Du lär få konvertera hela din ytterdörr för såhär ser ett svensk låshus för ytterdörrar ut:
Vit bakgrund, silverfärgat dörrlås, ASSA-märkt, mekanisk, cylinderuttag, sidoplåt, vertikal orientering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Äh, det är väl bara att kapa låskistan med vinkelslipen så att man tar bort låsfunktionen, sedan monterar man in låset i resterna av skalet från den...
 
  • Haha
  • Gilla
Hannuse och 1 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Äh, det är väl bara att kapa låskistan med vinkelslipen så att man tar bort låsfunktionen, sedan monterar man in låset i resterna av skalet från den...
Ja, jag ser mest bara möjligheter.
Och som med mycket annat är det väl bara roligt att skapa någonting själv :)
Prylar finns!

Trädörr med dörrhandtag, låskista, nyckelhål, säkerhetslås och dörrstängarfjäder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Metallisk dörrslagslåsplatta, rektangulär form, hål för låsanordning, silverfärg, isolerad bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det där var ju ungefär lika fult som de andra hemska externa lösningarna
 
R
Hannuse Hannuse skrev:
Det är vad som brukar benämnas "mindre utmaning".
Allt ingår i satsen, och du har en stundande julhelg med tråkiga släktingar framför dig.
Att få ynnesten att konvertera en låskista ser jag som en present i sammanhanget!
[länk]

[bild]
Är dessa godkända av våra försäkringsbolag?
 
Jag skulle inte använda Level Lock+ i Sverige ändå. För att få plats med batteriet så har de placerat det inne i låskolven, men de fick bara plats med ett CR123-batteri som räcker "upp till 6 månader", räkna inte med mer än 2 månader i vårt kalla vinterklimat.

En god tanke, men nej...

Men det gav mig ett par idéer rörande hur man kan bygga en smart låskista på vår standard. Genom att stoppa in batterierna från sidan så kan man nog få in upp till fyra batterier, men de blir fortfarande kalla...
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det där var ju ungefär lika fult som de andra hemska externa lösningarna
Ähhh, så fult tycker jag inte att det är.
Och låsa upp med klockan = hög WAF!

Person med smartklocka och dörrklink i närbild, modern låsteknik, trådlös uppkoppling, säkerhetsfunktioner, hemautomation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
R Rejäl skrev:
Är dessa godkända av våra försäkringsbolag?
Jag tror inte det.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Notera förresten att Level Lock+ är vänligt mot tjuven också, det är nog inga större problem att greppa runt låscylindern med en rörtång...
 
R
pacman42 pacman42 skrev:
Notera förresten att Level Lock+ är vänligt mot tjuven också, det är nog inga större problem att greppa runt låscylindern med en rörtång...
Ssssh inte förtälja till alla😉😂
 
  • Haha
pacman42
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Notera förresten att Level Lock+ är vänligt mot tjuven också, det är nog inga större problem att greppa runt låscylindern med en rörtång...
Den är väl anpassad för den amerikanska marknaden, med ytterdörrar som påminner om våra innerdörrar.
 
  • Haha
AndersMalmgren och 2 till
  • Laddar…
Hannuse Hannuse skrev:
Ähhh, så fult tycker jag inte att det är.
Och låsa upp med klockan = hög WAF!

[bild]
Har man en sådan ful klocka förstår jag man accepterar fult lås 🤣

Men nu handlar denna tråd om att allt ska vara gömt i låskistan mao att standard trycken och beslag ska gå använda
 
pacman42 pacman42 skrev:
Notera förresten att Level Lock+ är vänligt mot tjuven också, det är nog inga större problem att greppa runt låscylindern med en rörtång...
Det har du nog helt rätt i, och det är säkerligen inte godkänt här i Sverige.
Dock ser jag personligen mest låset som en symbolisk handling, det vill säga att "jag är inte hemma".
Fattar dock att långt ifrån alla accepterar en sån lösning, och det beror troligtvis på var man bor.
I föräldrahemmet har vi fortfarande kvar den högst analoga lösningen - kvasten, den är kompatibel med det mesta :)
Där (också) har utvecklingen av mänskligheten gått bakåt...svårigheten att skilja på ditt och mitt.

Träveranda, röd vägg, dörr, kvast, soppåse, målarburk, gröna fält, molnig himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Har man en sådan ful klocka förstår jag man accepterar fult lås 🤣

Men nu handlar denna tråd om att allt ska vara gömt i låskistan mao att standard trycken och beslag ska gå använda
Ok, hade inte uppfattat "standard".
Men, ja, då går den lösningen bort.
 
Hannuse Hannuse skrev:
Det har du nog helt rätt i, och det är säkerligen inte godkänt här i Sverige.
Dock ser jag personligen mest låset som en symbolisk handling, det vill säga att "jag är inte hemma".
Fattar dock att långt ifrån alla accepterar en sån lösning, och det beror troligtvis på var man bor.
I föräldrahemmet har vi fortfarande kvar den högst analoga lösningen - kvasten, den är kompatibel med det mesta :)
Där (också) har utvecklingen av mänskligheten gått bakåt...svårigheten att skilja på ditt och mitt.

[bild]
Nja, skilja på ditt och mitt har många haft länge, problemet är väl att de som har denna svårighet kan ta sig dit de inte brukade kunna ta sig.

Men det är Offtopic.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.