25 227 läst · 166 svar
25k läst
166 svar
E-lås med allt i låskistan
Renoverare
· Stockholm
· 18 490 inlägg
Fixar de google home stöd blir det nog köp
Verkar ju riktigt fiffigt lås. För att få bort Yale Linus klumpen på insidan. Någon som vet om det fungerar när man har plåtkarm? Såg någon video att man ska byta ut slutblecket i karmen men det går ju inte när det är färdiga uttag i dörrkarm av plåt/säkerhetsdörr.
Renoverare
· Stockholm
· 18 490 inlägg
Helvete jag har just säkerhetsdörrputte22 skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 490 inlägg
japp så långt är jag med.AndersMalmgren skrev:
Sprang på en låssmed på bygget. Och det ska funka med plåtkarmen. Möjligen slipa lite så hakregeln går fri i hålet. Och att ev popnita fast en plåt så att flärpen (förreglingsfall) tryck in när dörren är stängd.
Någon som har testat Dkey lite mer ? Nätverksenheten / Home assistant ?
Verkar intressant men om jag tyder saker och ting rätt så är det ett helt
Proprietärt protokoll där jag måste ha abonemang mm för att få nätverksdelen att funka.
I så fall går det helt bort.
Verkar intressant men om jag tyder saker och ting rätt så är det ett helt
Proprietärt protokoll där jag måste ha abonemang mm för att få nätverksdelen att funka.
I så fall går det helt bort.
Hmm får svara med själv. Verkar som att det numera finns en integration i senaste uppgraderingen av HA 2023.3.
Lite oklart vad man kan göra med den dock.
https://www.home-assistant.io/integrations/dormakaba_dkey/
Lite oklart vad man kan göra med den dock.
https://www.home-assistant.io/integrations/dormakaba_dkey/
Ett tips är länken i inlägget du själv kommenterade.perjar skrev:
https://cdn.starwebserver.se/shops/laskompaniet/files/50461551_bro.pdf?_=1663048878
Då rekommenderar jag dig att läsa en gång till. Priser (2022) Prenumeration 305kr/år eller 30 kr/månad sen längst ner i broschyren står vad man betalar för.perjar skrev:
Är det någon som har testat det här systemet ordentligt och kan rapportera? Hittar inte mycket till oberoende tester online.
Jag har ett lås installerat på mitt garage.
Tycker det funkar ok.
Helt automtisk upplåsning med hjälp av geotaggning funkar dock väldig hackigt tycker jag.
Jag har inte bemödat mig att fixa HA-integrationen ännu då jag inte riktigt har bluetooth räckvidden till låset.
Upplåsning med att trycka på låset i appen funkar väldigt bra och kommer på mig själv att använda det ganska ofta när man är på gården utan nycklar.
På samma sätt funkar låsning klockrent genom att bara föra upp handtaget så frikopplas handtaget utifrån.
Några direkta frågor så ska jag göra mitt bästa att svara.
Tycker det funkar ok.
Helt automtisk upplåsning med hjälp av geotaggning funkar dock väldig hackigt tycker jag.
Jag har inte bemödat mig att fixa HA-integrationen ännu då jag inte riktigt har bluetooth räckvidden till låset.
Upplåsning med att trycka på låset i appen funkar väldigt bra och kommer på mig själv att använda det ganska ofta när man är på gården utan nycklar.
På samma sätt funkar låsning klockrent genom att bara föra upp handtaget så frikopplas handtaget utifrån.
Några direkta frågor så ska jag göra mitt bästa att svara.
Verkar fiffigt på många sätt. Låset har en stor nackdel jämfört med Doorman ändå som jag förstår det, att man inte kan låsa det via appen om man råkat glömma låsa när man gick hemifrån. Låsning måste ske manuellt genom att man för upp handtaget. Korrekt?