Helonias bullata sumpört har fått besök av en blomfluga.

Blomfluga på en lila blommande Helonias bullata, sumpört, mot suddig grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Naturliv och 4 till
  • Laddar…
Staffans2000
Den ömma modern är tillbaka.

Uggla vilar i boet omgiven av gröna löv, sett genom en rund öppning.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
EvaMLin och 9 till
  • Laddar…
Hade besök för ett tag sedan av någon som åtminstone hade vett på att böka sönder de "sämre" delarna av trädgården. Har ändå fortfarande jobb med att fylla igen alla gropar och försöka återställa.

• Trädgård med uppbökat gräs och flera gropar i marken, skadade områden synliga.
    Skapa konto
  • Ledsen
kashieda
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Kollat in våra höns som fått Hedemoraägg att ruva på. Gamla trygga Agda gör sitt jobb lika säkert varje år. Agda är av rasen dvärgkochin.
[bild]
Ikväll hörde vi de små pipen och någon som krafsar på skalet. Denna lilla tittade fram
Nykläckt kyckling bredvid en höna inne i ett hönshus, visad i en hand.
Skapa konto

Nu får vi se om de andra äggen och två hönor levererar.
Nån som vet hur man laddar upp en film här på forumet?

• Gilla
tobbbias och 5 till
  • Laddar…
Staffans2000
tensiden tensiden skrev:
Hade besök för ett tag sedan av någon som åtminstone hade vett på att böka sönder de "sämre" delarna av trädgården. Har ändå fortfarande jobb med att fylla igen alla gropar och försöka återställa.
Nassarna vet naturligtvis att det inte finns något liv i en Gestapogräsmatta.

Staffans2000
Idag tittade småglina fram.

Två unga ugglor sitter tillsammans på en träyta i en öppning som ser ut som en hålkikare.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Fadai och 14 till
  • Laddar…
vcx
Såg den här familjen i trädgården idag och kunde inte låta bli att hämta videokameran. Nu sträcker sig mitt kunnande kring fåglar obetydligt längre än att jag känner igen en blåmes, men jag antar att det där är tranor. En fråga, hur gör dom dom med ungen när dom ska flyga vidare? Den lilla krabaten ser inte speciellt flygfärdig ut.

• Gilla
Sista spiken och 3 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Oj, och så hemskt! Vi har som "värst" haft Björktrast som flugit in i fönster, med inte så lycklig utgång, och det har skrämt upp alla. Skönt att det gick bra för anden, jag blir alltid lika lessen när småfåglar kraschar och inte klarar sig :cry:
En ande brukar inte göra så mycket väsen men tydligen denna ande n

vcx vcx skrev:
Såg den här familjen i trädgården idag och kunde inte låta bli att hämta videokameran. Nu sträcker sig mitt kunnande kring fåglar obetydligt längre än att jag känner igen en blåmes, men jag antar att det där är tranor. En fråga, hur gör dom dom med ungen när dom ska flyga vidare? Den lilla krabaten ser inte speciellt flygfärdig ut.

[video]
Bara en fråga vid sidan av: lägger du in filmen precis som ett foto? Jag frågar för jag hittar inga filmalternativ i min mobil...

vcx
FreQa FreQa skrev:
Bara en fråga vid sidan av: lägger du in filmen precis som ett foto? Jag frågar för jag hittar inga filmalternativ i min mobil...
Japp, jag klickar på "ladda upp bild/video" bara, precis som en bild...

FreQa FreQa skrev:
Ikväll hörde vi de små pipen och någon som krafsar på skalet. Denna lilla tittade fram
[bild]
Nu får vi se om de andra äggen och två hönor levererar.
Nån som vet hur man laddar upp en film här på forumet?
höj volymen så hör ni hur underbart det låter när mamma Agda lockar...

• Gilla
  • Älska
Sista spiken och 9 till
  • Laddar…
Hittade denna hungriga snigel på promenaden igår :D
En suddig bild av en svart snigel på skogsmark bland löv och kvistar.
Skapa konto

• Wow
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
Ingen social distansering här inte. Hönsen är så gott som alltid max en meter ifrån mig vad jag än gör. I ett obevakat ögonblick så passade en på att smaka på färgen, tur det var hederlig rödfärg.
Två höns nära en hink med röd färg vid ett rött staket utomhus.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Fadai och 4 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Ingen social distansering här inte. Hönsen är så gott som alltid max en meter ifrån mig vad jag än gör. I ett obevakat ögonblick så passade en på att smaka på färgen, tur det var hederlig rödfärg.
[bild]
Nog går den att äta ;)
Känner igen det där med nyfikna höns men det var roligare med förra tuppen som var mer sällskaplig.

• Gilla
Lill72
  • Laddar…
Lilla vingelben får lite e-vitamin och sockervatten då håller vi tummarna!
En kyckling får sockervatten och vitamin E från en spruta som hålls av en person.
Skapa konto

• Gilla
Naturliv och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.