Får lite ont i magen å dina vägnar. Inte på grund av hur det ser ut men sitsen du hamnat i. Först och främst hoppas jag det blir gjort ordentligt. Sen hoppas jag den ekonomiska biten löser sig på ett för alla fördelaktigt sätt.

Bra att arbetet är stoppat och att det kommer en fackman och kollar jobbet.

Men det kommer bli bra!

Jag byggde nytt hus, blev klart i år. Det första som hände dag 1, var att allt jobb fick avbrytas pga för mycket vatten i backen. Jag tog in geotekniker och skaffade underlag för att höja huset. Fick söka nytt bygglov och vips så försvann tre månader.
Sen kom arbetet igång. Man gjöt platta, murade upp källaren och så levererades huset. Men innan det ens var klart upptäckte jag fukt i källare. Kontaktade markentreprenören. De fick gräva upp där vi hade fuktgenomträngning och mycket riktigt, det fanns brister i utförandet.

Men vet du, allt löste sig och vi har fått flytta in utan fukt i källaren.

Det kommer bli bra!

• Gilla
Iverz och 1 till
  • Laddar…
håller med föregående. Tråkig utveckling.

Det finns färdiga tydliga egenkontroller/ checklista på utförande som skall fyllas i av entreprenören och sedan lämnas över till kund.(finns på Isodräns hemsida) Har entreprenören isocert, (vilket jag tvivlar på här),ska alla vitala delar dessutom ha fotodokumenteras.

• Gilla
Iverz
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.