... När du jobbar hemma pga att kontoret är tomt för att alla bonnlurkar måste åka kommunalt till jobbet
 
Men har ni fest på jobbe
Två ölburkar på ett bord i ett personalutrymme med köksinredning i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
... När du jobbar hemma pga att kontoret är tomt för att alla bonnlurkar måste åka kommunalt till jobbet
Usch va ofashionabelt att jobba med bonnlurkar? Vem i city skulle kunna tänkas acceptera det??!!!
 
De som bor i stan kallar dem i förorten bönder. De som bor i förorten kallar den som bor i småstäder bönder. De som bor i småstäder kallar dem som bor i byar bönder. De som bor i byar kallar dem som bor på landet bönder. Och de rycker på axlarna.
 
  • Gilla
  • Haha
calibramicke och 12 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Och de rycker på axlarna.
För att de ÄR bönder ;)
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
nino nino skrev:
Men har ni fest på jobbe
[bild]
Självfallet, varje fredag kl 15 är det öl/vin/champagne. Ja det var ju innan corona det. När det var folk på kontoret
 
  • Gilla
ullberg
  • Laddar…
Krilleman
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Självfallet, varje fredag kl 15 är det öl/vin/champagne. Ja det var ju innan corona det. När det var folk på kontoret
Varför begränsar sig bondlurkarna i storstaden till endast fredagar? :rofl:

Sist jag kikade i tråden la du upp ”krögarnas mat” & tillhörande alkoholhaltig dryck mest varje dag...

Men det är ju skillnad på folk och folk eller hur Anders?!

:p:cool:(y);)
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Varför begränsar sig bondlurkarna i storstaden till endast fredagar? :rofl:

Sist jag kikade i tråden la du upp ”krögarnas mat” & tillhörande alkoholhaltig dryck mest varje dag...

Men det är ju skillnad på folk och folk eller hur Anders?!

:p:cool:(y);)
Ja det man fråga sig, vi som äter på de bättre restaurangerna bor alla i stan. Lantisarns äter bricklunch
 
harry73
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
De som bor i stan kallar dem i förorten bönder. De som bor i förorten kallar den som bor i småstäder bönder. De som bor i småstäder kallar dem som bor i byar bönder. De som bor i byar kallar dem som bor på landet bönder. Och de rycker på axlarna.
Och de på landet kallar dom som bor/jobbar på bondgårdar bönder
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
De som bor i stan kallar dem i förorten bönder. De som bor i förorten kallar den som bor i småstäder bönder. De som bor i småstäder kallar dem som bor i byar bönder. De som bor i byar kallar dem som bor på landet bönder. Och de rycker på axlarna.
I Stockholm är de snälla nog att kalla mig för bonnjävel fastän jag bara är dräng :D
 
  • Haha
  • Gilla
Appendix och 10 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ja det man fråga sig, vi som äter på de bättre restaurangerna bor alla i stan. Lantisarns äter bricklunch
Det håller jag nog inte med om...// Bonnlurken
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Lantisarna äter bricklunch
Jäkla osant påhopp. :mad: Vi helgrillar älgar över öppen eld och inte nån d-a bricklunch. Och nu snackar jag frukost! :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
Boilerplate4U och 7 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jäkla osant påhopp. :mad: Vi helgrillar älgar över öppen eld och inte nån d-a bricklunch. Och nu snackar jag frukost! :crysmile:
På mitt jobb går de ner till personalmatsalen på lunchen. Tragiskt livsöde
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
...när du "jobbar" på kontor och "jobbar" hemifrån under en pandemi :D
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ja det man fråga sig, vi som äter på de bättre restaurangerna bor alla i stan. Lantisarns äter bricklunch
Lantisarna kallar lunchen för middag. Eller möjligen frukost.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.