J Jocke Best skrev:
Det är obligatoriskt med trikinprov på alla utomhusgrisar i Europa. Spanska tester på trikiner visade att 0.0001% av tamgrisarna testades positivt. Lägg ovanpå det att frysning sker, vilket i sig vanligen är tillräckligt. Sedan upphettningen på det. Det blir miljarddelar med risk på totalen där. Jag äter hellre ett rosa fläskkött och "living on the edge" än äter mig tjock på chips vilket lär vara farligare. Inga trikiner har för övrigt hittats på svensk tamgris sedan -94. Case closed:cool: Jag vet, jag är tuff. Ska bilda klubb med Malmgren. Förresten dog inte ens forskarna i Andree-expeditionen av trikiner vad man på senare år konstaterat. Flera personer dör inte inom loppet av ett par dagar av en inte speciellt dödlig parasit. De dog av matförgiftning av gammal mat helt enkelt. Mer trikiner åt folket!
Fatta hur många stackare som äter sönderlagad gris pga gamla rön, tycker synd om dem :D

• Gilla
martin43 och 1 till
  • Laddar…
E
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
... När ungarnas lego inte får plats i deras sovrum :)

[bild]

.. när högtalarna är mindre än mjölkpaket!!! :crysmile:

• Gilla
  • Haha
erik_83 och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
E erimos skrev:
.. när högtalarna är mindre än mjölkpaket!!! :crysmile:
Stark fjollvarning där. De passar bra till "willage people" och örtte med ekologiskt honung.

Clint

• Gilla
erik_83 och 1 till
  • Laddar…
bra och balanserat ljud ihop med min sub. det är det viktiga

Och diskret kabeldragning

Väggmonterad vit högtalare med diskret kabeldragning i ett modernt rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skulle förövrigt säga ljudlimpa är standard i city ;)

• Gilla
erimos
  • Laddar…
E
Och diskret kabeldragning

[bild]

Skulle förövrigt säga ljudlimpa är standard i city ;)
det var en prydlig installation!

för övrigt har vi barnens Lego på vardagsrumsgolvet ändå.

• Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
Barnens lego används numera till att bygga hinderbanor till hamstern i en stor papplåda från nån utemöbel. Mitt Lego , bla den gula borgen och brandstationen får inte användas utan att jag övervakar.

V Ville_Vessla skrev:
Barnens lego används numera till att bygga hinderbanor till hamstern i en stor papplåda från nån utemöbel. Mitt Lego , bla den gula borgen och brandstationen får inte användas utan att jag övervakar.
Du vet om att vissa bitar från det glada åttiotalet innehåller gifter?

Det gör det säkert men 80-tals legot är MITT, barnen får titta på när jag bygger. De nya får dom göra vad dom vill med. Allt fortfarande i originalkartong med minutiös kontroll att alla bitar finns kvar efter att det använts.

• Gilla
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
Det gör det säkert men 80-tals legot är MITT, barnen får titta på när jag bygger. De nya får dom göra vad dom vill med. Allt fortfarande i originalkartong med minutiös kontroll att alla bitar finns kvar efter att det använts.
Jag försöker lära dem, såhär ska det se ut

Organiserad förvaringslåda med sorterade byggklossar i olika färger och former.
Skapa konto

Fem minuter senare
Oorganiserad samling av LEGO-byggdelar och leksaker utspridda på en vit yta.
Skapa konto

• Gilla
Ville_Vessla och 1 till
  • Laddar…
Du vet om att vissa bitar från det glada åttiotalet innehåller gifter?
Tror du att lekande med detta Lego från 80-talet någon timme k veckan har någon som helst påverkan på dina barn? Vara orolig för iPad-timmarna istället.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
elpaco elpaco skrev:
Tror du att lekande med detta Lego från 80-talet någon timme k veckan har någon som helst påverkan på dina barn? Vara orolig för iPad-timmarna istället.
Ipad fyfan inga Apple produkter här, de har en Asus laptop med 8 kärnig AMD zen 2 och RTX 2070 :)

Datorer är bra för barns utveckling, gifter har ingen positiv inverkan

• Gilla
martin43
  • Laddar…
Barnen kallar väl alla plattor för ipad oavsett märke, har inget med apple att göra längre, på samma sätt som masonit,frigolit osv.. Det har jag inget problem med men däremot stör jag mig starkt på att dom kallar datamaskinen för datan. Då knyter jag näven i fickan men min sambo brukar tillrättavisa dom med "Det heter dator".

• Gilla
  • Haha
Fields of Anfield Road och 4 till
  • Laddar…
E
elpaco elpaco skrev:
Små barn stoppar Lego i munnen. Plast läcker kemikalier till närmiljön även när den förvaras och Lego förvaras ofta i barnens rum. Det rör sig bla om kadmium som ansamlas i njurarna och ökar risken för cancer.

Allt är väl en fråga om ambitionsnivå men vill man inte fortsätta marinera sig och sina barn kemikalier måste man ju ha en helhetssyn.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Ipad fyfan inga Apple produkter här, de har en Asus laptop med 8 kärnig AMD zen 2 och RTX 2070 :)

Datorer är bra för barns utveckling, gifter har ingen positiv inverkan
Tja var bor du i stockholm då? Hur mycket trafik och dess avgaser utsätts de för?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.