10 691 läst · 125 svar
11k läst
125 svar
Dömd för att ha sålt filmer via piratabonnemang
51% kan bestämma att de andra 49% ska stå för fiolerna, det kallas 'demokrati'...J jonte0 skrev:Skatt är nåt som vi är överens om skall betalas via demokratiska val och är en del av samhällskontraktet. Vill man inte betala skatt får man bosätta sig på en liten ö långt-bort-i-stan och ha det mysigt för sig själv eller kanske tillsammans med liktänkande egoister där alla gräver sin egen brunn istället för att hjälpas åt med en gemensam insats. Bryter man benet vid ankomsten törstar man ihjäl....
Eller så kan man starta ett "skit-i-skatten" parti här och hoppas på majoritet i ett demokratiskt val och skapa ett samhälle utan gemensamma betalda resurser och service som tex sjukvård, utbildning, vägar, försvar, polis, äldreomsorg, SVT1+2 etc... - men om man bryter benet då... man måste väl ändå få hjälp.... eller...?
långt-bort-i usa är väl ett ganska bra exempel... billigt att flyga nu...
Jag tror ibland att vi inte fattar hur bra vi har det... trots skatten.... eller - tack vare.
Om man tycker att skattetrycket begränsar ens vision så har man inte gjort sitt jobb som jag ser det och det är dags att levla upp.
//
Vi har ju faktiskt haft 'din' version några gånger i Sverige i närtid fast då har demokratin INTE fungerat och två minoritetspartier har kunat köra in i kaklet.Z Zodde skrev:
Det Schweiziska systemet med direktdemokrati i viktiga frågor, har sina fördelar framför represantativ demokrati som vi har här.
Liknande trådar
-
Hur gör jag för att måla över en tapet som har fått matolja på sig?
Färg, Måla & Tapetsera -
Hur gör ni för att hålla koll på underhållsuppgifter och budgetering?
Övrigt husrelaterat -
50-åring dömd för att ha tjuvladdat elbilen
Artikelkommentarer -
Grannfejd: Man i Lund dömd för att ha visat rumpan för grannen
Artikelkommentarer -
Svenskar dömda för att ha piratkopierat designmöbler
Artikelkommentarer