Hannuse Hannuse skrev:
Någon som kikat på Ubiquitis lösning?
[länk]

Dom brukar ju leverera väl fungerande lösningar.
Nu är detta ett låsbleck, men funktionsmässigt blir det ju samma sak.
Har själv haft en liknande lösning (med låsbleck) på garaget i snart 20år, och det fungerar bra, dock så har jag inte den här klassen på mitt lås, det är en enklare och klenare produkt.
Och jag har ingen integration mot något system heller, bara en kodpanel.
Jag har varit sugen på det men det ser ut att vara anpassat till amerikansk standard så jag ställer mig tveksam till hur bra passformen är för oss här i Sverige. Sen kräver det en hel del bearbetning av karmen som inte är så smidig om den nu inte ligger löst vid sidan om. Ser ut som det inte finns plats för både regeln och tryckfallet. Kolla 5 minuter in i detta klipp bland annat. Sen kan man tycka deras hub borde funka med ett elslutbleck från Assa eller liknande också.

Men ja vinnaren just nu är Yale Durus helt klart som jag hade önskat eftermontera i befintlig dörr.

• Gilla
Hannuse
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Såg denna som jag tyckte var smutt, allt i låskistan inkl batteri

[länk]

Men det verkar rätt begränsad, man prata direkt med den via BLE till din mobil. Så ingen remote styrning tex. Vill ju kunna hooka upp den till mitt befintliga Google home.

Har ni koll på någon sådan produkt. Jag har en controller som stödjer Zwave, BLE och Zigbee
Kul vinkel att ta betalt per användare till låset. :-D

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.