25 227 läst · 166 svar
25k läst
166 svar
E-lås med allt i låskistan
Renoverare
· Stockholm
· 18 490 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 490 inlägg
Hmm, intressant.
Känns som väldigt tidigt i produktlivscykeln med ganska mycket som inte är på banan, ex gateway och tveksamt API, behövs fler konkurrenter som hakar på och fler användare.
Att kunna låsa upp på distans är ju ett baskrav, hoppas det kommer en gateway snart, och hoppas att den inte har typ 1m räckvidd eller att det kommer en uppdaterad modell med WiFi om tre månader.
Oavsett gillar jag inte heller fula lösningar, Yale Doorman har en utmanare som visar hur det går till när ingenjörstruppen jobbar på egen hand...
Beställer en och hoppas jag får tid att montera den någon dag, eller så hamnar den på hyllan med alla andra impulsköpsprylar
Känns som väldigt tidigt i produktlivscykeln med ganska mycket som inte är på banan, ex gateway och tveksamt API, behövs fler konkurrenter som hakar på och fler användare.
Att kunna låsa upp på distans är ju ett baskrav, hoppas det kommer en gateway snart, och hoppas att den inte har typ 1m räckvidd eller att det kommer en uppdaterad modell med WiFi om tre månader.
Oavsett gillar jag inte heller fula lösningar, Yale Doorman har en utmanare som visar hur det går till när ingenjörstruppen jobbar på egen hand...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Beställer en och hoppas jag får tid att montera den någon dag, eller så hamnar den på hyllan med alla andra impulsköpsprylar
Renoverare
· Stockholm
· 18 490 inlägg
Det där får ju Yale att nästan se okej ut. NästanGimp skrev:Hmm, intressant.
[bild]
Jag skulle vilja ha en lösning som funkar med z wave så man slipper en gateway till
Absolut, men orkar inte vänta och hoppas, köpte bara en nu för att prova, dom andra 3 vanliga dörrarna får vänta.AndersMalmgren skrev:
Sannolikheten att det kommer någon lösning som funkar i vikdörrpartierna också är rätt låg tyvärr, som vanligt hittar man ingen lösning som räcker hela vägen.
Om du hunnit installera och använda dormakaba dKey får du gärna skriva nånting om hur du tycker den fungerar. Är själv lite sugen på en sån men lite orolig att man måste byta batteri stup i kvarten med tanke på att den endast rymmer ett AA batteri (visserligen 3,6 volt men ändå).Gimp skrev:
Just nu faller det på att det inte finns något snyggt vred på insidan, det måste vara återfjädrande och dom finns inte som brunoxid.B bjocan skrev:
https://laskompaniet.starwebserver.se/product/vredcylinder-13-rund
https://laskompaniet.starwebserver.se/product/vredcylinder-03-insida-aterfjadrande
Så när jag har löst det så...
Batteriet ska enligt spec hålla ca 2000 öppningar, det blir 2-3 år för oss, så det ser jag inte som ett problem.
Såg att dom hade släppt nätverksenheten nu också, tyvärr räckvid max 5m vilket kan innebära att elskåp och teknikrummet är för långt bort, och jag tänker inte sätta den på någon vägg i närheten.
Renoverare
· Stockholm
· 18 490 inlägg
Räcker det med wifi till den eller måste den ha tråd?Gimp skrev:Just nu faller det på att det inte finns något snyggt vred på insidan, det måste vara återfjädrande och dom finns inte som brunoxid.
[länk]
[länk]
Så när jag har löst det så...
Batteriet ska enligt spec hålla ca 2000 öppningar, det blir 2-3 år för oss, så det ser jag inte som ett problem.
Såg att dom hade släppt nätverksenheten nu också, tyvärr räckvid max 5m vilket kan innebära att elskåp och teknikrummet är för långt bort, och jag tänker inte sätta den på någon vägg i närheten.
Wifi. https://www.laskompaniet.se/product/dkey-gateway-mtl7040-k1AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 490 inlägg