R
A ajn82 skrev:
Mer avskräckande att sälja pirat-tv än att sälja knark då
Ja samt att risken för att åka dit är någ ganska liten om man lägger av efter en tid..
 
R Rejäl skrev:
Uppenbarligen så har det hänt🤔
Jo men det är ju rent patetiskt att tro att en svensk snubbe som startar en iPTV-tjänst i Sverige skulle ha någon chans. De stora tjänsterna är ju betydligt smartare.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
R
P paralun skrev:
Jo men det är ju rent patetiskt att tro att en svensk snubbe som startar en iPTV-tjänst i Sverige skulle ha någon chans. De stora tjänsterna är ju betydligt smartare.
Jag vet inte om det är så sant det du säger, vet många som köper kanaler svart och enligt dom är det vanliga svenskar som dom swishar pengar till..
Och dessa som åkte dit med 5000 abonenter verkar ju inte heller vara så stora..
 
R Rejäl skrev:
Jag vet inte om det är så sant det du säger, vet många som köper kanaler svart och enligt dom är det vanliga svenskar som dom swishar pengar till..
Och dessa som åkte dit med 5000 abonenter verkar ju infinns det inte plats för.te heller vara så stora..
Jo men IPTV verksamheten är "global business" och någon "svensk nisse" finns det inte plats för inklusive är så lätt att spåra.

Den stora utmaningen är mer att den här branschen är full av skit, men leder förhoppningsvist på Hollywoods fall med en rimlig prissättning.
 
R
P paralun skrev:
Jo men IPTV verksamheten är "global business" och någon "svensk nisse" finns det inte plats för inklusive är så lätt att spåra.

Den stora utmaningen är mer att den att den här branschen är full av skit, men leder förhoppningsvist på Hollywoods fall med en rimlig prissättning.
Är det Hollywood som prissätter våra tv abonnemang? Jag som trodde det var sporten som drev upp priserna?
Ja du kan lika gärna gömma dig i Sverige bakom datorn som i något annat land, digitala går att spåra vart du än sitter ifall dom kommer dig på spåren..
 
Redigerat:
R Rejäl skrev:
Är det Hollywood som prissätter våra tv abonnemang? Jag som trodde det var sporten som drev upp priserna?
Ja du kan lika gärna gömma dig i Sverige bakom datorn som i något annat land det digitala går att spåra vart du än sitter ifall dom kommer dig på spåren..
Njau det är bådadera och med sporten verkar man ha insett problematiken.

Hollywood är värre där man nu går från skådespelarstrejk men jag är ganska säker på att man inser allvaret.

De globala IPTV-tjänsterna är ju rent mördande för deras affärside.
 
R
P paralun skrev:
Njau det är bådadera och med sporten verkar man ha insett problematiken.

Hollywood är värre där man nu går från skådespelarstrejk men jag är ganska säker på att man inser allvaret.

De globala IPTV-tjänsterna är ju rent mördande för deras affärside.
Ja det är väl Netflix som ruinerar mycket när det kommer till det..
Men sporten är alldeles för dyr och uppdelad på olika kanaler så att man blir tvungen att abonnera på flera st för att följa olika sporter till ett hutlöst pris🥲
 
A ajn82 skrev:
Mer avskräckande att sälja pirat-tv än att sälja knark då
Du får skilja på straff och skadestånd.
 
R Rejäl skrev:
Ja det är väl Netflix som ruinerar mycket när det kommer till det..
Men sporten är alldeles för dyr och uppdelad på olika kanaler så att man blir tvungen att abonnera på flera st för att följa olika sporter till ett hutlöst pris🥲
Jomen sporten verkar ju ha insett faktum
exempel
https://www.svt.se/sport/artikel/klart-svt-koper-tillbaka-os-rattigheterna

Sen har vi då de riktigt globala IPTV aktörena som sätter stor press på hela industrin.
 
R
P paralun skrev:
Jomen sporten verkar ju ha insett faktum
exempel
[länk]

Sen har vi då de riktigt globala IPTV aktörena som sätter stor press på hela industrin.
Ja OS ja, men ta fotboll, ishockey, kampsport, boxning, F1, WRC mm..
Om man följer några av dom så blir det dyrt🥲
 
G gaidin skrev:
Du får skilja på straff och skadestånd.
Ja, man slipper betala skadestånd för kostnaderna knarket orsakat samhället, men behöver betala ersättning för hypotetiska förluster av att någon tittat på tv.

Jag förstår den legala skillnaden, men resultatet är fortfarande orimligt.
 
  • Gilla
Bästerortarn och 6 till
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jomen sporten verkar ju ha insett faktum
exempel
[länk]

Sen har vi då de riktigt globala IPTV aktörena som sätter stor press på hela industrin.
Helt sjukt att sådant och Melodifestival finansieras via skattepengar
 
  • Gilla
JohanLun och 1 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Ja OS ja, men ta fotboll, ishockey, kampsport, boxning, F1, WRC mm..
Om man följer några av dom så blir det dyrt🥲
Jomen Sverige är ju en liten "mygga" i det stora hela, man serverar vad som önskas!

Sen har jag då förvisso ett eget abbonemang med en worldwide leverantör via via bitcoin /ethereum som fungerar utmärkt men det det fattar ju inte flesta med enmeingskommentarerna på sociala medier.
 
R
På vilket sätt är det sjukt att sport sänds och att man främjar det?
 
R Rejäl skrev:
På vilket sätt är det sjukt att sport sänds och att man främjar det?
???
Sport och att vi rör på oss är ju en grundläggande förutsättning för liv.
 
  • Gilla
  • Haha
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.