170 161 läst · 405 svar
170k läst
405 svar
Drömvillan i söderort
Det börjar arta sig ligger dessvärre lite efter i schemat pga covid som valde att besöka vår lilla familj mitt i semestern.
Imorgon efter jobbet blir det tätning av blindbotten, sen är det dags för isolering och golvläggning
Imorgon efter jobbet blir det tätning av blindbotten, sen är det dags för isolering och golvläggning
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu ligger äntligen golvet på plats! är det någon som har tips på hur vi bör behandla golvet så det blir lite mer vattentåligt så mottages det tacksamt. Vi ska på med heltäckningsmatta sen, men skulle behöva behandla det först
Frugan har målat allt som är monterat norr om skjutdörrarna idag
Annars är det lite lister, snöstöd för kanalplasten, el, hängrännor och takbeklädnad kvar.
Snickaren råkade kapade ena dräneringslisten för kanalplasten för kort så jag har beställt en ny, men DHL har lyckats ha sönder 2 stycken så Willab har skickat en tredje, så vi får hoppas på tredje gången gillt.
Logga in
Skapa konto
Frugan har målat allt som är monterat norr om skjutdörrarna idag
Logga in
Skapa konto
Annars är det lite lister, snöstöd för kanalplasten, el, hängrännor och takbeklädnad kvar.
Snickaren råkade kapade ena dräneringslisten för kanalplasten för kort så jag har beställt en ny, men DHL har lyckats ha sönder 2 stycken så Willab har skickat en tredje, så vi får hoppas på tredje gången gillt.
Logga in
Skapa konto
Anledningen till varför vi vill köra matta är för att det ska upplevas som varmare under vintern vi kommer värma upp enstaka dagar som julafton osv
Nu börjar vi närma oss ett slutbesked
Märkte också att streetview hade uppdaterat med nya bilder! Kul att se skillnaden som skett genom åren
Nu börjar vi närma oss ett slutbesked
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Märkte också att streetview hade uppdaterat med nya bilder! Kul att se skillnaden som skett genom åren
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Slutanmälan inskickad, så nu är det bara vänta
Idag har jag satt lister runt hela taket för att lufttäta. Alla trälister har fått en gummilist har att täta ordentligt mot kanalplasten
Det som är kvar är olja golvet och in med mattan
Idag har jag satt lister runt hela taket för att lufttäta. Alla trälister har fått en gummilist har att täta ordentligt mot kanalplasten
Det som är kvar är olja golvet och in med mattan
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu ligger mattan på plats och ska få några veckor på sig att sträcka sig ordentligt, sen skär jag till den
Nu när lite möbler står på plats inser man verkligen hur stort det är
Nästa steg är att få upp matsalsmöblerna ur källaren, men det får bli en annan dag
Nu när lite möbler står på plats inser man verkligen hur stort det är
Nästa steg är att få upp matsalsmöblerna ur källaren, men det får bli en annan dag
Logga in
Skapa konto
Hur stort är det? Håller själv på med ett uterum som är ca 7,3x4 i yttermått.Andjul skrev: