113 884 läst · 1 059 svar
114k läst
1,1k svar
Du vet att du bor i city när...
Renoverare
· Stockholm
· 18 333 inlägg
Fatta hur många stackare som äter sönderlagad gris pga gamla rön, tycker synd om demJ Jocke Best skrev:Det är obligatoriskt med trikinprov på alla utomhusgrisar i Europa. Spanska tester på trikiner visade att 0.0001% av tamgrisarna testades positivt. Lägg ovanpå det att frysning sker, vilket i sig vanligen är tillräckligt. Sedan upphettningen på det. Det blir miljarddelar med risk på totalen där. Jag äter hellre ett rosa fläskkött och "living on the edge" än äter mig tjock på chips vilket lär vara farligare. Inga trikiner har för övrigt hittats på svensk tamgris sedan -94. Case closed Jag vet, jag är tuff. Ska bilda klubb med Malmgren. Förresten dog inte ens forskarna i Andree-expeditionen av trikiner vad man på senare år konstaterat. Flera personer dör inte inom loppet av ett par dagar av en inte speciellt dödlig parasit. De dog av matförgiftning av gammal mat helt enkelt. Mer trikiner åt folket!
Renoverare
· Stockholm
· 18 333 inlägg
bra och balanserat ljud ihop med min sub. det är det viktiga
Renoverare
· Stockholm
· 18 333 inlägg
Barnens lego används numera till att bygga hinderbanor till hamstern i en stor papplåda från nån utemöbel. Mitt Lego , bla den gula borgen och brandstationen får inte användas utan att jag övervakar.
Renoverare
· Stockholm
· 18 333 inlägg
Det gör det säkert men 80-tals legot är MITT, barnen får titta på när jag bygger. De nya får dom göra vad dom vill med. Allt fortfarande i originalkartong med minutiös kontroll att alla bitar finns kvar efter att det använts.
Renoverare
· Stockholm
· 18 333 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 333 inlägg
Ipad fyfan inga Apple produkter här, de har en Asus laptop med 8 kärnig AMD zen 2 och RTX 2070elpaco skrev:
Datorer är bra för barns utveckling, gifter har ingen positiv inverkan
Barnen kallar väl alla plattor för ipad oavsett märke, har inget med apple att göra längre, på samma sätt som masonit,frigolit osv.. Det har jag inget problem med men däremot stör jag mig starkt på att dom kallar datamaskinen för datan. Då knyter jag näven i fickan men min sambo brukar tillrättavisa dom med "Det heter dator".
Små barn stoppar Lego i munnen. Plast läcker kemikalier till närmiljön även när den förvaras och Lego förvaras ofta i barnens rum. Det rör sig bla om kadmium som ansamlas i njurarna och ökar risken för cancer.elpaco skrev:
Allt är väl en fråga om ambitionsnivå men vill man inte fortsätta marinera sig och sina barn kemikalier måste man ju ha en helhetssyn.
Medlem
· Västernorrland
· 10 856 inlägg