Fixar de google home stöd blir det nog köp
 
Verkar ju riktigt fiffigt lås. För att få bort Yale Linus klumpen på insidan. Någon som vet om det fungerar när man har plåtkarm? Såg någon video att man ska byta ut slutblecket i karmen men det går ju inte när det är färdiga uttag i dörrkarm av plåt/säkerhetsdörr.
 
putte22 putte22 skrev:
Verkar ju riktigt fiffigt lås. För att få bort Yale Linus klumpen på insidan. Någon som vet om det fungerar när man har plåtkarm? Såg någon video att man ska byta ut slutblecket i karmen men det går ju inte när det är färdiga uttag i dörrkarm av plåt/säkerhetsdörr.
Helvete jag har just säkerhetsdörr
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Helvete jag har just säkerhetsdörr
spänmande!! Men då kanske du kan svara sen hur det fungerar :rofl: i plåtkarm!
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
Bläcket är ju integrerat i karmen.

Dörrens låsmekanism och slitskena, närbild, säkerhetsdetaljer, beige, metall, svart punkt ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men låskistan är ju standard Öppen vit dörr med säkerhetslås, handtag, cylinderlås och dörrhasp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Bläcket är ju integrerat i karmen.

[bild]

Men låskistan är ju standard [media]
japp så långt är jag med(y).
Sprang på en låssmed på bygget. Och det ska funka med plåtkarmen. Möjligen slipa lite så hakregeln går fri i hålet. Och att ev popnita fast en plåt så att flärpen (förreglingsfall) tryck in när dörren är stängd.
 
  • Gilla
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
Någon som har testat Dkey lite mer ? Nätverksenheten / Home assistant ?

Verkar intressant men om jag tyder saker och ting rätt så är det ett helt
Proprietärt protokoll där jag måste ha abonemang mm för att få nätverksdelen att funka.

I så fall går det helt bort.
 
J Jocke Best skrev:
Wifi. [länk]
Man ska tydligen ha ett abonnemang för att kunna använda all funktionalitet. Nån som sett nån fullständig prislista? Jag är verkligen allergisk mot såna här smygkostnader.
 
G Grod4n skrev:
Ett tips är länken i inlägget du själv kommenterade.
[länk]
Vad är tipset? Jag kan inte se nån prislista i deras broschyr.
För att få veta vad det kostar måste man vara admin i deras app, dvs redan vara kund. Jag tänker inte köpa deras grejer innan jag vet vad dom kostar.
 
perjar perjar skrev:
Vad är tipset? Jag kan inte se nån prislista i deras broschyr.
För att få veta vad det kostar måste man vara admin i deras app, dvs redan vara kund. Jag tänker inte köpa deras grejer innan jag vet vad dom kostar.
Då rekommenderar jag dig att läsa en gång till. Priser (2022) Prenumeration 305kr/år eller 30 kr/månad sen längst ner i broschyren står vad man betalar för.
 
Är det någon som har testat det här systemet ordentligt och kan rapportera? Hittar inte mycket till oberoende tester online.
 
Jag har ett lås installerat på mitt garage.

Tycker det funkar ok.

Helt automtisk upplåsning med hjälp av geotaggning funkar dock väldig hackigt tycker jag.

Jag har inte bemödat mig att fixa HA-integrationen ännu då jag inte riktigt har bluetooth räckvidden till låset.

Upplåsning med att trycka på låset i appen funkar väldigt bra och kommer på mig själv att använda det ganska ofta när man är på gården utan nycklar.
På samma sätt funkar låsning klockrent genom att bara föra upp handtaget så frikopplas handtaget utifrån.

Några direkta frågor så ska jag göra mitt bästa att svara.
 
  • Gilla
sulfobus och 1 till
  • Laddar…
Verkar fiffigt på många sätt. Låset har en stor nackdel jämfört med Doorman ändå som jag förstår det, att man inte kan låsa det via appen om man råkat glömma låsa när man gick hemifrån. Låsning måste ske manuellt genom att man för upp handtaget. Korrekt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.