Fast i alla logiska aspekter är det just vad det är. Man förvanskar sig något utan att göra rätt för sig.

Som om när någon äter ett vingummi i de där smågodislådorna i Coop butiken... stöld.

//

Jag betraktar filmtorrenten som ett lån, jag har inte för avsikt att behålla den 😉

• Haha
  • Gilla
Gimp och 8 till
  • Laddar…
Vingummit lär väl rätt ofta inte behållas heller, men ibland hamnar det kring midjan...

• Haha
Bästerortarn
  • Laddar…
P
J jonte0 skrev:
Fast i alla logiska aspekter är det just vad det är. Man förvanskar sig något utan att göra rätt för sig.

Som om när någon äter ett vingummi i de där smågodislådorna i Coop butiken... stöld.

//
Du menar antagligen 'tillskansar', inte 'förvanskar' 🤔

• Gilla
Silly Bear
  • Laddar…
J jonte0 skrev:
Absolut inte! Brottet är ringa stöld! 😉

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Jag har förståelse för att man tidigare var tvungen att paketera saker tidigare när distributionen var mer begränsad. Nu skulle man kunna sälja de första 13 minuterna av andra halvlek på en match om man så önskade.

Jag tycker inte man levererar den tjänst som konsumenterna önskar köpa idag. I andra sporter så kan man skaffa streaming-konto just bara för dom. Det kommer nog sprida sig till de flesta andra också.

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
J jonte0 skrev:
Om du lyfter blicken 5 rader så ser du att jag citerade ditt inlägg där du bevisligen har författat ord följden "så förstår jag fullt ut" när du beskriver hur folk tillskansar sig film och musik på ett olagligt sätt.

Jag tror vi får avsluta dialogen här eftersom jag inte tror vi kommer längre med det sätt du hanterar verkligheten.

Live long and prosper ;)

//

Låter som du läser in lite egna saker i vad jag skriver.

Om vi säger såhär.

En 12 åring flicka blir våldtagen, pappan till flickan slår våldtäktsmannen sönder och samman.

Jag jag fullt förstå varför han gör det och endå tycka att man inte ska misshandla folk

Prova håll 2 tankar i huvudet samtidigt.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
113 miljoner för 5000 kunder . Hur mycket kostar ett vanligt abonnemang nuförtiden???

De kan ju inte förlorat ens i närheten av de pengarna

R
Det kan ju vara många år med abonnemang..

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Det blir ju ganska menlöst med sånna skadestånd i slutändan endå

Drabbade bolagen kommer inte ens få in en bråkdel av pengarna och grabbarna som blir dömda har noll incitament att skaffa ett vanligt jobb resten livet eller iaf tills dom fått skuldsanering.

Enda valet för att slippa leva på existensminimum är väl att fortsätta sälja abonnemang

• Gilla
erik_83 och 3 till
  • Laddar…
R
Dom bör ha tjänat lite pengar under årens lopp, i avskräckande syfte tycker jag att det är bra men håller med om att det blir orealistiskt att betala dom..

• Gilla
JohanLun
  • Laddar…
Mer avskräckande att sälja pirat-tv än att sälja knark då

• Gilla
cpalm och 3 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
[länk]
Jo men hur kan man tro att man kan sälja en IPTV tjänst från Sverige?

De stora i världen är ju betydligt smartare och har sina säten i mer ljuskygga länder i östern.
Sen finns det alltid någon i väst som har serverkraft att sälja.

R
Uppenbarligen så har det hänt🤔

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.