kashieda kashieda skrev:
Det tog ett par läsningar innan jag förstod att det nog inte var din inre skåning som uttryckte sig. Mer mad?
TV-serien Mad Men :p (Minus ciggen, det är fan inte okej)
 
Staffans2000
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
TV-serien Mad Men :p (Minus ciggen, det är fan inte okej)
Den tog jag direkt. Men så är jag från Göteborg också.
Men SJW-bolagen? Googlade och fick fram att det är ett vattenföretag i Kalifornien! Lätt att undvika om man dricker vin i Stockholm, tänker jag.

Perry
 
Var det programmering du jobbade med @AndersMalmgren eller marknadsföring??
 
elpaco elpaco skrev:
Var det programmering du jobbade med @AndersMalmgren eller marknadsföring??
Både och faktiskt
 
Vad är det där bondlurkar som jobbar på uber egentligen? Ingen verkar veta att tunnelgatan är snabbaste vägen till mancini

Skärmdump av en karta i en app som visar vägen för ett leveransfordon på väg mot restaurangen Mancini.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vad är det där bondlurkar som jobbar på uber egentligen?
Pakistansk i det här fallet skulle jag tippa. Men han hittar nog rätt, snarare ska du kanske fråga dig vad det är för kass programmerare bakom, men det var kanske denne du tänkte på.
 
  • Gilla
  • Haha
claym och 3 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Pakistansk i det här fallet skulle jag tippa. Men han hittar nog rätt, snarare ska du kanske fråga dig vad det är för kass programmerare bakom, men det var kanske denne du tänkte på.
Google maps gör rätt

Skärmdump från Google Maps visar en rutt på 1 minut till destinationen Mancini.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men hur som borde man ha koll, de lär ju besöka de ställena rätt ofta och hämtar mat
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Pakistansk i det här fallet skulle jag tippa. Men han hittar nog rätt, snarare ska du kanske fråga dig vad det är för kass programmerare bakom, men det var kanske denne du tänkte på.
Ja, ingen ruttberäkning är bättre än den underliggande programmeringen och korrektheten i vägnätstopologin och väglänksattributen...
 
Har du 210m / 1minut från restauranten du har beställt mat ifrån till ditt hem alltså? Och beställer hemkörning? Det hade gått snabbare att hämta själv alltså, med bonusen att komma ut och röra på benen lite... Men det är ju bra att några fler får lite jobb och pengar, kudos till dig för att du gör något för dina medmänniskor! (y)

210m, det är ungefär lika långt som jag har till soptunnan hemma, som Renhållningen skryter med att de hämtar "hemma" hos mig... :poop:
 
  • Gilla
  • Haha
possum77 och 3 till
  • Laddar…
Vi har en som cyklar dom 3.5milen enkel till jobbet i stort sett alla dagar vår till höst, förvisso med elcykel
 
M Mr B skrev:
Det hade gått snabbare att hämta själv alltså,
Sveavägen kan vara läskig efter mörkrets inbrott! :surprised:
 
M Mr B skrev:
Har du 210m / 1minut från restauranten du har beställt mat ifrån till ditt hem alltså? Och beställer hemkörning? Det hade gått snabbare att hämta själv alltså, med bonusen att komma ut och röra på benen lite... Men det är ju bra att några fler får lite jobb och pengar, kudos till dig för att du gör något för dina medmänniskor! (y)

210m, det är ungefär lika långt som jag har till soptunnan hemma, som Renhållningen skryter med att de hämtar "hemma" hos mig... :poop:
haha, om du ser bilden ovan så kommer ubersnubben på sveavägen, det var bara för att visa google klarar av navigera rätt.
Men absolut har jag beställt uber från Macelleria som ligger några 100 meter från hemmet. Ibland har man inte tid
 
Tja, google maps visar ju samma väg med bil. Uber eats kanske bara inte gitter lägga tid på att visa dig vilken väg ditt bud sannolikt åker beroende på om det cyklar eller kör bil.
 
...när du jobbar hemifrån för att undvika corona för att sen gå på vinlunch/AW och blir naturligtvis smittad av - corona.:sweat:
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.