TS har ju även varit tydlig med att det var en tvåtakt gräsklippare. Så det var ju inte enligt TS motorolja utan just en tvåtaktsolja för den typen av motorer som används. Något udda gräsklippare, men det existerar ju sådana.H Harald Blåtumme skrev:
Medlem
· Sverige
· 5 433 inlägg
Sannolikheten för detta är dock väldigt låg. Jag släpper denna tråd nu, om TS orkat kolla tipset om att fixa gnistgallret så får vederbörande gärna återkomma om att åtgärden var framgångsrik.D Daniel 109 skrev:
Medlem
· Södermanlands län0
· 976 inlägg
Jag har kört min småcylindriga MC med alkylat istället för E10 eller E5, 95 resp 98 oktan mao. Högre vridmoment och bättre toppfart, bara dubbelt så dyrt.H hablam skrev:
Nej, det är klart billigare. Dessutom är det inte särskilt tätt mellan pumparna med 2t alkylatsoppa.
Tror jag betalade 32kr/l förra året för Aspen 2T vid pump hos den lokala maskinfirman, brukar fylla en 20L dunk.D Daniel 109 skrev:
OKQ8 mackarna har väl pumpar på många stationer, iallafal vad jag sett reklam för.
Jag har hört talas om dessa pumpar.. när jag frågat på macken så fick jag till svar att dom avvecklades på 60-taletA AndersS skrev:
Såvitt jag vet så finns det ingen i min närhet (30 mils radie)
Du tänker väl på de gamla 2-takts bensin där man stoppade i enkronor och tankade mopeden.Cheesen skrev:
Pumpar för alkylat finns på många platser här nere.
Det fanns inte på 60talet.
De små pumparna för 2t moped bränsle fanns på min lokala mack på 90talet.
De små pumparna för 2t moped bränsle fanns på min lokala mack på 90talet.
Det är riktigt. Det hände att den var slut några gånger. Då fick jag en liter 2-taktsolja i butiken, och blev åtsagd att hälla den i pumpen. Sedan tanka i 30-40 liter bensin i pumpen/tanken. Med andra var den inte mer färdigblandad än den du själv gör i dunken.D Daniel 109 skrev:
Den var ju färdigblandad när du köper den.