166 329 läst · 1 392 svar
166k läst
1,4k svar
Djur i trädgården, höns, kaniner, ödlor, grodor, igelkottar m.fl
Medlem
· Östergötland
· 91 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Hittade den här celebra gästen sittande tätt intill väggen på den gamla ladugården. Borde vara en kattuggla, har aldrig sett den här men däremot hör jag dem ibland under tidiga morgnar. Notera vilken perfekt bakgrund den har valt, man måste vara nära för att upptäcka den. Krävs en (tanke-)förmåga att bedöma att den egna fjäderdräkten liknar den gråa cementväggen.
Kanske är det något fel på den, inga rörelser när jag närmade mig
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Gick och kollade men den var borta, kom nyss en rejäl regn/snöskur. Gick in i ladugården i den delen där man förut torkade hö så det är högt till tak och glest mellan bräderna. Då flög den upp, strax under taket. Den verkar helt okej, gläder mig!
Fågelholken hade besök av en ekorre
Efter ett tag kom den ut och satt och tvättade sig på en gren lite högre upp i trädet.
Efter ett tag kom en liten fågel och satt och tittade länge i öppningen.
Tror den konstaterade att det var slut på ägg.
Efter ett tag kom den ut och satt och tvättade sig på en gren lite högre upp i trädet.
Efter ett tag kom en liten fågel och satt och tittade länge i öppningen.
Tror den konstaterade att det var slut på ägg.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Man får vara försiktig, så att inte den ömma modern med de vassa, klorna kommer susandes som en ljudlös Stukabombare, och i bästa fall ger dig en rejäl påminnelse om att det är bäst att du håller dig på avstånd.A Abies koreana skrev:Hittade den här celebra gästen sittande tätt intill väggen på den gamla ladugården. Borde vara en kattuggla, har aldrig sett den här men däremot hör jag dem ibland under tidiga morgnar. Notera vilken perfekt bakgrund den har valt, man måste vara nära för att upptäcka den. Krävs en (tanke-)förmåga att bedöma att den egna fjäderdräkten liknar den gråa cementväggen.
[bild]
[bild]
[bild]
Jadå, tanken slog mig faktiskt men jag var mera orolig att den var skadad. Satt där en lång stund och vilken disciplin den hade. Rörde sig inte det minsta, tror inte ens den blinkade men måste ha haft total kontroll på mig.