167 038 läst · 1 394 svar
167k läst
1,4k svar
Djur i trädgården, höns, kaniner, ödlor, grodor, igelkottar m.fl
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Fågelholkar är luriga.harry73 skrev:Jag tror jag postade den tidigare, men passar bra i tråden
[bild]
I juni hittade vi en (kanske denna) liggande på marken. På morgonen andades den fortfarande, men på eftermiddagen var den död och var ögonen borta. Vi hade då barn på besök som upptäckte liket, så det fick bli begravning i en skokartong i skogen.
Igår såg jag att skokartongen var uppgrävd och ekorren borta.
När vi hade flyttat hit, ute på bonnvischan "in the middle of nowhere" snickrade jag några fågelholkar av överblivna brädstumpar och satte upp i träden runt tomten.
Men så en dag fann jag den ena holken omsvärmad av getingar.
Efter ett omfattande massmord fann jag detta:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inte konstigt att småfåglarna inte trivdes i holken
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
En han.KnockOnWood skrev:
Vad han gör, ja inte så mycket. Vankar runt i terrariet. Dock blir han väldigt aktiv när det vankas mat. Han äter mestadels kackerlackor (levande). Även några spindlar som vi haft här hemma. Alla i familjen är livrädda för spindlar så han har haft en del att göra.
Vad är det för fågel? Den där såg lite ruggsluten ut. I så fall är det inte konstigt att den blev fångad.
För ett antal år sedan baxade en av katterna in en björktrast genom kattluckan. Den levde, inga skador vad jag kunde se, och flög omkring i köket, bajsade och tappade några fjädrar innan jag kastade en handduk över den och kunde bära ut den. Till saken hör att jag för ovanlighetens skull precis hade storstädat hela köket, det fick jag göra om.
Så ibland är man inte så förtjust i sina katter...
För ett antal år sedan baxade en av katterna in en björktrast genom kattluckan. Den levde, inga skador vad jag kunde se, och flög omkring i köket, bajsade och tappade några fjädrar innan jag kastade en handduk över den och kunde bära ut den. Till saken hör att jag för ovanlighetens skull precis hade storstädat hela köket, det fick jag göra om.
Så ibland är man inte så förtjust i sina katter...