Jag använde rörtång och lyckades med dock metalldelen sprack … i och med att garanti gällde beställde en helt ny duschblandare genom samma Bauhaus affär jag köpte kabinen i och fick den helt gratis.

drami drami skrev:
Jag använde rörtång och lyckades med dock metalldelen sprack … i och med att garanti gällde beställde en helt ny duschblandare genom samma Bauhaus affär jag köpte kabinen i och fick den helt gratis.
Förstår, vet inte när jag köpte min men tror den är utanför garantitiden.
Ska försöka dra lite till i delarna efter att jag försökt lösa kalken i gängorna.

• Gilla
drami
  • Laddar…
Nu är det äntligen klart och jag ska nu försöka fylla kunskapshålet som verkar finnas på dessa kompakta duschblandare från Camargue.

1. Skruva ut "pinnarna" och använd då en polygrip med en handduk emellan för att inte skada eller repa. Den övre dolde en rak skruv för att lossa vredet. Den undre är bara inskruvat i plastbiten som tillhör själva blandaren. Den under kan sitta extremt hårt men ska bara dras rakt ut.
Duschhandtag i krom, glasdörr, reflektion av badrumsinteriör, delvis synlig persons fot.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

2. Släppa på muttern på baksidan av duschen.
Guldfärgad dörrhandtag med låsmekanism på svart dörr, närbild, säkerhetsanordning, professionell eller offentlig miljö.
Skapa konto

3. Ta bort den lilla muttern uppe och den stora plastmuttern nere.
Demonterat dörrhandtag, synliga skruvhål, reflekterande glasyta, inomhusmiljö, mänsklig silhuett i bakgrunden.
Skapa konto

4. Nu är blandaren loss och "bara" lossa höljer som håller fast ventilen med polygrip eller rörtång.
Mässingsfärgad termisk blandningsventil på svart bakgrund, med röranslutningar och demonteringsverktyg.
Skapa konto

5. Alla dela isärplockade.
Demonterade delar av en blandare eller ventil på en mörk yta, metall och plastkomponenter, verktyg för VVS-arbete.
Skapa konto

6. Nu är det bara skriva ihop allt igen och kom ihåg att skruva åt höljet ordentligt så vatten inte läcker förbi ventilen.
Mässingsfärgad armatur, genomskinlig plast, rörande delar, svart bakgrund, teknisk komponent, möjlig vattenreglering.
Skapa konto

Hoppas detta hjälper några vilsna själar där ute.

• Gilla
Tordan_sth och 8 till
  • Laddar…
G glykol skrev:
Nu är det äntligen klart och jag ska nu försöka fylla kunskapshålet som verkar finnas på dessa kompakta duschblandare från Camargue.

1. Skruva ut "pinnarna" och använd då en polygrip med en handduk emellan för att inte skada eller repa. Den övre dolde en rak skruv för att lossa vredet. Den undre är bara inskruvat i plastbiten som tillhör själva blandaren. Den under kan sitta extremt hårt men ska bara dras rakt ut.
[bild]
2. Släppa på muttern på baksidan av duschen.
[bild]
3. Ta bort den lilla muttern uppe och den stora plastmuttern nere.
[bild]
4. Nu är blandaren loss och "bara" lossa höljer som håller fast ventilen med polygrip eller rörtång.
[bild]
5. Alla dela isärplockade.
[bild]
6. Nu är det bara skriva ihop allt igen och kom ihåg att skruva åt höljet ordentligt så vatten inte läcker förbi ventilen.
[bild]

Hoppas detta hjälper några vilsna själar där ute.
Stort TACK - hjälpte verkligen oss. Ska bara köpa utanpåliggande blandare till nästa badrum... :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.