S Stefan1972 skrev:
Tja var bor du i stockholm då? Hur mycket trafik och dess avgaser utsätts de för?
Fast vissa "giftigheter" gör väl knappast andra "giftigheter" mer välkomna. Personligen känns dock legobitar oavsett ålder som ett mindre problem. Jag lekttte myket mmedd dessa utaan at ta skadda i ala fal!

• Gilla
-RB-
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Tja var bor du i stockholm då? Hur mycket trafik och dess avgaser utsätts de för?
Så då kvittar det och man kan lika gärna dricka saltsyra? :p

E
Alfredo Alfredo skrev:
Fast vissa "giftigheter" gör väl knappast andra "giftigheter" mer välkomna. Personligen känns dock legobitar oavsett ålder som ett mindre problem. Jag lekttte myket mmedd dessa utaan at ta skadda i ala fal!
Det kan nog vara både och. Den sk. cocktaileffekten är sällan studerad.
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Så då kvittar det och man kan lika gärna dricka saltsyra? :p

Man kan säkert bränna ihjäl sig på en kopp te om man är envis.

• Gilla
Fartland
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Forskare i Storbritannien har testat omkring 200 plastleksaker från folks hem, förskolor och second hand-butiker i jakt på skadliga ämnen, rapporterar BBC. Flera innehöll skadliga ämnen som överskred EU:s gränsnivåer.

Legobitar från 1970- och 1980-talet innebär störst risk för skadliga ämnen, enligt forskningen.
Känner väl bara att det är dumt att låta dem ha leksaker som är utanför EUs gränsvärden, onödig risk.

Du vet att du bor i city när ..
.. du tror att Lego från 80-talet är mer skadligt för dina barn än 3 timmar framför en skärm dagligen.

(marinerar dina barn i gifter :crysmile:)

• Gilla
jorblad och 2 till
  • Laddar…
elpaco elpaco skrev:
Du vet att du bor i city när ..
.. du tror att Lego från 80-talet är mer skadligt för dina barn än 3 timmar framför en skärm dagligen.

(marinerar dina barn i gifter :crysmile:)
Här handlar det inte om själva plasten utan om färgerna, och då främst röd, gul och svart. Bland annat upptäckte de höga halter av farliga ämnen som antimon, barium, brom, kadmium, krom, bly och selen. Även låga halter kan vara giftiga om barnet exponeras under lång tid. Speciellt farliga är de för små barn som har en benägenhet att stoppa saker i munnen eftersom de då exponeras extra mycket.
Mig veterligen utsöndrar inte en laptop något av dessa ämnen

• Gilla
Prodigys
  • Laddar…
Isglass.

Brom från flamskyddsmedlen?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
useless useless skrev:
Brom från flamskyddsmedlen?
Om jag måste välja mellan legobit från 1970 eller Logitech gamepad från 2020 så väljer jag logitechen :p

... När vivinoappen åker fram varje lunch :)

Person använder mobilapp vid lunch med vinflaska och glas på bordet utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
På landet är det lite för tidigt med vin nu

• Gilla
  • Haha
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
På tal om inget, jag såg nissen som gjorde cowboykåkens nya projekt på SVT.. Cowboybåten.. Jag tror aldrig jag sett så många personer dricka så mycket Norrlands Guld samtidigt... :rofl:

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
nino nino skrev:
Du ser, allt är bättre i city :D

• Haha
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
På tal om inget, jag såg nissen som gjorde cowboykåkens nya projekt på SVT.. Cowboybåten.. Jag tror aldrig jag sett så många personer dricka så mycket Norrlands Guld samtidigt... :rofl:
Du får det att låta som något negativt! :cool:

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Du får det att låta som något negativt! :cool:
Riktig skitöl så ja. Fyfan säger jag bara. :D

edit: däremot testade jag Carlsberg Unfiltered frö ett tag sedan och den var rätt trevlig. Kul sunkmärkena börjar ta sig

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.