166 730 läst · 1 394 svar
167k läst
1,4k svar
Djur i trädgården, höns, kaniner, ödlor, grodor, igelkottar m.fl
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Hörni, har ni inga djur runt kåken, eller är det för hett för att kolla?
Hörde precis på radion att vattnet i sjöarna är för hett för fiskar.
De mår inte som fisken i vattnet alltså
Nåväl, då och då kommer i alla fall Jösse och hälsar på hos oss. Visst är han stilig?
Hörde precis på radion att vattnet i sjöarna är för hett för fiskar.
De mår inte som fisken i vattnet alltså
Nåväl, då och då kommer i alla fall Jösse och hälsar på hos oss. Visst är han stilig?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har inga bilder tyvärr . Men vi har också harar och rådjur, älgar, rävar, vargar (inte just nu men vi bor i det sk Rialareviret, såg o mötte varg 3ggr), grävling, snokar, huggorm, storlom, kungsfiskare, sork, möss, katter och havsörn med flera djur. Och gädda och abborre i sjön.
Huggormshona som kommer att yngla av sig i augusti, så då får du fler.KnockOnWood skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 232 inlägg
Logga in
Skapa konto
En liten ödla är nog det mest spännande som jag har fångat på bild. Har sett spår av varg och lo men aldrig lyckats se dom live. Annars har vi nog haft nästan hela Sveriges fauna i trädgården förutom ren och björn. Fast björn ska finnas inte så långt bort sägs det så den kanske har gått igenom här med
Fantastiskt! Lyckans ost!Hemmakatten skrev:
Varg! Frugan såg också en varg i vår trädgård, hon greppade kameran och sprang ut för att komma närmare men då hade vargen tyvärr redan gått sin väg! Vildsvin, räv och grävling har glädjande nog besökt oss då och då.
Staffan
Medlem
· Västra Götaland
· 232 inlägg
Då är vi revirgrannar Bor bara någon km ifrån ett av gryten som original-vargarna använde till sina valpar. Det var mycket folk i skogarna på den tidenHemmakatten skrev:
Men nu flyttar vi hem till Bästkusten igen i slutet av Augusti.
En pytte liten groda hoppade på golvet i vardagsrummet här om dagen, när jag försökte få tag i den hoppade den in under tröskeln till altandörren, lät den vara.
Igår såg jag en fläck längst ner på ena dörren, kollade närmare och såg att det var en ihjälklämd groda.
R.I.P Grodan ☹
Igår såg jag en fläck längst ner på ena dörren, kollade närmare och såg att det var en ihjälklämd groda.
R.I.P Grodan ☹
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Smådjur i trädgården.
Vad sägs om detta blåbäret, förlåt fästingen:
Det är såna som katterna släpar hem.
Men nu har vi bytt till ett effektivare antifästing-medel, och de har varit fästingfria några dagar.
579 kr för 2 st x 0,89 ml som skall räcka 12 veckor. Vad blir literpriset?
Så nu kryper fästingarna bara omkring i kissarnas päls,
och hoppar över till matte och husse när vi kelar med kattorna
Men ja, jag har haft borrelia, för ca 12 år sedan. inte kul alls.
Vad sägs om detta blåbäret, förlåt fästingen:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det är såna som katterna släpar hem.
Men nu har vi bytt till ett effektivare antifästing-medel, och de har varit fästingfria några dagar.
579 kr för 2 st x 0,89 ml som skall räcka 12 veckor. Vad blir literpriset?
Så nu kryper fästingarna bara omkring i kissarnas päls,
och hoppar över till matte och husse när vi kelar med kattorna
Men ja, jag har haft borrelia, för ca 12 år sedan. inte kul alls.