:p..när du tror att det är status att dricka alkohol till lunch.
 
  • Gilla
Joakim Alpsten och 4 till
  • Laddar…
Får kanske bli en hederlig Mariestads ikväll
 
M Myckling skrev:
Du får det att låta som något negativt! :cool:
Corona har faktiskt ändrat många svenssons tragiska inställning till vardagslyx. Ser mycket fler vindrickare nu än innan corona. Tragiskt det ska krävas jobba hemifrån för att svensson ska släppa loss lite och njuta av vardagen
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Corona har faktiskt ändrat många svenssons tragiska inställning till vardagslyx. Ser mycket fler vindrickare nu än innan corona. Tragiskt det ska krävas jobba hemifrån för att svensson ska släppa loss lite och njuta av vardagen
Nu var det ju inte vin jag syftade på i detta inlägg utan Norrlands guld. :) Men även livsnjutare dricker Norrlands.
 
M Myckling skrev:
Nu var det ju inte vin jag syftade på i detta inlägg utan Norrlands guld. :) Men även livsnjutare dricker Norrlands.
blev felcitat, skiulle varait citat på

..när du tror att det är status att dricka alkohol till lunch.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
..när du tror att det är status att dricka alkohol till lunch.
Borde vara, när du tror att det är status att dricka alkohol som lunch. Till det är Norrlands Guld alldeles utmärkt, gärna den starkare varianten Djup.
 
Mikael_L
V Ville_Vessla skrev:
Borde vara, när du tror att det är status att dricka alkohol som lunch. Till det är Norrlands Guld alldeles utmärkt, gärna den starkare varianten Djup.
Status tror jag inte Anders tror det är.
Det är däremot rätt gammeldags, nästan lite 1800-tals-vibbar att ta alkohol till lunchen, och Anders är ju rätt stadigt konservativ så ... ;)
 
  • Gilla
erik_83 och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Status tror jag inte Anders tror det är.
Det är däremot rätt gammeldags, nästan lite 1800-tals-vibbar att ta alkohol till lunchen, och Anders är ju rätt stadigt konservativ så ... ;)
På 1800-talet drack man lite potatisbrännvin och inget mer till lunchen. ;)
 
Mikael_L
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
På 1800-talet drack man lite potatisbrännvin och inget mer till lunchen. ;)
Ja pöbeln ja .. ;)
Det skulle inte du nedlåtit dig till, när det fanns fin konjak och andra godsaker.
 
  • Gilla
erik_83 och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Ja pöbeln ja .. ;)
Det skulle inte du nedlåtit dig till, när det fanns fin konjak och andra godsaker.
Avec på lunchen försöker jag undvika. En flaska att dela på 3-4 pers är lagom. Mer och arbetet blir lidande efteråt ;)
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Avec på lunchen försöker jag undvika. En flaska att dela på 3-4 pers är lagom. Mer och arbetet blir lidande efteråt ;)
Tycker kunden det är ok att konsulten dricker två glas vin till lunch? :thinking:
 
elpaco elpaco skrev:
Tycker kunden det är ok att konsulten dricker två glas vin till lunch? :thinking:
De flesta kunder är prestationsorienterande
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
De flesta kunder är prestationsorienterande
Många företag är vääldigt imagemedvetna. Men det var inte menat som en pik, utan nyfiket intresserad. Det var ju ett tag sedan jag var konsult i Sthlm. Men för mig hade det varit helt otänkbart.
 
elpaco elpaco skrev:
Många företag är vääldigt imagemedvetna. Men det var inte menat som en pik, utan nyfiket intresserad. Det var ju ett tag sedan jag var konsult i Sthlm. Men för mig hade det varit helt otänkbart.
Man kan ju undvika SJW-bolagen och köra på de med mer Mad Men-inställning :D
 
Redigerat:
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Man kan ju undvika SJW-bolagen och köra på de med mer mad men inställning :D
Det tog ett par läsningar innan jag förstod att det nog inte var din inre skåning som uttryckte sig. Mer mad?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.