62 076 läst · 137 svar
62k läst
137 svar
Dörrfoder och kakel
Faktum är, vilken man kanske inte bör erkänna, att på toan så är det alt 1 och i badrummet alt 2.
Plattorna på toan är enkla vita 10x10 som är rätt tunna. Där ser det bra ut. I badrummet sitter det tjockare granitkeramik - där skulle det nog inte vara lika snyggt med foder och plattor i samma nivå. Där sitter nu fodret på kaklet och det ser ok ut.
Plattorna på toan är enkla vita 10x10 som är rätt tunna. Där ser det bra ut. I badrummet sitter det tjockare granitkeramik - där skulle det nog inte vara lika snyggt med foder och plattor i samma nivå. Där sitter nu fodret på kaklet och det ser ok ut.
som jag tror jag skrev förut...
Hur många sätter foder innan man gipsar? Nä just det, foder ska ligga utanpå, om det inte är väldigt tunt kakel... men det går oftast mycket fortare att kakla och blir bättre när man listar efteråt
tycker jag
Hur många sätter foder innan man gipsar? Nä just det, foder ska ligga utanpå, om det inte är väldigt tunt kakel... men det går oftast mycket fortare att kakla och blir bättre när man listar efteråt
tycker jag
Bra tråd!!
Ska sätta dörrkarmarna till badrummet i helgen och funderade lite på detta
. Synd att inte konsensus verkar råda.
Men jag får höra med plattisen som skulle kika på kaklingen imorgon hur han vill ha det. Mig är det skitsamma.
Ska sätta dörrkarmarna till badrummet i helgen och funderade lite på detta
. Synd att inte konsensus verkar råda.
Men jag får höra med plattisen som skulle kika på kaklingen imorgon hur han vill ha det. Mig är det skitsamma.
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 595 inlägg
Konsensus, my ass!tank77 skrev:
Tycker fortfarande att foder PÅ kakel ser löjligt rackligt och billigt ut. Som om att något är felmonterat. Det är dock standardförfarande, precis som färdigmålade lister och färdiglackad spik. :|
Om man har väldigt tjock vägg, så det finns lite plats att kakla i smygen fram mot dörrkarmen så köper jag det.MMR skrev:
Annars fattar jag inte ens hur man riktigt ska göra. Borde se tattigt ut hur man än gör iaf.
Så här blev det hos mig, jag funderade faktiskt aldrig ens på saken och såg sån tur var inte denna tråden (den var väl tillfälligt i vila just när jag byggde) annars hade jag kanske funderat fortfarande....
Men som sagt, det kräver ju att man har lite utrymme att kakla i
Men som sagt, det kräver ju att man har lite utrymme att kakla i