldela koder till släkt, vänner och eventuella hantverkare, så slipper dom ladda ner appen om dom inte vill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverare
· Stockholm
· 18 490 inlägg
Glöm inte att tråden handlar om lås med allt i kistan